Amatariel Skrevet 30. august 2024 #121 Del Skrevet 30. august 2024 Det er jo helt supert at det fungerer med bare noen få sjokobiter Det er jo veldig mye bedre enn å havne nedi en stor godterpose på kvelden. Det er noe med å finne balansen, akkurat sitt punkt. Syns det er utrolig bra jobba med stillstans i en sånn her PMS og mensenuke! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotet Skrevet 30. august 2024 #122 Del Skrevet 30. august 2024 Godt jobba å holde det til et par ruter! Det krever viljestyrke. Kan jo hende det er nedgang i vekt, men mensen dekker jo over det😅 Uansett bra å holde vekta👏 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janeidet Skrevet 30. august 2024 #123 Del Skrevet 30. august 2024 Jeg synes det er veldig motiverende når jeg beviser for meg selv at jeg / hodet mitt faktisk er kapabel til endring av faste mønstre! Litt sjokolade hver dag er jo en helt annen tilnærming enn alt-eller-ingenting. Synes du skal gi deg en stor klapp på skuldra som våger å prøve noe nytt, og kommer seirende ut av det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 31. august 2024 #124 Del Skrevet 31. august 2024 Jeg skjønner ikke dere som bare kan ta et par-tre biter med sjokolade og så være fornøyd med det Hos meg blir det alt eller ingenting. Om jeg hadde spist to-tre biter flere dager etter hverandre så hadde jeg garantert vært på kjøret Misunnelig på deg der altså! Så jeg får nok bare fortsette min sukkerfrie og sjokoladeløse reise. Det går bra heldigvis om enn så lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 31. august 2024 Forfatter #125 Del Skrevet 31. august 2024 59 minutter siden, Ms. Steele said: Jeg skjønner ikke dere som bare kan ta et par-tre biter med sjokolade og så være fornøyd med det Hos meg blir det alt eller ingenting. Om jeg hadde spist to-tre biter flere dager etter hverandre så hadde jeg garantert vært på kjøret Misunnelig på deg der altså! Så jeg får nok bare fortsette min sukkerfrie og sjokoladeløse reise. Det går bra heldigvis om enn så lenge. Skal innrømme at nå forventer hode mitt at jeg skal få mine 2-3 biter sjokolade (eller mer…) etter middag… så jeg måtte ta et bevist valg i dag om å sette en stopp. For hos meg bruker appetitten å bare øke når det gjelder snop. Trives best med å ikke spise godteri og sånt til hverdags, det er digg å ikke ha det suget etter godteri med seg hele tiden. Regner med at etter 2-3 dager har hodet stilt seg tilbake til hverdag uten godteri. Er spent på om det samme gjentar seg før neste mens… håper ikke det for jeg synes det er slitsomt å gå rundt med cravings. Ett par dager går greit, men ei heil uke… bleh. Ellers takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 31. august 2024 Forfatter #126 Del Skrevet 31. august 2024 Takk @Amatariel @Janeidet @Søtpotet. Er glad for stillstans for det er akkurat det som er målet mitt nå. Jeg kan greit gå ned i vekt, men sliter mer med en «happy medium» der vekta står stille. Og selv om jeg ikke nå klarer å feide bort sjokoladen på intuitiv måte (har i dag bestemt at sjokkis blir erstattet med noe annet selv om jeg har lyst på det) så er jeg glad for at jeg kunne gi meg selv rom for å eksperimentere med forskjellige tilnærmingsmåter når det gjelder cravings. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 4. september 2024 Forfatter #127 Del Skrevet 4. september 2024 Hei og velkommen høstens forkjølelser og lite søvn. Nå er det vanskelig med å ikke gå sulten og være fysen på søtsaker. Synes dette med å gå på vedlikeholdskalorier er nesten verre til tider en å være i aktiv slankefase. For nå vil kroppen min opp opp i vekt tilbake til der jeg startet og jeg er litt lei av alt. Har hørt flere eksperter si at kroppen vil aktivt jobbe med å få deg opp i vekt etter vektnedgang, og ja kan skrive under på det! Så jeg må bare forsette med måltider som maksimerer metthetsfølelse, som er litt kjedelig til tider. Det spiller nok en rolle at det har blitt lite søvn i det siste og mangler motivasjon til å være oppfinnsom på kjøkkenet. Har lyst på egen kokk som disker opp herlige sunne måltider 😅. Hørte