Gå til innhold

17.maimeny


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger litt inspirasjon til mat på 17.mai.

Frokost og kake bestemt,er middag jeg tenker på. Skal i konfirmasjon før og etter 17. og vet det blir koldtbord i begge så ønsker ikke noe slikt. Grilling utgår også. Så fyr løs: Hva skal dere spise på 17.mai??

 

Anonymkode: 1f3cc...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrevet (endret)

Jeg har tenkt på om jeg skal ha soppsuppe med asparges til i år, men usikker. Skal på tur deler av dagen, og det er godt i termos. Lapskaus er også digg på termos. 

Skal utover det ha en stor salat, med dampede grønnsaker utenom, samt seitan (hvetegluten) jeg alt har kjøpt for dagen. Masse grønt, deilig søtpotet, norske tomater osv 😋

Vet ikke om dette er noe for andre da 🤪 Godt ihvertfall 😋

Endret av Daisy-love
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy-love skrev (2 minutter siden):

Jeg har tenkt på om jeg skal ha soppsuppe med asparges til i år, men usikker. Skal på tur deler av dagen, og det er godt i termos. Lapskaus er også digg på termos. 

Skal utover det ha en stor salat, med dampede grønnsaker utenom, samt seitan (hvetegluten) jeg alt har kjøpt for dagen. Masse grønt, deilig søtpotet, norske tomater osv 😋

Vet ikke om dette er noe for andre da 🤪 Godt ihvertfall 😋

Å, har du oppskrift? Har du aspargesen oppi suppa? 

Jeg lager sikkert pai i år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det enten grilling eller rømmegrøt og spekemat som er fast 17.mai- kost. 

Anonymkode: 3ff20...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (1 minutt siden):

Å, har du oppskrift? Har du aspargesen oppi suppa? 

Jeg lager sikkert pai i år. 

Blir nok at jeg tar med aspargesen utenom i biter og har på toppen for å unngå at den blir ihjelkokt, evt ikke bryr meg. 
 

Jeg har ikke eksakt oppskrift, men lager med potet, sopp, næringsgjær og soyasaus, med nykvernet pepper på toppen. Samt vann. Utrolig godt, og det er billig sopp på Kiwi og asparges på Coop om dagen, så det passer bra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spekemat og eggerøre tenker jeg, kommer litt an på været da

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daisy-love skrev (5 minutter siden):

Blir nok at jeg tar med aspargesen utenom i biter og har på toppen for å unngå at den blir ihjelkokt, evt ikke bryr meg. 
 

Jeg har ikke eksakt oppskrift, men lager med potet, sopp, næringsgjær og soyasaus, med nykvernet pepper på toppen. Samt vann. Utrolig godt, og det er billig sopp på Kiwi og asparges på Coop om dagen, så det passer bra. 

Tusen takk:) Men om du har det på termos; pleier du å ha asparges da også, eller blir det for soft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (Akkurat nå):

Tusen takk:) Men om du har det på termos; pleier du å ha asparges da også, eller blir det for soft?

Bare hyggelig 😊 Jeg tipper jeg tar den med i en boks utenom, evt så får den bare bli ihjelkokt av å ligge der 🤣🙈 Men mest sannsynlig tar jeg med meg en boks med litt ulikt, og ha aspargesen i der også for å ta på når jeg skal spise den. Tror det blir best sånn 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy-love skrev (2 minutter siden):

Bare hyggelig 😊 Jeg tipper jeg tar den med i en boks utenom, evt så får den bare bli ihjelkokt av å ligge der 🤣🙈 Men mest sannsynlig tar jeg med meg en boks med litt ulikt, og ha aspargesen i der også for å ta på når jeg skal spise den. Tror det blir best sånn 😊 

Hørtes veldig godt ut på termos ja. Skal overraske venninna mi med det neste tur:)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (Akkurat nå):

Hørtes veldig godt ut på termos ja. Skal overraske venninna mi med det neste tur:)

Da håper jeg dere begge blir fornøyde 😋 Enkelt og godt 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel fort pølser i lompe kjøpt i en kiosk, og masse is utover dagen

Anonymkode: e0009...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferske reker, focaccia, mango-avokado salat, sitron, aioli 

Anonymkode: e8dce...36a

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det snitter på lokalet midt på dagen og grilling på eftan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Trenger litt inspirasjon til mat på 17.mai.

Frokost og kake bestemt,er middag jeg tenker på. Skal i konfirmasjon før og etter 17. og vet det blir koldtbord i begge så ønsker ikke noe slikt. Grilling utgår også. Så fyr løs: Hva skal dere spise på 17.mai??

 

Anonymkode: 1f3cc...981

Vi skal ha reker og blåskjell, elsker det. Så foccacia, aioli, litt grønt osv. 

Anonymkode: 52af1...1f8

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser alltid sodd på 17 mai ❤️ Ingefærøl til, og pavlova til dessert.

Anonymkode: ab664...5be

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rømmegrøt med spekemat og vannkringler er tradisjonen her hjemme hos oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hos oss er det rømmegrøt, spekemat, potetsalat og eggerøre. I tillegg er det pølser og lomper.

Anonymkode: 57a91...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha skalldyrbord. Bestiller fra lokal delikatesseforretning hvert år. 

Anonymkode: e6f78...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serverer alltid reker og tilbehør, kanskje noe mer skalldyr. Lager loff, majones og aïoli, tzatziki og grønn salat. Pavlova med frukt, bær og iskrem til dessert.

Anonymkode: 982bc...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.5.2024 den 19.45):

Trenger litt inspirasjon til mat på 17.mai.

Frokost og kake bestemt,er middag jeg tenker på. Skal i konfirmasjon før og etter 17. og vet det blir koldtbord i begge så ønsker ikke noe slikt. Grilling utgår også. Så fyr løs: Hva skal dere spise på 17.mai??

 

Anonymkode: 1f3cc...981

Vi har tenkt å oppføre oss som normalt. 17. Mai komite arbeid, gjennomføre, rydde. Spise blir rømmegrøt og pølser på skolen. Plutselig er dagen gått.

Anonymkode: e93f9...cf4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...