Gå til innhold

Er du mørkeredd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det bare meg eller er andre voksne også mørkeredd? Altså jeg synts nesten det er litt flaut at jeg er så mørkeredd. Jeg er 25år og jeg har alltid vært mørkeredd. Men føler jeg har blitt mer mørkeredd jo eldre jeg har blitt😅 jeg kunne liksom ikke tenke meg hvordan jeg hadde fått sovnet uten samboeren min. Jeg kan fint gå tur med hunden alene når det er mørkt, men kunn i gatene og slikt da, jeg går ikke inn i skog eller plasser der det er helt mørkt f.eks. men jeg føler jeg er meste redd når jeg har lagt meg, når alle lys er av og det er helt mørkt på soverommet. På vinteren er det jo lengre mørkt på vinteren på morningen, og når samboeren gikk tidlig på jobb, så felte jeg når han hadde dratt fordi det er så mørkt og jeg begynner jo å tenke på alt og ingenting. Hører jeg en lyd så blir jeg ihvertfall redd. Det er irriterende også fordi jeg forstår ikke hvorfor jeg skal være så mørkeredd/redd for å være alene i mørket. Men det må da være andre voksne også som er lik meg eller?

Anonymkode: 61baa...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja! 40 år og mørkredd... 😨 Det går bra så lenge det ikke er bekmørkt i rommet, men liker ikke mørket noe særlig, nei. Jeg klarer å sove alene, men jeg sover alltid mye dårligere når jeg sover alene enn med mannen min. 

Jeg har alltid vært mørkredd, så lenge jeg kan huske. Man vet jo aldri hva som skjuler seg bak et hjørne i mørket... 

Anonymkode: eeed8...959

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var mørkredd. Husker jeg helt glemte av det da jeg skulle følge ei hjem fra fest fordi hun var mørkredd. Vel, jeg måtte gå tilbake alene. I mange år var korteste veien hjem fra jobb gjennom skogen. Hadde lite lyst til å gå rundt. I begynnelsen så sang jeg fordi det kjentes betryggende ut. Nå bryr jeg meg ikke. Eksponering gjorde at jeg sluttet å være mørkredd. 

Anonymkode: f062b...70e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Synes mørket er fint og har alltid likt det. Husker ikke at jeg var redd som barn heller, men husker ihvertfall at jeg virkelig likte mørket fra jeg var 14,15 år, for da synes jeg det var deilig å gå tur med hunden vår etter det var mørkt. Bodde langt utpå landet så det fantes ikke ei gatelykt i mils omkrets. 

Går fortsatt lange turer i natta, sover gjerne i telt alene eller er på hytte alene i skogen. 

Mørket er trygt på en måte.. Man er jo selv usynlig for omverdenen. Og jeg er generelt lite redd både fremmende mennesker og dyr. 

Anonymkode: 705d3...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare på hytta dersom jeg er helt alene. Hadde sikkert også vært litt engstelig hvis jeg gikk alene i en skog når det var helt bekmørkt. 

Anonymkode: cf7a9...ca5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mørkeredd. Men det er jeg er redd for i mørket er jo menn. I en verden uten menn hadde jeg ikke vært mørkeredd. 

Anonymkode: 9adb4...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, snart 40. Redd for alt skummelt fra skrekkfilmer ol., men ikke seriemordere og sånn. 

Anonymkode: 15ca9...58b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, snart 40. Redd for alt skummelt fra skrekkfilmer ol., men ikke seriemordere og sånn. 

Anonymkode: 15ca9...58b

Jeg liker faktisk skrekkfilmer, selvom jeg er så mørkeredd. Men, det er jo bare mens vi ser skrekkfilmen jeg liker den, etterpå så kan jeg fele igjen og bli redd😅 men det skjer faktisk ikke så ofte at jeg blir redd etter å sett en skrekkfilm. Men ser vi på "ekte" program med gjenferd og slikt, da kjenner jeg det etterpå, da får jeg mange tanker.

Anonymkode: 61baa...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...