på en podcast episode med to bodybuildere som snakket om at de brukte semaglutide (ozempic, wegovy) for å gjøre det lettere for dem å gå ned i vekt for konkurranser og for å kontrollere sultfølelsen etter endt diett slik at de ikke gikk på en kjempesmell etterpå. Jeg vet ikke helt ærlig hva jeg synes om det. Trur jeg er pro-pharma sånn generelt, finnes det en medisin som kan hjelpe folk så bør man få tak i det. Men, det er noe som skurrer når folk bruker det bare for å oppnå en «look». Kanskje jeg er gammeldags og ikke klarer å legge fra meg helt hele den «man må kunne slanke seg på en ærlig måte». Hvorfor skulle man ikke ha brukt semaglutide for bodybuilding? Eller for hvem som helst som ønsker å gå ned i vekt, uansett hvor lite eller mye? Hvorfor forbinder man moral og slikt i det å gå ned i vekt? Man er jo ikke moralsk overlegen bare for at man klarer å gå ned i vekt og beholde vekta uten legemidler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotet Skrevet 4. september 2024 #128 Del Skrevet 4. september 2024 123qwe skrev (9 timer siden): Hei og velkommen høstens forkjølelser og lite søvn. Nå er det vanskelig med å ikke gå sulten og være fysen på søtsaker. Synes dette med å gå på vedlikeholdskalorier er nesten verre til tider en å være i aktiv slankefase. For nå vil kroppen min opp opp i vekt tilbake til der jeg startet og jeg er litt lei av alt. Har hørt flere eksperter si at kroppen vil aktivt jobbe med å få deg opp i vekt etter vektnedgang, og ja kan skrive under på det! Så jeg må bare forsette med måltider som maksimerer metthetsfølelse, som er litt kjedelig til tider. Det spiller nok en rolle at det har blitt lite søvn i det siste og mangler motivasjon til å være oppfinnsom på kjøkkenet. Har lyst på egen kokk som disker opp herlige sunne måltider 😅. Hørte på en podcast episode med to bodybuildere som snakket om at de brukte semaglutide (ozempic, wegovy) for å gjøre det lettere for dem å gå ned i vekt for konkurranser og for å kontrollere sultfølelsen etter endt diett slik at de ikke gikk på en kjempesmell etterpå. Jeg vet ikke helt ærlig hva jeg synes om det. Trur jeg er pro-pharma sånn generelt, finnes det en medisin som kan hjelpe folk så bør man få tak i det. Men, det er noe som skurrer når folk bruker det bare for å oppnå en «look». Kanskje jeg er gammeldags og ikke klarer å legge fra meg helt hele den «man må kunne slanke seg på en ærlig måte». Hvorfor skulle man ikke ha brukt semaglutide for bodybuilding? Eller for hvem som helst som ønsker å gå ned i vekt, uansett hvor lite eller mye? Hvorfor forbinder man moral og slikt i det å gå ned i vekt? Man er jo ikke moralsk overlegen bare for at man klarer å gå ned i vekt og beholde vekta uten legemidler? Skjønner at det er vanskelig på vedlikehold - det er jo det vanskeligste! Gruer meg til det selv, det blir jo en ny og vedvarende kamp mot kroppen. Hørt at det tar to år på stabil vekt, før kroppen roer ned «få meg opp i vekt»-signalene sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 5. september 2024 #129 Del Skrevet 5. september 2024 Man får ekstra sultfølelse/søtsug når man har sovet lite ja. Det er kjent. Det samme med det du sier at kroppen kjemper for å komme seg tilbake til kiloene som den hadde. Mener å ha lest at kroppen vil tilbake der den har vært lengst sist gang, i hvert fall om man har gått ned opp mot 10% av kroppsvekten. Så ja, det er en kamp Bruker noen virkelig appetittregulerende midler i forbindelse med bodybuilding altså? Hm, det vet sannelig ikke jeg hva jeg mener om heller. Jeg må sikkert venne meg til at verden forandrer seg… Og jeg er en middelaldrende frue og garantert gammeldags der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 5. september 2024 Forfatter #130 Del Skrevet 5. september 2024 On 9/4/2024 at 9:28 PM, Søtpotet said: Skjønner at det er vanskelig på vedlikehold - det er jo det vanskeligste! Gruer meg til det selv, det blir jo en ny og vedvarende kamp mot kroppen. Hørt at det tar to år på stabil vekt, før kroppen roer ned «få meg opp i vekt»-signalene sine. To år… bevare meg vel 😅. Håper du har hørt feil @Søtpotet 🥴. @Ms. Steele ja det er sprøtt å tenke på at man bruker slike preparater for å oppnå fysikken i bodybuilding. Men mange bruker også anabole steroider for hjelp på veien, så det er kanskje ikke så rart at man da bruker også andre ting som bistår med å nå målet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 5. september 2024 Forfatter #131 Del Skrevet 5. september 2024 Hadde en utfordrende dag på jobb i dag. Og fikk sånn mega behov for å drukne frustrasjonen i en smågodtpose. Hadde allerede planlagt i hodet mitt å svippe innom butikken med bra smågodt utvalg, hvilke smak jeg skulle plukke osv, men «heldigvis» tok leggerutiner så lang tid og var ganske gåen etterpå at jeg gadd ikke å dra av gårde. Så det ble en stor porsjon skyr med havregryn og en stor tallerken vannmelon. Smakte godt det, og mett ble jeg. Får se i morgen om behovet melder seg igjen eller om det var forbigående. Nå skal jeg legge meg og ikke sabotere nattesøvnen med å scrolle på mobilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjukkis35 Skrevet 12. september 2024 #132 Del Skrevet 12. september 2024 Hvordan går det med deg? 🫶🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 12. september 2024 Forfatter #133 Del Skrevet 12. september 2024 (endret) Tjukkis35 skrev (2 timer siden): Hvordan går det med deg? 🫶🏼 Hei, jo det går helt greit. Litt forkjølelser og greier i omløp for tiden så kjenner at det er mindre overskudd. Også kjemper jeg mot cravings nesten hver dag. Litt «nederlag» å innse at akkurat nå, for å holde vekta, må jeg være veldig bevist på valg jeg tar i løpet av dagen/uka. Har jo helst lyst å spise det jeg vil, når jeg vil. Synes sund mat er godt, men savner søtsaker! Wæææ 😅 Også har jeg vært litt forbannet på jobb den siste tiden, så kjenner jeg er litt frustrert og har ikke lyst å bare klage i dagboken min 😄. Derfor har det blitt færre oppdateringer. Vekta har heldigvis ikke gått hverken opp eller ned. Også fikk jeg meg en fjelltur i går… det var helt magisk. En liten pustepause fra alt. … Faktisk når jeg leser det jeg skrev her over så ser jeg at mye av søtsuget er nok et behov jeg har for å dempe frustrasjonen på jobb. Er ikke ferdig med emosjonell spising. Også er det økt appetitt pga søvnunderskudd/dårlig søvnkvalitet. Plus at kroppen min jobber med å få meg opp i vekt igjen. Sååååå kanskje ikke så rart at jeg har søtsug da 🫠. Endret 12. september 2024 av 123qwe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjukkis35 Skrevet 12. september 2024 #134 Del Skrevet 12. september 2024 Har du testet ut de sukkerfrie godteriene som er i butikkene nå? Både vingummi og sjokolade? Kan det være et alternativ når det blir for ille? 🩵 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 13. september 2024 Forfatter #135 Del Skrevet 13. september 2024 Tjukkis35 skrev (9 timer siden): Har du testet ut de sukkerfrie godteriene som er i butikkene nå? Både vingummi og sjokolade? Kan det være et alternativ når det blir for ille? 🩵 Jo, har prøvd det noen ganger, men ikke funnet noe enda som ikke gir magebesvær. Det er noe med disse sukkeralkoholene som ikke går overens med magen min. Har hørt om godteri som er søtet med stevia, det tåler jeg greit, men har ikke funnet det i butikkene her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 13. september 2024 Forfatter #136 Del Skrevet 13. september 2024 17. april: 73,0 kg 3. mai: 71,0 kg 8. mai: 70,3 kg 14. mai: 70,9 kg 20. mai: 71,3 kg 22. mai: 69,7 kg 24. mai: 69,1 kg 27. mai: 69,2 kg 30. mai: 68,6 kg 2. juni: 67,9 kg 16. juni: 68,7 kg 21. juni: 68,8 kg 09. juli: 68,0 kg 15. juli: 67,3 kg 17. juli: 66,5 kg 22. juli: 67,1 kg 05. august: 67,8 kg 12. august: 66,1 kg 19. august: 67,0 kg 23. august: 65,6 kg 26. august: 66,4 kg 30. august: 66,4 kg 8. september: 65,9 kg 13. september: 67,3 kg Vekta ser ut til å ha stabilisert seg mellom 65 og 67 kg, så det er jo bra. Jobber hardt med finne en gyllen midtvei her, er ganske godtesyk for tiden. Er en god del aktiv for tiden, selv om det har ikke vært så mange muligheter for styrketrening. Det stresser jeg ikke med. Har prøvd meg på