Gå til innhold

Mugg, maur, skitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oppdaga mugg i leiligheta for et halvt år siden, jeg bor med mamma hjemme fordi jeg har slitt en del psykisk. Når det ble oppdaga var det ikke så ille, og vi var lutblakke så vi hadde ikke noe mulighet til å betale for repetisjoner. Mamma sliter også mye psykisk og ville ikke si noe til huseier i frykt av å bli kasta ut, noe jeg sa flere ganger var ulogisk ig at vi burde sagt fra med en gang. Nå har det begynt å kravle maur på gulvene, og muggen er ille. Har fortsatt dårlig råd og mamma vil heller ikke si ifra i frykt av å havne på gata. Blir vi kasta ut har vi ingen plass å gjøre av oss da vi er helt alene i en storby uten venner eller familie. Noe må iallefall gjøres. Jeg fikk et mentalt sammenbrudd i går da jeg kom hjem fra tur til familie og så at gulvet var dekka av maur som kravla rundt. Dro ut og orka ikke å dra hjem igjen. Klarer ikke å dra hjem igjen fordi jeg merker at jeg blir vesentlig mye dårligere psykisk av å bo sånn. Driver å ser på hybel, og kan flytte inn en av dagene tror jeg, men jeg sliter med så fryktelig dårlig samvittighet. Både for mamma som sliter psykisk, og det at hun er såpass dårlig at hun makter ikke å hverken snakke med huseier ang muggen og at hun ikke takler å gjøre noe med maura. Jeg vet genuint ikke hva jeg skal gjøre, jeg er ikke av typen som klarer å bare tenke på meg selv og å ta avstand fra noen jeg er ekstremt glad i. 

Anonymkode: 11a12...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sender melding til huseier og sier i fra. Mugg ødelegger helsa di og moren din sin. Å lenger moren din veit om mugg er forsikringen lite gjeldende. Får null kroner igjen. 

På tide å skjerpe seg. 

Anonymkode: 66fb1...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Du sender melding til huseier og sier i fra. Mugg ødelegger helsa di og moren din sin. Å lenger moren din veit om mugg er forsikringen lite gjeldende. Får null kroner igjen. 

På tide å skjerpe seg. 

Anonymkode: 66fb1...bb9

Vi har ikke forsikring.. 

Anonymkode: 11a12...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du forstår hvor enormt vanskelig psykisk sykdom kan være. Er ikke bare å «skjerpe seg » for hennes del og om huseier sier hun må ut og at leiekontrakt brytes, hvor gjør hun av seg da? På gata? Spør bare fordi det virker som at dette går til helvette uansett hva vi gjør. 

Anonymkode: 11a12...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mugg kommer av dårlig renhold, og at dere ikke lufter ut. Gjerne at dere f.eks tørker tøyvi stua eller lignende. Noe som inngår i deres vedlikeholdsplikt. Maur antar jeg er sukkermaur. Dette også grunnet dårlig renhold slik at mauren finner mat. Gjør dere ikke noe med dette kommer det straks mus og rotter og dere blir erstatningspliktige. 

Anonymkode: cbcb6...df1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Mugg kommer av dårlig renhold, og at dere ikke lufter ut. Gjerne at dere f.eks tørker tøyvi stua eller lignende. Noe som inngår i deres vedlikeholdsplikt. Maur antar jeg er sukkermaur. Dette også grunnet dårlig renhold slik at mauren finner mat. Gjør dere ikke noe med dette kommer det straks mus og rotter og dere blir erstatningspliktige. 

Anonymkode: cbcb6...df1

Vi vasker jo under og i alt av kriker og kroker flere ganger i uka, bak vaskemaskin, under og bak sofa, stuegulv, kjøkkengulv, baderomsgulv, soverom, alt av gulv og flater. Så det er rart. 

Anonymkode: 11a12...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor dere i en kjellerleilighet? Vanligste grunnen til mugg i lav kjeller er dårlig drenering rundt huset. Mugg kan oppstå uten at det er beboerens skyld. Mugg kan midlertidig fjernes ved å vaskes med klorin, og det må luftes hyppig, men om fukten kommer utenfra er det lite mer dere kan gjøre enn å gi beskjed til huseier. En god avfukter koster noen tusen, men er en knallgod investering.

Bli kvitt mugg

Maur er heller ingen indikasjon på dårlig renhold. Jeg hadde sukkermaur i fjor, men kjøpte en liten flaske middel på Clas Ohlson som skal dryppes inn i hullene de kommer ut fra. Ingen maur så langt i år.

Maurmiddel

 

Anonymkode: f8d39...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Bor dere i en kjellerleilighet? Vanligste grunnen til mugg i lav kjeller er dårlig drenering rundt huset. Mugg kan oppstå uten at det er beboerens skyld. Mugg kan midlertidig fjernes ved å vaskes med klorin, og det må luftes hyppig, men om fukten kommer utenfra er det lite mer dere kan gjøre enn å gi beskjed til huseier. En god avfukter koster noen tusen, men er en knallgod investering.

Bli kvitt mugg

Maur er heller ingen indikasjon på dårlig renhold. Jeg hadde sukkermaur i fjor, men kjøpte en liten flaske middel på Clas Ohlson som skal dryppes inn i hullene de kommer ut fra. Ingen maur så langt i år.

Maurmiddel

 

Anonymkode: f8d39...3f8

Tror kanskje det kan være grunnen. Helt siden vi flytta inn har det lekka fra dusjen  på badet og ned i gulvet på kjøkkenet. Vi fikk fiksa det innemellom ved å bruke avløpsrens, men det kom alltid tilbake igjen. Vann bare strømma ut fra listene på badet og kjøkkenet.. 

Anonymkode: 11a12...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror kanskje det kan være grunnen. Helt siden vi flytta inn har det lekka fra dusjen  på badet og ned i gulvet på kjøkkenet. Vi fikk fiksa det innemellom ved å bruke avløpsrens, men det kom alltid tilbake igjen. Vann bare strømma ut fra listene på badet og kjøkkenet.. 

Anonymkode: 11a12...bf1

Dette høres virkelig ikke bra ut, kanskje du kan hjelpe mor å finne en bedre leilighet?

Anonymkode: f8d39...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vi vasker jo under og i alt av kriker og kroker flere ganger i uka, bak vaskemaskin, under og bak sofa, stuegulv, kjøkkengulv, baderomsgulv, soverom, alt av gulv og flater. Så det er rart. 

Anonymkode: 11a12...bf1

x

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...