AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #1 Del Skrevet 8. mai 2024 Veldig oppskrytt? Jeg hadde halv mengde, merket ingen forskjell. På matprat står det at man ikke skal spare på eggene når man lager pannekaker. Anonymkode: edd48...1cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 8. mai 2024 #2 Del Skrevet 8. mai 2024 Hvorfor spare på eller kutte ned på det sunneste i pannekakene? 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #3 Del Skrevet 8. mai 2024 Jeg bruker 1-2 egg per person. Mer egg gir mer proteiner, og mer metende pannekaker. Anonymkode: bedf5...604 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #4 Del Skrevet 9. mai 2024 Million skrev (5 timer siden): Hvorfor spare på eller kutte ned på det sunneste i pannekakene? Kommer jo an på hva man har, og pannekakene er uansett ikke sunne. Anonymkode: edd48...1cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #5 Del Skrevet 9. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kommer jo an på hva man har, og pannekakene er uansett ikke sunne. Anonymkode: edd48...1cc Hvorfor er ikke pannekakene dine sunne? Anonymkode: e14af...2be 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #6 Del Skrevet 9. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Veldig oppskrytt? Jeg hadde halv mengde, merket ingen forskjell. På matprat står det at man ikke skal spare på eggene når man lager pannekaker. Anonymkode: edd48...1cc Matprat er finansiert av kjøtt- og eggbransjen. Klart det er mye egg i deres oppskrifter. Anonymkode: f0cb6...0a4 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 9. mai 2024 #7 Del Skrevet 9. mai 2024 (endret) Jeg er vokst opp med at det skal være mye egg i pannekaker og lite egg i vafler. Og det lenge før internett fantes. Jeg merker forskjell på lite og mye egg, og, som @Million sier, hvorfor kutte på det som gjør pannekakene litt mindre usunne? Endret 9. mai 2024 av Brunhilde 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #8 Del Skrevet 9. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kommer jo an på hva man har, og pannekakene er uansett ikke sunne. Anonymkode: edd48...1cc hva har du i for å gjøre pannekakene usunne? Anonymkode: e1a75...944 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 9. mai 2024 #9 Del Skrevet 9. mai 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): hva har du i for å gjøre pannekakene usunne? Anonymkode: e1a75...944 Ikke meg du spurte, men... Antar de fleste lager pannekaker som min mors pannekaker (oppskriften står i min oppskriftbok) inneholder ganske mye sukker og hvitt mel. Det er vel ikke spesielt sunt...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #10 Del Skrevet 9. mai 2024 Million skrev (2 minutter siden): Ikke meg du spurte, men... Antar de fleste lager pannekaker som min mors pannekaker (oppskriften står i min oppskriftbok) inneholder ganske mye sukker og hvitt mel. Det er vel ikke spesielt sunt...? Jeg er ikke oppvokst med sukker i pannekakerøren - egg, mel, en klype salt, og melk er ingrediensene i min oppskrift. Tilsetter jeg sukker og smør blir det vaffelrøre. Anonymkode: 2d375...d44 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 9. mai 2024 #11 Del Skrevet 9. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er ikke oppvokst med sukker i pannekakerøren - egg, mel, en klype salt, og melk er ingrediensene i min oppskrift. Tilsetter jeg sukker og smør blir det vaffelrøre. Anonymkode: 2d375...d44 Lokale forskjeller? 😛 Jeg er vokst opp med mammas pannekaker, og hun er fra vestlandet. Ser også at pannekakemixen man får i pose fra Toro inneholder sukker. Fra ingredienslisten til Toro: Ingredienser hvetemel, sukker, egg, skummetmelk, salt, fargestoff (karotener). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #12 Del Skrevet 9. mai 2024 Million skrev (1 minutt siden): Lokale forskjeller? 