Gå til innhold

Hvilken kropp har damer som løper maraton?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trente styrke i dag og snakket om maraton med min pt, og så sa han :"Du har jo kroppen til det hvis du skulle løpt"..

Jeg er kvinne, 174-175 cm høy og 60 kg tung, så slank og langlemmet, men hadde ikke klart hverken halvmaraton eller helmaraton.

Fikk meg ikke til å spørre hva han egentlig mente.

 

Anonymkode: f78af...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Marathonsløpere har alle slags type kropper. Klønte formulert av PT kanskje....

Anonymkode: 77933...cc9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg trente styrke i dag og snakket om maraton med min pt, og så sa han :"Du har jo kroppen til det hvis du skulle løpt"..

Jeg er kvinne, 174-175 cm høy og 60 kg tung, så slank og langlemmet, men hadde ikke klart hverken halvmaraton eller helmaraton.

Fikk meg ikke til å spørre hva han egentlig mente.

 

Anonymkode: f78af...828

Han mente nok benbygning og som du sier, slank og langlemmet. Å ha kropp til noe betyr at du har mulighet til bli god i noe, ikke at du er god til det.

Anonymkode: 4a150...04d

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Marathonsløpere har alle slags type kropper. Klønte formulert av PT kanskje....

Anonymkode: 77933...cc9

Man er vel ikke overvektig som maratonløper eller en muskulbunt heller?

Ts

Anonymkode: f78af...828

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Marathonsløpere har alle slags type kropper. Klønte formulert av PT kanskje....

Anonymkode: 77933...cc9

Nei dette stemmer ikke du. Ingen som har BMI på 40+ løper maraton.

Det å veie lite er nok en fordel som maratonløper med tanke på belastning. Så sånn sett gir det jo mening at han mener det. Du er trolig relativt slank/tynn basert på høyde og vekt? Du burde jo spurt han hva han mener da. Hva svarte du på det egentlig om det ikke var "hva mener du med det?" :P 

Anonymkode: d8cef...d08

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tenkte sikkert siden du er slank. Men det finnes muskuløse som løper maraton også, sjekk ut Lucy Davis på Instagram. Hun er en sterk dame med mye muskler, som løper masse. Tror hun har løpt 3 ultra og 3 maraton allerede i år... Hybridtrening kalles det. 

Anonymkode: 3a16e...77e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei dette stemmer ikke du. Ingen som har BMI på 40+ løper maraton.

Det å veie lite er nok en fordel som maratonløper med tanke på belastning. Så sånn sett gir det jo mening at han mener det. Du er trolig relativt slank/tynn basert på høyde og vekt? Du burde jo spurt han hva han mener da. Hva svarte du på det egentlig om det ikke var "hva mener du med det?" :P 

Anonymkode: d8cef...d08

Jeg sa bare at jeg ikke hadde klart å løpe maraton, pga belastning på knærne og ryggen (pga hardt underlag.)

Ts

Anonymkode: f78af...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er man lett og smalt bygget med muskler som veier lite. Gjerne litt lange bein. 

Anonymkode: 0c048...c1f

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg trente styrke i dag og snakket om maraton med min pt, og så sa han :"Du har jo kroppen til det hvis du skulle løpt"..

Jeg er kvinne, 174-175 cm høy og 60 kg tung, så slank og langlemmet, men hadde ikke klart hverken halvmaraton eller helmaraton.

Fikk meg ikke til å spørre hva han egentlig mente.

 

Anonymkode: f78af...828

At du ikke veier så mye. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å løpe maraton skal men veie minst mulig de har ikke muskulatur omtrent heller 

Anonymkode: 48724...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninne løper både maraton og ultraløp. Hun er vel 163 høy og veier ca. 90, så jeg regner med pt-en din synes du så ut som henne😄 (Hun trener også crossfit og har mer muskler enn meg)

Anonymkode: 06e4f...ce9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Min venninne løper både maraton og ultraløp. Hun er vel 163 høy og veier ca. 90, så jeg regner med pt-en din synes du så ut som henne😄 (Hun trener også crossfit og har mer muskler enn meg)

Anonymkode: 06e4f...ce9

Jeg spør av ren nysgjerrighet, fordi jeg er rundt samme høyde selv men veier 30 kg mindre. Er det stort sett 90 kg muskler? Med fare for å være ufin - ser hun litt feit ut liksom? Jeg har veid 82 kg selv, men da var jeg jo ikke trent i det hele tatt og ganske tjukk. Jeg bare lurer på hvordan jeg hadde sett ut på 90 kg med lav fettprosent, hvis det i det hele tatt er mulig på 163 cm. 

Din venninne er uansett inspo! Drømmer om ultra selv 

Anonymkode: 3a16e...77e

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En maratonløper er typisk lang og slank.

Det betyr ikke at alle som løper maraton er det, og det betyr iallefall ikke at alle som er det kan løpe maraton.

Maraton er noe man trener målrettet mot, men enkelte kroppstyper har bedre forutsetninger for å gjøre det bra.

Anonymkode: d4c59...5ed

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 163 høy, er 76 kg og har løpt ett par maraton 🫣 Har ikke mye muskler annet enn i leggene 😂

Anonymkode: 72fb6...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er 163 høy, er 76 kg og har løpt ett par maraton 🫣 Har ikke mye muskler annet enn i leggene 😂

Anonymkode: 72fb6...c27

Normalt å ikke ha mye muskler når man løper mye

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg sa bare at jeg ikke hadde klart å løpe maraton, pga belastning på knærne og ryggen (pga hardt underlag.)

Ts

Anonymkode: f78af...828

Da burde du heller løpe i terrenget, og kanskje litt kortere distanser.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg sa bare at jeg ikke hadde klart å løpe maraton, pga belastning på knærne og ryggen (pga hardt underlag.)

Ts

Anonymkode: f78af...828

Du klarer det ikke med den tankegangen… 😉

men om du starter å trene systematisk og fornuftig mot det er jeg helt sikker på at du klarer å løpe maraton og som en god opplevelse høsten 2025. (Om 15-18 mnd) 🏃‍♀️🏆🏃‍♀️

 

Anonymkode: 631b4...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Du klarer det ikke med den tankegangen… 😉

men om du starter å trene systematisk og fornuftig mot det er jeg helt sikker på at du klarer å løpe maraton og som en god opplevelse høsten 2025. (Om 15-18 mnd) 🏃‍♀️🏆🏃‍♀️

 

Anonymkode: 631b4...3ba

Ok takk for optimistisk svar.

Har aldri tenkt at jeg kunne være en løper, men kanskje jeg skal begynne å trene for det 😊

Ts

Anonymkode: f78af...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok takk for optimistisk svar.

Har aldri tenkt at jeg kunne være en løper, men kanskje jeg skal begynne å trene for det 😊

Ts

Anonymkode: f78af...828

Jeg begynte løpe for ett år siden, og trener mot halvmaraton nå. 37 år.

Anonymkode: d4c59...5ed

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn muskuløs og tynn lite kvinnelig, mistet mensen 

er det som hopper opp i mitt hode

Anonymkode: f852c...f46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...