123qwe Skrevet 1. november Forfatter #161 Del Skrevet 1. november Takk, @Amatariel! 💛 17. april: 73,0 kg … 03. oktober: 67,0 kg 12. oktober: 65,4 kg 15. oktober: 66.1 kg 1. november: 66,4 kg Vekta er ganske stabil. Må innrømme at jeg var lettet å se 66 tallet. Var litt redd for at de siste par ukene med uvanlig kost hadde medført større økning i vekt. Det kan selvfølgelig komme etterhvert hvis jeg ender opp i pluss over tid. Vi får se. Må bare gjøre det beste ut av situasjonen, denne perioden går over! Om noen måneder 🤪 Snøen er kommet! Hurra! Håper den blir liggende 💛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 8. november Forfatter #162 Del Skrevet 8. november 17. april: 73,0 kg … 03. oktober: 67,0 kg 12. oktober: 65,4 kg 15. oktober: 66.1 kg 1. november: 66,4 kg 08. November: 66,6 kg Og der ble snøen erstattet med regn og sørpe, buhuu. Men okei, vekta ser ganske stabil ut fortsatt. Skal innrømme dog at jeg kjenner meg litt "stor" i kroppen min for tiden. Det er nok at jeg er blitt vant med vektnedgangen og kroppsbildet mitt er ikke helt på rett kjør enda. Men kropp er kropp, det ingen som kommer til å huske meg når jeg forlater denne jordkloden med at "hun nådde BMI 22 og hadde så fin kropp", eller ja håper nå i hvertfall at det finnes viktigere ting som folk blir å huske 😅. Det er en ting jeg har jobbet med den siste uken og det er å kutte litt på bruken av kunstig søtning. Har vært stor forbruker av Skyr og diverse og har nå kuttet det ut og erstattet det med vanlig mager Kesam og få søtsmak fra banan og vanlig sukker og frukt og bær. Vet ikke om det har noe å si sånn helsemessig (forskningen er ikke robust nok til det, enda), men prøver å justere smaksløkene mine mot mindre søtt. Tyggis har jeg ikke kvittet meg med... og blir heller ikke å gjøre det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Triviella Skrevet 8. november #163 Del Skrevet 8. november Ser ut til at du klarer å holde deg noenlunde stabil ja, det er bra! Har kuttet kunstig søtning selv, og det føles bra. Velger å tro at kroppen har det bedre uten, bedre føre var... 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 11. november #164 Del Skrevet 11. november 123qwe skrev (På 8.11.2024 den 10.18): Men kropp er kropp, det ingen som kommer til å huske meg når jeg forlater denne jordkloden med at "hun nådde BMI 22 og hadde så fin kropp", eller ja håper nå i hvertfall at det finnes viktigere ting som folk blir å huske 😅 Jeg likte denne refleksjonen! Viktig å tenke over noen gang hva som er viktige ting i livet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 15. november Forfatter #165 Del Skrevet 15. november Amatariel skrev (På 11.11.2024 den 14.37): Jeg likte denne refleksjonen! Viktig å tenke over noen gang hva som er viktige ting i livet... Ikke så enkelt bestandig å zoome ut og tenke på det store bildet. Det er ganske forståelig når mat og vekt tar en stor plass i hverdagen. Men det er nok bra å etterstrebe en balanse der. 17. april: 73,0 kg … 03. oktober: 67,0 kg 12. oktober: 65,4 kg 15. oktober: 66.1 kg 1. november: 66,4 kg 08. November: 66,6 kg 15. November: 66,5 kg Er nå i uka før mensen og følt meg overraskende bra mtp humør og mat. Har tillat meg noen flere søte snacks, men i små mengder. Det kjennes godt ut. Føles faktisk ut som at jeg snuser på balanse her. Spiser faste måltider og sørger for å få noen treningsøkter i uka. Er ikke ved målvekta enda, men det gjør meg ingenting å ta en lenger pause her jeg er nå. Prøver ikke på noe som helst vis å gå ned i vekt nå. Jeg har aldri fått til det å sige sagte ned i vekt (jo kanskje etter fødsler, og en gang i tjueårene når jeg hadde fysisk jobb) så jeg prøver heller ikke for da blir jeg bare skuffet hver gang! Det funker mye bedre for min del å veksle mellom aktiv slanking og vedlikehold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjukkis35 Skrevet fredag kl 10:01 #166 Del Skrevet fredag kl 10:01 Tror også det er sunt (kanskje mest for det mentale) å skru av slankemoduset en periode. Jeg merker selv hvor slitsomt det er å leve på «minimalt» og dårlig samvittighet for små biter av noe ekstra. Kan ikke være bra i lengden.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet tirsdag kl 19:26 Forfatter #167 Del Skrevet tirsdag kl 19:26 Jeg har ikke sosiale medier lenger, men snublet over en influenser som heter Camilla Lorenzen. Fikk bare sett gjennom de nyeste postene på nettleser på Instagram og hun hadde så mye bra innhold om treningsglede og finne sin egen måte å f.eks. å finne løpe glede. Jeg trenger ingen overbevisning om at trening er bra, og synes det er gøy. Hadde ikke penger vært problem så hadde jeg kanskje vært en idrettsutøver. Men hun altså hadde så mange gode poenger for de som kanskje kvier seg å begynne med trening på grunn av kropp eller dårlig form. Ah, det var en frisk pust blant all posering og filters ut på SOME. Herlig dame! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 1 time siden Forfatter #168 Del Skrevet 1 time siden Den siste uka har jeg truffet på mange fristelser som jeg vanligvis takler bra med å modere meg eller ikke forsyne meg i det hele tatt. Meg nå har jeg bare spist mer en det jeg hadde lyst på. Uten at det er noe godt heller. Trur det har sammenheng med stress på jobb… prøver å finne utløp for frustrasjon. Men ja, sånn går no dagene. Er sannelig spent på om jeg klarer å holde vekta når det har blitt så mye sjokolade og feiringer i det siste og nå går vi mot jul 🎄. Hjelpes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå