Aliquis Skrevet 10. mai 2024 #61 Del Skrevet 10. mai 2024 56 minutter siden, Bacteria said: Jeg forstår ikke hvorfor denne referansen indikerer folkemord. Dette var sagt rett etter 7/10, alle vet hva som skjedde da. Amalekittene var en fiendtlig stamme som angrep israelittene på ferden fra Egypt til Kanaan på Moses tid. De tok med seg kvinner og barn som fanger. Slik sett var jo referansen spot on. Du kan se dokudramaet om Moses på Netflix, der er denne hendelsen gjenskapt. Trodde virkelig ironien skulle være åpenbar her. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 11. mai 2024 #62 Del Skrevet 11. mai 2024 Billiebi skrev (På 9.5.2024 den 22.43): Det er visst ingen som har et godt svar på det. Verdens mest moralske hær ønsket å lage en Tik Tik video, for å ydmyke Palestinere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 11. mai 2024 #63 Del Skrevet 11. mai 2024 Aliquis skrev (8 timer siden): Trodde virkelig ironien skulle være åpenbar her. Åja, ser det nå. Litt trøtt i går 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LanoAltforstor Skrevet 11. mai 2024 #64 Del Skrevet 11. mai 2024 (endret) . Endret 17. juni 2024 av LanoAltforstor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 11. mai 2024 #65 Del Skrevet 11. mai 2024 (endret) 1 hour ago, LanoAltforstor said: Hamas-tall som du har svelget med hud og hår, ikke rart folk er gærne. Gaza sin befolkning har faktisk økt i løpet av denne perioden med krig, snodig nok har de tid til det, midt i mellom all bombinga og klaginga. De skal nå 3 mill ila 2050 https://www.document.no/2024/05/09/bidens-administrasjon-bor-sjekke-dodstall-fra-det-hamas-styrte-helsedepartementet-i-gaza/ Hvis 1/3 av dødstallene er tryllet fram ut av løse luften og IDF sier dem har drept 12,000 khamas soldater, så er det vel ikke nok døde igjen til at det kan være 14,000 barn som har død. Math ain’t mathing! Endret 11. mai 2024 av Duraton Skriveleif 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 11. mai 2024 #66 Del Skrevet 11. mai 2024 LanoAltforstor skrev (2 timer siden): Hamas-tall som du har svelget med hud og hår, ikke rart folk er gærne. Gaza sin befolkning har faktisk økt i løpet av denne perioden med krig, snodig nok har de tid til det, midt i mellom all bombinga og klaginga. De skal nå 3 mill ila 2050 Duraton skrev (57 minutter siden): https://www.document.no/2024/05/09/bidens-administrasjon-bor-sjekke-dodstall-fra-det-hamas-styrte-helsedepartementet-i-gaza/ Hvis 1/3 av dødstallene er tryllet fram ut av løse luften og IDF sier dem har drept 12,000 khamas soldater, så er det vel ikke nok døde igjen til at det kan være 14,000 barn som har død. Math ain’t mathing! IDF, verdens mest moralske hær, har verdens rekorden i å drepe 5 år gamle Hamas terrorister. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LanoAltforstor Skrevet 11. mai 2024 #67 Del Skrevet 11. mai 2024 (endret) , Endret 17. juni 2024 av LanoAltforstor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 11. mai 2024 #68 Del Skrevet 11. mai 2024 1 hour ago, Apis said: IDF, verdens mest moralske hær, har verdens rekorden i å drepe 5 år gamle Hamas terrorister. Nå synes jeg at det tar litt av. Er hele hæren til khamas age fluid? Map’s hele gjengen? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 14. mai 2024 Forfatter #69 Del Skrevet 14. mai 2024 Duraton skrev (På 9.5.2024 den 16.34): Knall. Det er derfor det er viktig å fordømme unrwa og khamas. Ja, samt Israel og Iran som hat finansiert og styrket Hamas. Man kan ikke bygge en her uten å få en del av ansvaret for hva hæren gjør! Jeg synes det blir lit vel søkt å lege skylden på UNRWAs da, som undersøkelsen viste har de hat gode rutiner for å undersøke sine ansatte. Israel har blant annet fått muligheten til å kontrollere alle som ble ansat. Om ikke Israel sin etteretning greier å undersøke folk godtn nok, er det kansje lit vel kravstore at hjelpearbeidere skal greie det? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 14. mai 2024 #70 Del Skrevet 14. mai 2024 2 hours ago, Pippi Lotta said: Ja, samt Israel og Iran som hat finansiert og styrket Hamas. Man kan ikke bygge en her uten å få en del av ansvaret for hva hæren gjør! Jeg synes det blir lit vel søkt å lege skylden på UNRWAs da, som undersøkelsen viste har de hat gode rutiner for å undersøke sine ansatte. Israel har blant annet fått muligheten til å kontrollere alle som ble ansat. Om ikke Israel sin etteretning greier å undersøke folk godtn nok, er det kansje lit vel kravstore at hjelpearbeidere skal greie det? Intensjon er også viktig. Kan du peke på forskjellen mellom intensjonene til Israel og Iran? unrwa har blitt kritisert i vel over ti år for alt hatet dem har fylt skolebøkene med, så det er ikke ett nytt problem. Det har vært tatt opp flere ganger. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 14. mai 2024 Forfatter #71 Del Skrevet 14. mai 2024 Duraton skrev (2 timer siden): Intensjon er også viktig. Kan du peke på forskjellen mellom intensjonene til Israel og Iran? unrwa har blitt kritisert i vel over ti år for alt hatet dem har fylt skolebøkene med, så det er ikke ett nytt problem. Det har vært tatt opp flere ganger. Så det er greit å gi våpen og penger til terrorister og "intensjonen" er god? Har du ikke fått med deg hva Hamas har drevet med? Det er ikke som om october var første gang de gjore noe feil heller. Jeg greier ikke å se hvordan man kan støte krigsdelen av Hamas med gode intensjoner nei! Så intresangt, kan du vise til hva de skriver i disse bøkene som er feil? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 14. mai 2024 #72 Del Skrevet 14. mai 2024 Vg har sluppet film om angrepet fra Hamas 7/10 fra festivalen der ungdommer, ikke bare israelere men også andre land, danser og har det kjekt i det Hamas tar seg inn; dreper, voldtar og tar gisler. Filmen er satt sammen av filmer ungdommene som var der filmet selv med mobilene sine, i tillegg filmklipp Hamas har sluppet der terroristene tar seg inn mens de jubler, roper alla akhbar/gud er stor mens de begår terrorhandlinger. Det er ren glede og oppstemthet fra Hamas. Hører de også si ved et tilfelle; « der er ei jente, ta med henne, jenter er mere kostbare» De skyter ned ungdommer som har kommet seg inn i biler og prøver å komme seg unna, de kaster en håndgranat inni et tilfluktsrom der mange har gjemt seg. De lusker rundt et område med trær der en gruppe ungdommer har gjemt seg, Brenner ned biler med ungdommer i, At Hamas ikke voldtok er pisspreik; hva med den unge jenta med grå bukse som har hulk på knærne og blod i skrittet og nedover lårene som en terrorist lemper oppå lasteplanet…..ramlet på knærne og fikk mensen samtidig? Hva med filmen som florerte der Hamas kjører rundt med ei ung, naken, død kvinne (turist fra usa tror jeg hun var) mens de holder henne oppe etter de lange rastafletter, kjører som sagt rundt i gatene i Gaza mens den gjengse Palestiner jubler og spytter på den døde kvinnen?Var en palestinsk mann som uttalte i samme video at han berømmet angrepet, men fryktet konsekvensene. Selvfølgelig ble det konsekvenser! Skulle Israel sett mellom fingrene på dette angrepet og latt Hamas utslette Israel? Hamas har uttalt at de gir seg ikke før Israel ikke finnes mere og det ikke finnes flere israelere En vennefamilie av oss er moren jødisk, og når jeg ser hva folk skriver på Facebook så får jeg vondt av henne og familien. https://tv.vg.no/dokumentar/nova?id=292182 1 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 14. mai 2024 #73 Del Skrevet 14. mai 2024 1 hour ago, Pippi Lotta said: Så det er greit å gi våpen og penger til terrorister og "intensjonen" er god? Har du ikke fått med deg hva Hamas har drevet med? Det er ikke som om october var første gang de gjore noe feil heller. Jeg greier ikke å se hvordan man kan støte krigsdelen av Hamas med gode intensjoner nei! Så intresangt, kan du vise til hva de skriver i disse bøkene som er feil? Kan du peke på forskjellen eller ikke? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 14. mai 2024 #74 Del Skrevet 14. mai 2024 1 hour ago, Pippi Lotta said: Så intresangt, kan du vise til hva de skriver i disse bøkene som er feil? https://www.impact-se.org/wp-content/uploads/UNRWA-Education-Textbooks-and-Terror-Nov-2023.pdf https://www.gei.de/en/research/projects/report-on-palestinian-textbooks-paltex/faq-answers-to-frequently-asked-questions https://unwatch.org/unrwas-anti-peace-curriculum-violates-un-charter/ https://www.nytimes.com/2013/11/04/world/middleeast/to-shape-young-palestinians-hamas-creates-its-own-textbooks.html https://nationalpost.com/news/world/israel-middle-east/hamas-blocks-un-textbooks-in-gaza-saying-they-focus-too-much-on-peaceful-conflict-resolution 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 14. mai 2024 Forfatter #75 Del Skrevet 14. mai 2024 Duraton skrev (28 minutter siden): Kan du peke på forskjellen eller ikke? Begge nasjonene har støtet en teror orginasasjon fordi de trode det ville gagne dem selv. Så nei jeg ser ikke noen betydnkngsful forskjel i intensjonene. Nå kan du forklare meg hvorfor du mener intensjonene er viktige her? Hvilke intensjoner er så gode at de kan forsvare det å STØTE og FINANSIERE de grusome handlingene til Hamas? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 14. mai 2024 #76 Del Skrevet 14. mai 2024 25 minutter siden, Pippi Lotta said: Begge nasjonene har støtet en teror orginasasjon fordi de trode det ville gagne dem selv. Så nei jeg ser ikke noen betydnkngsful forskjel i intensjonene. Nå kan du forklare meg hvorfor du mener intensjonene er viktige her? Hvilke intensjoner er så gode at de kan forsvare det å STØTE og FINANSIERE de grusome handlingene til Hamas? Kan du vise til at Israel har støttet på samme måte som Iran? Iran både deltok i planleggingen av 7. oktober og har smuglet inn våpen. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 14. mai 2024 Forfatter #77 Del Skrevet 14. mai 2024 Svava skrev (25 minutter siden): Kan du vise til at Israel har støttet på samme måte som Iran? Iran både deltok i planleggingen av 7. oktober og har smuglet inn våpen. De har åpenbart støtet på forskjelige måter, i tileg til finansiering som begge nasjoner har drevet med. Nå kan du kansje svare meg på hvilke "gode intensjoner" som kan forsvare støtte til Hamas sin teror? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 14. mai 2024 #78 Del Skrevet 14. mai 2024 Just now, Pippi Lotta said: De har åpenbart støtet på forskjelige måter, i tileg til finansiering som begge nasjoner har drevet med. Nå kan du kansje svare meg på hvilke "gode intensjoner" som kan forsvare støtte til Hamas sin teror? Det kan jeg ikke siden Israel ikke har støttet Hamas sin terror. Hvordan mener du de har støttet terror? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 14. mai 2024 #79 Del Skrevet 14. mai 2024 2 hours ago, Pippi Lotta said: Begge nasjonene har støtet en teror orginasasjon fordi de trode det ville gagne dem selv. Så nei jeg ser ikke noen betydnkngsful forskjel i intensjonene. Nå kan du forklare meg hvorfor du mener intensjonene er viktige her? Hvilke intensjoner er så gode at de kan forsvare det å STØTE og FINANSIERE de grusome handlingene til Hamas? Ved å få khamas til å bli mer interessert i å forvalte folket sitt, kontra å løpe rundt og drepe og lemleste uskyldige barn, så var håpet om at terroren ifra khamas ville avta, slikt at man kunne få ett relativt normalisert statsforhold seg imellom. Israel har prøvd mange ting for å få islamistene til å slutte fred. Noen mer naive enn andre. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 14. mai 2024 Forfatter #80 Del Skrevet 14. mai 2024 Duraton skrev (57 minutter siden): Ved å få khamas til å bli mer interessert i å forvalte folket sitt, kontra å løpe rundt og drepe og lemleste uskyldige barn, så var håpet om at terroren ifra khamas ville avta, slikt at man kunne få ett relativt normalisert statsforhold seg imellom. Israel har prøvd mange ting for å få islamistene til å slutte fred. Noen mer naive enn andre. Israel har med vilje tillat Hamas å importere militert utstyr fordi de ønsket fred? Hva skule Hamas med det militere utstyret om det var fred? Er det ikke du som er lit naiv her? Nå har presidenten selv utalt at han styrket Hamas for å sveke moderate palestinere (som ønsket fred). Forstår du at jeg stoler litt mer på presidenten en deg, angående hva presidenten har gjort og hvorfor? Svava skrev (2 timer siden): Det kan jeg ikke siden Israel ikke har støttet Hamas sin terror. Hvordan mener du de har støttet terror? Hvorfor svarer du om temaet om du ikke har hørt om det? Uansett her er en sak som oppsummerer det. "Hamas regimet fikk også importere en rekke varer og bygningsmateriale som tidligere hadde vært forbudt fra Israels side. Vel vitende om at Hamas kunne bruke både pengene og varene til å styrke selv militært fortsatte den indirekte støtten under Netanyahu." "2019 sa Barak til Israels militære radio Galei Zahal at Netanyahu ofret sikkerheten til israelerne i sør. I 2021 advarte Shin Bet-sjef Nadav Agraman mot mangelen på dialog mellom PA og Israel, fordi dette svekket de moderate palestinerne og styrket Hamas." https://www.nrk.no/urix/slik-styrket-israels-statsminister-hamas-1.16652104 Kort sakt har Israel sørget for at Hamas har hat tilgang til både penger og materialer de viste ble brukt militert. Denne politikken er det selfølgelig blit advart mot, men presidenten har (på tros av advarslene) sakt han ville styrke Hamas. Så det jeg lurer på er hvordan man kan rettferdiggjøre å finansiere og tilrettelegge for at en teror organisasjon skal bli sterkere militert sett? Hvordan kan man høre at en statsleder ønsker å styrke Hamas uten å fordømme det? Jeg synes denne holdningen om at det ikke er så farlig (eller hvordan ville du tolket holdningene her inne), er vanskelig å forstå!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå