Gå til innhold

Er jeg rasist fordi jeg synes islam ødelegger Europa?

Sommer2464

Anbefalte innlegg

Nei, du har et problem med religion. Jeg har respekt for alle mennesker uansett etnisitet, men det er enkelte mennesker som har negative holdninger jeg ikke støtter på grunn av sin religion. Samtidig syns jeg det er veldig generaliserende å dømme alle muslimer, kristne, jøder osv. likt! Du må se på mennesket på et individuelt nivå.

Jeg har for eksempel en venninne som er kristen, og som er gift med en prest, og hun har ikke noe negative holdninger som jeg har sett blant andre kristne. Hvis jeg skulle pirke på noe, så syns jeg hun kan være litt dømmende når det kommer til seksuell frihet og har lite forståelse for de som har flere partnere, for eksempel. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Chiyo skrev (5 minutter siden):

Nei, du har et problem med religion. Jeg har respekt for alle mennesker uansett etnisitet, men det er enkelte mennesker som har negative holdninger jeg ikke støtter på grunn av sin religion. Samtidig syns jeg det er veldig generaliserende å dømme alle muslimer, kristne, jøder osv. likt! Du må se på mennesket på et individuelt nivå.

Ideelt ja. Men det der er nok lettere sagt enn gjort. Ingen kjenner alle. Man lager seg på et vis sin personlige statistikk. Og ut fra det kommer det fordommer og skepsis i større grad mot noen enn mot andre.

Selv møter jeg et menneske på min vei med et åpent sinn inntil det motsatte er bevist. For meg virker det naturlig. Men fullstendig fri fra fordommer overfor visse grupperinger enn andre? Jeg får nok ingen gullmedalje der..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PITTY skrev (1 minutt siden):

Ideelt ja. Men det der er nok lettere sagt enn gjort. Ingen kjenner alle. Man lager seg på et vis sin personlige statistikk. Og ut fra det kommer det fordommer og skepsis i større grad mot noen enn mot andre.

Selv møter jeg et menneske på min vei med et åpent sinn inntil det motsatte er bevist. For meg virker det naturlig. Men fullstendig fri fra fordommer overfor visse grupperinger enn andre? Jeg får nok ingen gullmedalje der..

Ingen av oss er fri for fordommer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janbono skrev (På 23.5.2024 den 12.52):

En ufyselig løgn fra din side. Hitler tok liv av 2 millioner kristne. Hitler var derimot allierte med flere muslimske ledere i jakten på jøder. Hele grunnfundamentet i den vestlige verden vi ser dag er bygget på humanetiske og kristne verdier og er selvfølgelig langt mer fredelige enn Islam. Uavhengig av hva den romerske katolske kirken gjorde for 1000 år siden.

Han mente selv han var kristen. Ja han var sterkt kritisk til katolikker om det er de du mener er kristne.
Hitler allierte seg med de han kunne bruke til sin fordel slik de fleste andre regjeringsledere gjør.
Var det for å skape fred i verden at vikingene dro på korstog ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Angry Man said:

Finnes det rabiate konservative kristne? Ja absolutt. :) 

De er bare generelt sett ikke så rabiate som konservative muslimer. Det er hele poenget. 

Men for all del se på USA med det som foregår der nå relatert til abort. Enkelte stater har forbudt abort når man blir voldtatt!!

Det er så sinnsykt at jeg ikke har ord for det. 

Men tråden handlet nå om Islam og trusselen den utgjør og ikke omn kristenfundamentalister. 😄 

Konservative har litt ulik innpakning, men stort sett det samme innholdet enten de er i KRF eller hvilken som helst konsvervativ moskè.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rart folk bare tenker "idiot" når de hører noen bruke ord som "Islamofobi"?

Tysk Muslim kommenterer dagens terroranslag i Mannheim: 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akhenaton skrev (På 31.5.2024 den 19.14):

Er det rart folk bare tenker "idiot" når de hører noen bruke ord som "Islamofobi"?

Tysk Muslim kommenterer dagens terroranslag i Mannheim: 

Det der er jo fullstendig vanvittig. Og så er det veldig lett å tro at veldig mange muslimer er enig. Jeg tror det må et opprør til innad i det muslimske miljøet der muslimer begynner å ta avstand fra slikt så også utenforstående begynner å se at ikke alle er ekstreme og heier på jihad og intifadaer. Det er er latinsk ordtak som heter Qui tacet consentire videtur (den som tier samtykker).

Vi er gode på det i vesten - å ta avstand fra de som er gale med egentlig kunne vært «våre egne» og definere til eksempel ekstreme kristne eller nynazister som egne grupper. Muslimer skulle gjort det samme og tatt avstand fra slikt som denne videoen.

Endret av Jdjdkdudjbs
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/2/2024 at 8:36 AM, Jdjdkdudjbs said:

Det der er jo fullstendig vanvittig. Og så er det veldig lett å tro at veldig mange muslimer er enig. Jeg tror det må et opprør til innad i det muslimske miljøet der muslimer begynner å ta avstand fra slikt så også utenforstående begynner å se at ikke alle er ekstreme og heier på jihad og intifadaer. Det er er latinsk ordtak som heter Qui tacet consentire videtur (den som tier samtykker).

Vi er gode på det i vesten - å ta avstand fra de som er gale med egentlig kunne vært «våre egne» og definere til eksempel ekstreme kristne eller nynazister som egne grupper. Muslimer skulle gjort det samme og tatt avstand fra slikt som denne videoen.

Absolutt. Men at muslimer flest vil stå fram og ta avstand fra slikt, kan du glemme. Hvor mange sto fram og tok avstand fra angrepet 7. oktober, for eksempel? Det var ikke i NÆRHETEN av 1%. Ikke en promille engang.

Det slår meg at de aller fleste nordmenn overhodet ikke skjønner hva vi står overfor her. Og det er ganske merkelig, men også litt forståelig, for alle er jo fullstendig livredde for å pirke borti dette. Derfor hører du ikke et kvekk fra massemediene om hva faktisk som foregår i moskéer over hele Europe hver eneste dag, for eksempel. Og folk (i hvertfall på venstre side av det politiske spekteret) går rundt og prøver å late som Islamsk terrorisme utelukkende er forårsaket av "undertrykking" og dårlig vestlig utenrikspolitikk osv. Mens det som det faktisk handler om er verdensherredømme. 

Det muslimske brorskap, som ble dannet for nesten nøyaktig 100 år siden, jobber aktivt for at Islam skal inn i hvert eneste hjem på hele kloden. Og det gjør de gradvis. Migrasjon er endel av det. Misjon er en del av det. Utslettelsen av Israel er en del av det. Osv. 

Disse menneskene jobber for ett mål: At vi alle skal bli til muslimer. Dette er en sentral greie i Islam, og man kan ikke gi seg før målet er fullført.

Våre politikere legger til rette for at dette skal skje. De skjønner det ikke selv, men det er jo akkurat det de gjør. Det gjør også alle som hele tiden prøver å være politisk korrekte, alle som skriker "Islamofobi" og "rasisme" når problemet tas opp osv. Det samme selvfølgelig med mediene, som konsekvent nekter å ta opp det som utvilsomt er den største trusselen mot vår fremtid, sånn at folk flest ikke engang vet noe om hva som skjer både på gater og i moskéer rundt omkring i hele Europa. Dette er menneskene som vi i fremtiden kommer til å se på som vår tids Quislinger. De som ikke bare lot det skje, men aktivt forsøkte å hindre resten av oss i å kjempe for vår sivilisasjons fremtid. 

Det har allerede gått så langt at jeg ikke vet om vi greier å stoppe det. Jeg tror i hvert fall at det kan komme til å bli veldig stygt dersom vi skal vinne denne kampen. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må stille de såkalte "journalistene" i dette landet til veggs. Hvorfor NEKTER de å dekke en trussel som dette? 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...