AnonymBruker Skrevet 8. mai #21 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi er norsk-amerikanske I min familie. Vi "putter" mye rart, jeg har alltid antatt det var en språkforvirring av slags. Sjelden jeg "putter" noe som helst da jeg foretrekker å holde norsk og engelsk adskilt, men jeg henger meg ikke oppi det når andre sier det. Her på bygda bruker de mange norsk-amerikanske ord I dagligspråket: trunken (bagasjerommet) er en av flere som jeg hører overalt Anonymkode: 7e499...95c Sørlandet? Anonymkode: 62d5c...25a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #22 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi sier «putte krem i trynet» Østlandet Anonymkode: 8cba5...2b3 Nei, det gjør ikke "vi" på østlandet Smører krem, tar på krem i ansiktet. Anonymkode: 1f995...273 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 8. mai #23 Del Skrevet 8. mai 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg kan også putte steike i ovnen. Vanlig i Oslo. Jeg bruker putte når noe settes/legges i et "lite rom". Putter i lomma, i ovnen, i skuffen. Men aldri på halsen, i ansiktet Anonymkode: 8c862...dac Aldri hørt at det er vanlig i Oslo. Jeg setter inn steken, har krem på i ansiktet, har i 4 ss bakepulver i røren, tar på smykket rundt halsen, legger bagen inn i bagasjerommet, legger noe i skuffen. Derimot putter jeg noe i lommen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #24 Del Skrevet 8. mai Peanut skrev (1 time siden): Aldri hørt at det er vanlig i Oslo. Jeg setter inn steken, har krem på i ansiktet, har i 4 ss bakepulver i røren, tar på smykket rundt halsen, legger bagen inn i bagasjerommet, legger noe i skuffen. Derimot putter jeg noe i lommen. Slik snakker jeg også ts Anonymkode: 62d5c...25a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #25 Del Skrevet 8. mai Hoppetaujenta skrev (8 timer siden): Det er et helt vanlig ord å bruke. Å putte steika i ovnen = helt normalt At noen bruker det der de ikke skal...det er helt normalt det også. Har også sagt putte/putta hele livet. Født i -75 i nord Anonymkode: a6e08...6f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #26 Del Skrevet 8. mai Haha, så gøy observasjon! Jeg er så lei av alle som skulle si «ei litta» til alt som fantes, etter at Noora i skam brukte det uttrykket. Virker å ha roet seg nå da. Anonymkode: f48f9...ee5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå