Gå til innhold

Hvilke realsjoner har du til dine nermeste naboer ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er dere  bare på hils med dine nermeste naboer rundt dere eller har dere eit godt vennskapsforhold og utveksler ærfaringer, og hjelper hverandre  om nødvendig ved behover.? Tømmer du /dere postkassen  og holder eit øye med huset,og slår plenen, og vanner blomstrene hos naboen når de er reiser på ferie ?

Du står overfor eit problem, og som du gjerne skulle hatt umiddelbar hjelp og veiledning til :

Kontakter du naboen ?

Ringer ein venn ?

Søker på nettet /googler ?

 

Anonymkode: ea9d4...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både og.

Noen hilser jeg bare på. Andre skravler jeg mye med, og jeg kan spørre om hjelp eller om å låne ting. En tidligere nabo pleide jeg ha nach med.

Bor i flermannsbolig, så plenen klippes av innleide. Har ikke blitt spurt om å ta inn post eller vanne blomster, men hadde sagt ja uten å nøle. Postpakker som legges ute på trappa tar vi alltid inn for hverandre uansett.

Anonymkode: 3322b...0e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor på bygda. Her prater vi med hverandre når vi møttes. Drar innom på kaffe. Hjelper hverandre når det trengs. Kan sende mld hvis jeg mangler noe.

Vi har hjelpet naboer med å legge nytt tal, sette opp gjerde, gravd grøft, hugge trær, passe hund eller katt. Og naboer har hjulpet oss tilbake. Mangler vi eks brød eller melk på en søndag er det 0 problem å sende på en mld å høre og altids noen som kan avse.

Anonymkode: 56db3...656

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvem naboene er, har aldri sett dem. Jeg har heller ikke noe nedover for å se dem. 

Hvem jeg kontakter hvis det oppstår et problem kommer an på.problemet.

Anonymkode: fbd1d...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit forhold til naboene. Hilser når jeg møter de, kan slå av en prat. Men da går det på hage, plen, vær og hunder. 
Aldri noe personlig eller privat. 
 

Anonymkode: 5d939...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier alltid hei, uansett, også til min nærmeste nabo som jeg holder på en armlengdes avstand. 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier hei til alle jeg vet hvem er. Noen småprater jeg litt med. 

En er fast kattevakt, og kan også vanne litt, men er det større oppgaver som må tas er det familie som stiller opp. 

En er eldre enke, hun hjelper vi med en del praktisk da hun ikke har noen andre. Hun prater vi også en del med. 

Hadde det vært krise i form av legevakt/akutt barnevakt og slikt er det vel 3-4 jeg hadde følt meg komfortabel med å ringe på og høre om hjelp frem til familie rakk frem. 

Anonymkode: bc2fe...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er mer bekjente enn venner. Vi er på hils, og slår kanskje av en prat med litt mer enn "hei" når vi møtes ute. Vi bor øde til i eneboliger og avstand mellom husene. 

Vi hjelper imidlertid hverandre når det oppstår akutte problemer, og med småting i blant. Den ene naboen kom f.eks. og var hos oss noen timer da hun hadde mistet nøkkelen sin, og det var dårlig vær. En annen nabo hjalp meg med det yngste barnet mitt fram til mannen kom seg hjem fra jobb da det eldste ble akutt alvorlig syk. Vi har en gjensidig avtale med dem om slik krisehjelp dersom det skulle oppstå alvorlige situasjoner, samme når på døgnet det skjer. Og den tredje naboen hender det jeg hjelper med måking, og vi får plukke moreller hos dem. 

Anonymkode: b8073...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboer kommer,og naboer flytter, og  tok mange år her før ein ble kjent med  naboene.  Her i bygda er de fleste på fornavn med hverandre, og på hils med hverandre men det sosiale  arangemanger  begrenser seg til møtes på skolebygget hver 17 kl. 16. 

Anonymkode: ea9d4...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste er det bare kort hils, 1 nabo som er ungdom prøver å sjarmere meg i senk og inviterer meg på fest og biltur og sitte bakpå sykkelen, jeg takker høflig nei til alt, siden det er 45 års forskjell, og skjønner at det heldigvis er fjas. Men samboeren hans blir litt sur. 

Ellers vet jeg litt om naboene pga rykter som går, selvsagt bare negative ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...