😛 Jeg er vokst opp med mammas pannekaker, og hun er fra vestlandet. Ser også at pannekakemixen man får i pose fra Toro inneholder sukker. Fra ingredienslisten til Toro: Ingredienser hvetemel, sukker, egg, skummetmelk, salt, fargestoff (karotener). Man kan vitkelig ikke se på toro for å se hva som er normalt Anonymkode: 31592...ac6 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 9. mai 2024 #13 Del Skrevet 9. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man kan vitkelig ikke se på toro for å se hva som er normalt Anonymkode: 31592...ac6 Det viser at det ikke er heeeelt bort i natta at man har sukker i pannekaker... EDIT: ser at det er litt ulike oppskrifter på nett. Noen har sukker, noen har ikke. Denne f.eks. har sukker, mens den hos Tine.no har ikke. Så det er ulikt hva man praktiserer. Ikke overraskende. Endret 9. mai 2024 av Million 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 9. mai 2024 #14 Del Skrevet 9. mai 2024 Mye egg + mjølk og mjøl. Det er sånn jeg gjør det. stekes i godt smør. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 9. mai 2024 #15 Del Skrevet 9. mai 2024 Million skrev (23 minutter siden): Ikke meg du spurte, men... Antar de fleste lager pannekaker som min mors pannekaker (oppskriften står i min oppskriftbok) inneholder ganske mye sukker og hvitt mel. Det er vel ikke spesielt sunt...? Tja, jeg bruker ikke sukker eller særlig mye hvitt mel i mine, med mindre jeg skal lage pannekaker til dessert da. Til hverdags bruker jeg byggmel og havremel + egg/melk. Det er jo ikke så usunt det. Godt smaker det også. Men til TS, å ha i mer egg vil gjøre pannekakene både mer mettende og sunnere, men om man smaker særlig forskjell på ett eller to egg? Neppe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #16 Del Skrevet 9. mai 2024 Million skrev (20 minutter siden): Lokale forskjeller? 😛 Jeg er vokst opp med mammas pannekaker, og hun er fra vestlandet. Ser også at pannekakemixen man får i pose fra Toro inneholder sukker. Fra ingredienslisten til Toro: Ingredienser hvetemel, sukker, egg, skummetmelk, salt, fargestoff (karotener). Jeg er oppvokst på Østlandet med pannekaker uten sukker og vafler sukker. I tillegg hadde vi alltid suppe før pannekakene. Jeg pleier å bruke halvparten sammalt fint mel, da blir det ikke så veldig usunt, i hvertfall ikke når vi har grønnsaksuppe i tillegg. Anonymkode: f0cb6...0a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #17 Del Skrevet 9. mai 2024 Vi har tradisjonelt tomatsuppe før pannekakene, og bacon med pannekakene. Røren lages uten sukker. Egg, melk, havregryn, hvetemel, litt salt. Stekes i margarin. Egg og havregryn og fravær av sukker trekker det fra ren dessert over mot middag. Anonymkode: 76df1...27a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #18 Del Skrevet 9. mai 2024 Million skrev (39 minutter siden): Lokale forskjeller? 😛 Jeg er vokst opp med mammas pannekaker, og hun er fra vestlandet. Ser også at pannekakemixen man får i pose fra Toro inneholder sukker. Fra ingredienslisten til Toro: Ingredienser hvetemel, sukker, egg, skummetmelk, salt, fargestoff (karotener). Det kan være Jeg er oppvokst på nordvestlandet, og pannekaker brukte vi til to ting: enten som tilbehør til plukkfisk, eller som tilbehør til ertesuppe, og da hadde vi sukker på pannekaken, ikke i. Anonymkode: 2d375...d44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #19 Del Skrevet 9. mai 2024 Jeg synes du burde prøve med bare mel, vann og litt salt. Mmmmmmm, digg....😏 Anonymkode: d4e38...6f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #20 Del Skrevet 9. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kan være Jeg er oppvokst på nordvestlandet, og pannekaker brukte vi til to ting: enten som tilbehør til plukkfisk, eller som tilbehør til ertesuppe, og da hadde vi sukker på pannekaken, ikke i. Anonymkode: 2d375...d44 Jeg ser at dette ble litt merkelig formulert. Vi hadde ikke sukker på pannekaken hvis den var som tilbehør til plukkfisk. Det hadde bare blitt rart Men hvis vi hadde pannekaker ved siden av ertesuppe hadde vi sukker på. Anonymkode: 2d375...d44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå