Gå til innhold

Kroppskomplekser og sommer…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei..

Er det flere her som har komplekser for noe på kroppen og som gruer seg til sommeren? Du vet..shorts, kjoler, bikini og det der. 

Anonymkode: 4f8f2...e69

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elsker at sola titter frem og at det blir varmere, men varmere betyr mindre klær. Noe jeg hater. Trives best med å gjemme meg bort i en stor hettegenser. Bikini er uaktuelt, sist jeg brukte det var i 2015. Kjoler, tskjorte og shorts er også en utfordring. Liker ikke å vise hud. Er bleik, blir ikke brun av sola, finner ikke selvbruning som ikke gir skjolder. Veier litt mer enn jeg er komfortabel med, så da liker jeg best å gjemme med bort.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før, ja! Enda jeg var slank og flott.

Nå er jeg 40 +, har sikkert 20 kg. for mye før den går inn i kategorien «Norsk sommerkropp», for små hengepupper og masse cellulitter.

Med dette gir jeg alle dere som kjenner på skammen etter manglende «sommerkropp» en litt bedre følelse hvis dere skulle møte på meg. Værsågod! 

Anonymkode: 8a801...bb6

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg bruker bukse, genser og jakke hele året rundt.

Anonymkode: 89c10...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Viser aldri hud. 

Anonymkode: d57ce...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig slank og 40år. Ingenting å skamme meg over,men liker definitiv ikke gå i bikini,men er bryr meg ikke om andre skal se meg,mer bare at jeg trives med mer klær. Alltid gjort. Noen liker gå i bikini og korte shortser... andre ikke uansett kroppsform tror jeg... Jeg liker strikke gensere og jeans,alltid gjort. 🤷

Anonymkode: 204e9...948

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er redd for solskader og utvikling av rynker. At håret skal bli mer gyllent eller bli blass i fargen i sola. Drikke unødvendige mengder med øl pga. finværet å få kviser. Håret å huden blir mer fett som følge av svette å varme. Liten bikini bruker jeg ikke fordi jeg alltid blir så utrolig brent, men ellers går jeg i badedrakt eller mer dekkende bikini, kjoler, skjørt, shorts uten problemer.

Det beste er t skjorte og shorts da, pluss sneakers. Hverdagskjole.

Jeg er overfladisk på enkelte områder, men ikke usikker. Kanskje litt high maintenance på å stelle meg, men det er det. Ganske deilig egentlig. Da jeg var tenåring? Helt annen historie. Men da var jeg ikke pen å veldig slapp i fisken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok 40 kilo tyngre enn jeg burde ift høyde og har bikket 100 kilo. Det driter jeg i.  På stranden har jeg bikini. Resten av sommeren er det kjoler og lette klær. Orker ikke shorts fordi de "buncher" seg opp mellom lårene og det er ikke pent. 

 

Anonymkode: 2212c...a90

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri brukt en kalori på å bekymre meg for kroppen min. Ikke da jeg var 21, ikke i en alder av knappe 50. Det er totalt bortkastet tid og energi. Har alltid vært såvidt innenfor normal BMI, men uten å være trent. Jeg har født tre barn til termin, og ammet like mange. 

Hvis du er blant de som bekymrer seg, tenk over hvorfor du gjør det? Hva gir det deg? Er det nyttig bruk av tiden din?

Føler du at du er for feit? Tren mer, spis mindre. Orker du ikke, er det et valg du har gjort. Da var det kanskje ikke så viktig for deg likevel. Bruk da heller energien på å akseptere deg selv som du er.

Er bikinien for liten? Kjøp en større. 

Synes kjæresten du er for feit? Kvitt deg med ham. 

Føler du at du har for små pupper? Nyt at de er enklere å bære med deg når du skal løpe.

Føler du at de er for store? Gled deg over at du i alle fall ikke trenger silikon. 

Har du cellulitter? Du er normal! 

Føler du at magen henger? Kjøp bikinitruse eller bukse med høyt liv. 

Det er bortkastet tid å være misfornøyd med egen kropp. Husk at utseende i stor grad handler om selvtillit. Du er attraktiv hvis du synes å trives i egen kropp. Det er derimot ikke så attraktivt hvis kroppsspråket ditt lyser: Jeg føler meg for tjukk og vil gjerne dekke meg til mest mulig. 

 


 

 

 

Anonymkode: e28f3...1ec

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iðunn skrev (5 timer siden):

Elsker at sola titter frem og at det blir varmere, men varmere betyr mindre klær. Noe jeg hater. Trives best med å gjemme meg bort i en stor hettegenser. Bikini er uaktuelt, sist jeg brukte det var i 2015. Kjoler, tskjorte og shorts er også en utfordring. Liker ikke å vise hud. Er bleik, blir ikke brun av sola, finner ikke selvbruning som ikke gir skjolder. Veier litt mer enn jeg er komfortabel med, så da liker jeg best å gjemme med bort.

Prøvd bondi sands selvbruning? Jeg synes den gradual tan fuktighetskremen på blå pumpeflaske er fantastisk!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALLE er fine. Det mener jeg. Det er deilig å kjenne sola på huden om sommeren. Vi som er friske og har kropper som fungerer er så heldige...Tenk hvis vi hadde kreft eller ALS, det hadde vært krise. Vi har ingen plikt om å være pene. Vær glad for at kroppen deres virker, ikke gjem dere bort i skyggen Til slutt blir alle gamle uansett hvor pene de er når de er unge. Jeg veier 12 kg mer enn for 15 år siden, jeg sprader fortsatt rundt i bikini og nyter solen med alle mine rynker og cellulitter.

Anonymkode: 45982...03a

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid fokus på vekt og cellulitter. Jeg ser mange av disse som ikke bryr seg, og går lettkledd - og det er bra!
 

Men - det finnes andre ting å ha komplekser for. Arr, amputasjoner, vitiligo, fødselsmerker og andre medførte defekter f.eks. Jeg ser nesten aldri noen av disse gå lettkledd. Hvor er dere? Det hadde vært så mye lettere å vise fram slikt hvis det var mer vanlig.

Anonymkode: 4f8f2...e69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er egentlig bare å ta seg en tur i svømmehallen for å se at folk er ok i alle fasonger og at de færreste ser ut som på internett, ikke engang de som ser bra ut på internett.

Anonymkode: d068d...39b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.5.2024 den 0.09):

Tror vi trenger mer hverdags­nakenhet

Anonymkode: 76f0c...6f6

Nei ellers takk. Jeg trenger ikke å bli pådyttet nakne kropper for å være komfortabel i min egen. Også må en tåle å se at andre er tynnere enn seg selv, ikke har cellulitter osv og fremdeles kunne trives i eget skinn. Viss en må tvangsfores med hverdagskropper for å selv kunne være komfortabel med seg selv synes jeg det blir en billig måte å fremheve seg selv på. Noen er tynnere, noen har mer muskler, noen er tykke, noen har cellulitter, noen har det ikke og alt er selvfølgelig ok. Men jeg trenger ikke bli påtvunget andres nakenhet for å ha kunnskap om det. 

Anonymkode: b5037...3f1

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,  bukser/skjørt må rekke minst halvveis ned på leggene for å skjule åreknutene mine.

Anonymkode: dfb91...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Før gikk jeg aldri i bikini. Hadde bokstavelig talt ekte pannekakerumpe og hengepupper etter to barn.  Men nå, etter å ha jobbet syyykt hardt og mye på treningssenter, så har puppene trukket seg opp (større brystkasse som fikk puppene til å løfte seg) og en mye flottere rumpe (men ikke sånn instaflott da).

Og jeg er faktisk litt stolt over at jeg har klart å forme kroppen. Så i år blir det bikini! 

Anonymkode: e5b55...5e1

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Før gikk jeg aldri i bikini. Hadde bokstavelig talt ekte pannekakerumpe og hengepupper etter to barn.  Men nå, etter å ha jobbet syyykt hardt og mye på treningssenter, så har puppene trukket seg opp (større brystkasse som fikk puppene til å løfte seg) og en mye flottere rumpe (men ikke sånn instaflott da).

Og jeg er faktisk litt stolt over at jeg har klart å forme kroppen. Så i år blir det bikini! 

Anonymkode: e5b55...5e1

Og sånn til tillegsinfo, jeg har stomi på magen, som kanskje kunne vørt et stort kompleks,  Men den har jeg aldri brydd meg om. 

Anonymkode: e5b55...5e1

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig overvektig og skammer meg for kroppen min.

Anonymkode: ca93d...915

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lært meg å like kroppen min med årene og nå bryr jeg meg ikke noe særlig. Bikini går jeg ikke i, for det er fortsatt litt for meget. Shorts, kjoler og skjørt er null problem. I jobb er det lange kjoler eller tynne bukser med linblanding, der er jeg ikke konferanselokaler med shorts. Hjemme og på stranden er shorts innafor. 

Anonymkode: be87b...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...