Gå til innhold

Hvor mye skal til for å fengsles?


PrinsesseFiona

Anbefalte innlegg

Hei,

Har for litt siden fått vite at en slektning har vært fengslet, men det er tydeligvis ikke noe man skal snakke om så jeg vet ikke så mye annet enn hvor vedkommende satt inne. Selv ikke det er helt sikkert, men kom tilfeldigvis over en TikTok video som snakket om fengsler i Norge og plutselig så jeg et kjent sted som jeg har minner fra. Slik fant jeg ut at det var Halden fengsel. Er det noen som har noe kjennskap til dette stedet eller hvordan man blir plassert der? Er det lett å bli satt inn i fengsel ved innblanding av narkotika og i så fall hva er konsekvensene? Kan man si at 3-5 år er mye og blir dette satt på rullebladet slik at det påvirker jobbmuligheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man får ikke 3-5 år for bagateller for å si det slik så her har slektningen gjort noe som virkelig ikke er bra. Ubetinget fengsel er på rullebladet i 10 år hvis man er dømt til mer en 6 måneder.

Anonymkode: fea1e...5b7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke å ha gjort noenting galt for å bli satt i fengsel.
 

Jeg vet om ei som ble satt der i over 17 dager varetekt, uten å ha gjort annet enn at kjæresten, uten hennes viten, holdt på med narkotika. De brukte henne for å få ut info.
 

Traumer og ufør etterpå, det er røft i fengsel, også her i landet. En bitteliten erstatning på 10 000, som uansett var langt under tapt arbeidsinntekt. Latterlig stygt gjort egentlig. 

Anonymkode: 04691...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en på hvilken som helst måte har drevet med narkotika og blitt satt i fengsel på grunn av det, hva kan det tenke seg at vedkommende har gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Distribusjon

Anonymkode: 448d2...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PrinsesseFiona skrev (4 minutter siden):

Hvis en på hvilken som helst måte har drevet med narkotika og blitt satt i fengsel på grunn av det, hva kan det tenke seg at vedkommende har gjort?

Da er det mest sannsynlig omsetning/kjøp/salg/smugling som overskrider eget forbruk.

sjelden det blir fengselsdom for besittelse av så små mengder som dags forbruket er.

men alt blir registrert på rulleblad, og kan gi problemer ved innreise til enkelte land, begrense utdannings og jobb muligheter for endel yrker krever rent rulleblad.

Anonymkode: 1e173...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...