mini løpeturer (1,5 km gåing/jogging av og på), og allerede der kjenner jeg det litt i knærne. Da er det vel bare mer styrke som gjelder, og på et tidspunkt kanskje fysio. Har ikke båndbredde til det enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janeidet Skrevet 13. september 2024 #137 Del Skrevet 13. september 2024 Jeg kjenner meg igjen i å ikke ha båndbredde til alle "burde/skulle" for tiden. Jeg synes også du er veldig flink til å heie på deg selv på de områdene det går bra, og samtidig ha litt lave skuldre til det som ikke går på skinner. Prima kvaliteter, tenker jeg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 16. september 2024 Forfatter #138 Del Skrevet 16. september 2024 Takk @Janeidet! Helga var fylt med bursdagsfeiring, dårlig søvn og mye å gjøre. Hadde en ganske avslappet forhold til mat, men holdte meg til å skippe frokost og moderer matinntak her og der. Hadde mye lyst på snacks, men det var nok mest for at jeg hadde det for travelt med å spise i ro og fred, da ble måltidene brutt opp følte jeg aldri ble ferdig med å spise. Skulle på en bursdagsfest og fant frem klær fra noen år siden som ikke har passet meg på leeeenge. Og jeg passet inn i to skjørt som er ganske små rundt livet 😱. Ble helt sjokka. Wow. Det var på morgenen da, på ettermiddagen var de litt mer stram men ikke alt for stram.. eller jo de var det, men det gikk greit 😅. Har en del klær som ikke passer meg enda og det er en liten øyeåpner for hvor liten jeg faktisk har vært en gang i tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 16. september 2024 #139 Del Skrevet 16. september 2024 Herlighet så deilig å passe klær man tenkte var for små! Deilig motivasjon 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123qwe Skrevet 17. september 2024 Forfatter #140 Del Skrevet 17. september 2024 (endret) Har fundert mye på det med at jeg går rundt med så mye lyst på snacks og godteri. Hvor lenge skal det vare? Må jeg gå sånn resten av livet hvis jeg vil beholde vekta? Kom over en podcast episode i går fra RP Strength Podcast The RIGHT and WRONG Way to Maintain Your Bodyweight. Der er to bodybuildere som snakker og en av dem er professor i idrett og fysiologi. De driver å coache alt av vanlige folk til bodybuildere med å nå målene sine. Oij oij, jeg kjente meg veldig igjen der altså. De snakker om at for veldig mange er det fordelaktig å øke kaloriene opp til vedlikehold, eller til liten overskudd og kanskje gå rundt 1 kg opp i vekt, for å kvitte seg med diettmodus der kroppen hele tiden trur at det er for lite mat tilgjengelig. Man skal prøve å ha ganske lik matinntak over hele uka, ikke slik at man spiser lite mandag-fredag og deretter masse mat lørdag-søndag, for da er det fare for at du faktisk slanker deg over halvparten av uka, men legger på deg igjen over helga. Det kan gjøre at kroppen trur at du fortsatt er på slankekur og fortsetter sende signaler om at du nå må du spise spise spise. Det resonnerer veldig med meg. Er kjempe redd for å legge på meg nå etter at jeg ferdig med aktiv slanking for en periode. Jeg spiser nok for liten på ukedagene for jeg prøver å holde meg sjakk, men så er jeg så fysen på godt og kjemper mot masse cravings. Så nå tar jeg affære og skal begynne å spise frokost igjen. Om jeg går litt opp i vekt nå, og blir kvitt dette fokuset på mat og matstøy, har ikke noe å si på lenger sikt siden jeg skal mer ned i vekt på et senere tidspunkt. Tenk om det er dette som skal til at jeg ikke skal være like fysen hele tiden! Skal i hvertfall prøve. Anbefaler alle som plages med å bli kvitt dietmodus/matstøy/cravings etter å ha nådd målene sine å høre på den episoden. For meg er det lett blir litt for opptatt av mat, og har tendenser på å like matrestriksjon, så var det en øyeåpner å høre dem snakke om akkurat det jeg opplever. Spennende! Ellers så var jeg på en mini løpetur i går: 2 km veksle med å gå og jogge, og fikk ikke vondt i knærne! Hurra! Skal fortsette med samme turen frem til jeg kan jogge hele 2 km uten å få vondt. Endret 17. september 2024 av 123qwe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå