AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #1 Skrevet 8. mai 2024 Leirgryta mi har tydeligvis fått mugg i seg. Har vasket den, og det så ut til å være borte. Men neste gang jeg fant den fram igjen,hadde muggen allikevel kommet tilbake. Må den kastes? Eller har dere noen gode tips for rengjøring av den? Hvis muggen stadig kommer tilbake, holder det da å evt. vaske bort mugget rett før jeg bruker den? Anonymkode: be8a5...b2d
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #3 Skrevet 8. mai 2024 Vask den, varm den over 100 grader, tørk den, la den stå tørt og uten lokk. Mugg må ha fukt! Anonymkode: 6b572...a52
Brunhilde Skrevet 8. mai 2024 #4 Skrevet 8. mai 2024 Legg den i sterkt eddikvann, skyll veldig godt og tørk i ovnen. Hvis det fremdeles kommer mugg etter denne behandlingen så ville jeg kastet den.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #5 Skrevet 8. mai 2024 . Anonym. skrev (20 minutter siden): Eddik og salmiakk. Salmiakk er vel heller giftig, og ikke noe jeg ville risikert å bruke i noe man har til mat. Jeg er enig i eddik, tørke og oppbevares uten lokk. Jeg ville varmet den opp til maks tålegrense enten i ovnen eller platetoppen, og latt eddik og muligens også bakepulver kose seg der ei stund med vifta på fullt og lokket på (eddik-os er giftig). Selv bruker jeg sterk eddik til rengjøring, som jeg kjøper på Europris, men jeg blander den med vann. Kan hende vanlig mild eddik er godt nok. Kanskje ville jeg også prøvd nedfrysning i tillegg, men vet ikke om det har noe for seg. Anonymkode: ec844...867
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #6 Skrevet 8. mai 2024 Ha litt vann og sitron i, ha den inni ovnen så det får kokt skikkelig. Anonymkode: 16955...279
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #7 Skrevet 8. mai 2024 poenget med en leirgryte er jo at den er porøs og tar opp i seg aroma fra maten som er i den, så en leirgryte med mugg hadde gått rett i søpla her. Anonymkode: 619ca...672 1 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå