AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #1 Skrevet 8. mai 2024 Jeg har vært forkjemper for personlig frihet og bruk av mobil på Pauserommet på jobb, men her har jeg nå forandret mening. Etter å ha sittet i stillhet bak hver sin mobil, kommer jeg nå til å foreslå at ting endres. Folk snakker ikke med hverandre lenger, det er kjedelig og trist. Folk blir nok sure, bryr meg lite om det jeg. Går på psykisk helse og trivsel. Og det er nok ikke bare der jeg jobber det er slik. Hvordan hadde du reagert på et slik forbud? Anonymkode: df1ab...3fd 1
Fighter83 Skrevet 8. mai 2024 #2 Skrevet 8. mai 2024 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har vært forkjemper for personlig frihet og bruk av mobil på Pauserommet på jobb, men her har jeg nå forandret mening. Etter å ha sittet i stillhet bak hver sin mobil, kommer jeg nå til å foreslå at ting endres. Folk snakker ikke med hverandre lenger, det er kjedelig og trist. Folk blir nok sure, bryr meg lite om det jeg. Går på psykisk helse og trivsel. Og det er nok ikke bare der jeg jobber det er slik. Hvordan hadde du reagert på et slik forbud? Anonymkode: df1ab...3fd Nei, ville heller lagt vekk mobilen min selv og deretter prøvd å spørre og grave i livene til de andre på et eller annet vis for å høre hva man har tilfelles. Kanskje det faller seg mer naturlig å prate med hverandre jo mer man vet. Har man barn, hund, katt, ferieplaner, lønn, kjæreste, trening osv. Endret 8. mai 2024 av Fighter83
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #3 Skrevet 8. mai 2024 Jeg tar aldri med telefon til pauserom, men ville reagert svært negativt på et slikt forbud. Dersom noen ikke vil delta i samtaler er det helt greit. Dog, jeg synes det er mer høflig å sette seg alene hvis man ikke vil delta i fellesskapet. Anonymkode: 4622f...974 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #4 Skrevet 8. mai 2024 Nja.. Nå har ikke jeg en jobb hvor jeg kan ha telefonen på meg så for meg er lunsjpausen eneste mulighet jeg kan svare på meldinger/mail, ringe offentlige kontorer etc så jeg har ingen skrupler med å være på mobilen i pausen min. Anonymkode: 55c88...37b 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #5 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nja.. Nå har ikke jeg en jobb hvor jeg kan ha telefonen på meg så for meg er lunsjpausen eneste mulighet jeg kan svare på meldinger/mail, ringe offentlige kontorer etc så jeg har ingen skrupler med å være på mobilen i pausen min. Anonymkode: 55c88...37b Da burde det kanskje være et rom der de som absolutt må bruke mobilen kan sitte da. Anonymkode: df1ab...3fd
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #6 Skrevet 8. mai 2024 Jeg vil ikke snakke med noen i lunsjen. Lunsj er min fritid. Hadde noen diktert dette, måtte jeg fått betalt Anonymkode: 17f24...cf3 6 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #7 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg vil ikke snakke med noen i lunsjen. Lunsj er min fritid. Hadde noen diktert dette, måtte jeg fått betalt Anonymkode: 17f24...cf3 Vi har alle et ansvar for å lage et godt arbeidsmiljø, det gjør vi ikke bak en skjerm. Anonymkode: df1ab...3fd 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #8 Skrevet 8. mai 2024 Er sånn her også. 2 sitter med mobilen og 2 sitter å prater på sitt morsmål som vi andre ikke forstår. Anonymkode: 16f94...096
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #9 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Er sånn her også. 2 sitter med mobilen og 2 sitter å prater på sitt morsmål som vi andre ikke forstår. Anonymkode: 16f94...096 Ja slik skaper ikke trivsel! Anonymkode: df1ab...3fd
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #10 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Ja slik skaper ikke trivsel! Anonymkode: df1ab...3fd Det gjør ikke det. Og jeg orker ikke å holde samtalen igang mer Anonymkode: 16f94...096
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #11 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det gjør ikke det. Og jeg orker ikke å holde samtalen igang mer Anonymkode: 16f94...096 Føler akkurat det samme. Anonymkode: df1ab...3fd
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #12 Skrevet 8. mai 2024 Tror det blir vanskelig å få gjennom et sånt forbud med mindre dere har betalt pause. Anonymkode: 5ba9c...ead 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #13 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har alle et ansvar for å lage et godt arbeidsmiljø, det gjør vi ikke bak en skjerm. Anonymkode: df1ab...3fd Vel, lunsjen som ikke er betalt er ikke arbeidstid. Og jeg personlig får et dårlig arbeidsmiljø av at kollegaer skal snakke med meg om annet enn jobb Anonymkode: 17f24...cf3 6
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #14 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vel, lunsjen som ikke er betalt er ikke arbeidstid. Og jeg personlig får et dårlig arbeidsmiljø av at kollegaer skal snakke med meg om annet enn jobb Anonymkode: 17f24...cf3 Jeg setter meg gjerne på et eget rom, om det er mulighet for det. Jeg vil ha matroen min Anonymkode: 17f24...cf3 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #15 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Vel, lunsjen som ikke er betalt er ikke arbeidstid. Og jeg personlig får et dårlig arbeidsmiljø av at kollegaer skal snakke med meg om annet enn jobb Anonymkode: 17f24...cf3 Ja, selvsagt er noen sånne usosiale vesen på hver arbeidsplass. Anonymkode: df1ab...3fd 1
Queen94 Skrevet 8. mai 2024 #16 Skrevet 8. mai 2024 Jeg bruker tlf under pausene, sjekker skoleapp, sms, snap osv. kan jo ikke sitte i tlf når jeg jobber så da må jeg jo få lov når vi har pause. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #17 Skrevet 8. mai 2024 Dere er en arbeidplass med voksne mennesker, og folk må få bruke pausen sin på akkurat det de vil. Å starte å legge ned forbud mot ting fordi man ikke liker det blir for dumt. Ikke alle samtaler er interessante, ikke alle mennesker er interessante å snakke med. Noen trenger å kople ut litt. Andre ønsker å være sosiale. Hvorfor skal noen få bestemme hvordan pausene skal være? Alle må få gjøre sine ting så lenge det ikke går utover andre (som å bråke, ufin oppførsel etc). Anonymkode: 857f6...f29 7 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #18 Skrevet 8. mai 2024 Folk vil bli sure…? Med andre ord har de andre det aldeles utmerket slik ting er og trives med det. Regler som kun gjør din lunch bedre og alle andres verre er ikke et trivselstiltak. Du bestemmer heldigvis ikke over hvordan dine kollegaer bruker sin fritid Anonymkode: 7a2be...158 5 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #19 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Dere er en arbeidplass med voksne mennesker, og folk må få bruke pausen sin på akkurat det de vil. Å starte å legge ned forbud mot ting fordi man ikke liker det blir for dumt. Ikke alle samtaler er interessante, ikke alle mennesker er interessante å snakke med. Noen trenger å kople ut litt. Andre ønsker å være sosiale. Hvorfor skal noen få bestemme hvordan pausene skal være? Alle må få gjøre sine ting så lenge det ikke går utover andre (som å bråke, ufin oppførsel etc). Anonymkode: 857f6...f29 Har ikke sagt det kommer til å bli lett å få det gjennom, men forslaget skal legges på min leders pult hvertfall. Anonymkode: df1ab...3fd 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #20 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Folk vil bli sure…? Med andre ord har de andre det aldeles utmerket slik ting er og trives med det. Regler som kun gjør din lunch bedre og alle andres verre er ikke et trivselstiltak. Du bestemmer heldigvis ikke over hvordan dine kollegaer bruker sin fritid Anonymkode: 7a2be...158 Jeg er vant til at jeg ikke teller og det er ikke noe gøy. Så forslaget skal legges fram og så kan de tenke over det. Anonymkode: df1ab...3fd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå