Gå til innhold

Andre trimester utslett kropp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har siden første trimester fått enormt med røde små prikker/kvise lignende på rygg, bryst og nå begynner de å bevege seg nedover magen. De er ikke spesielt plagsomme, bortsett fra at det ser fælt ut og huden føles tørr/klør innimellom. 
 

Andre som har opplevd samme? Eventuelt tips for å dempe dette?

Anonymkode: 86340...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, hadde ikke akkurat utslett som du beskriver, men var mye plaget med utslett i ansiktet i andre trimester. Det gikk gradvis bort i tredje trim. Huden er jo utsatt for de hormonelle endringene som skjer når man er gravid. Men du kan jo høre med jordmor på neste kontroll om det er noe du kan gjøre for å dempe utslettet.

Anonymkode: 0845d...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var mye plaget med utslett i forrige graviditet, masse små prikker som spredde seg utover kroppen. Det kan vist nok være veldig mange forskjellige årsaker, men ville ha tatt en tur til fastlegen så de kan veilede hva du kan gjøre. Jordmor hadde veldig lite å bidra med (kanskje uflaks?). Hos meg fant man ikke ut årsaken, men fikk sjekket leververdier og slikt at det ikke var et symptom på noe verre. Det lindret litt med karbamidkrem (Canoderm). 

Anonymkode: de410...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg var mye plaget med utslett i forrige graviditet, masse små prikker som spredde seg utover kroppen. Det kan vist nok være veldig mange forskjellige årsaker, men ville ha tatt en tur til fastlegen så de kan veilede hva du kan gjøre. Jordmor hadde veldig lite å bidra med (kanskje uflaks?). Hos meg fant man ikke ut årsaken, men fikk sjekket leververdier og slikt at det ikke var et symptom på noe verre. Det lindret litt med karbamidkrem (Canoderm). 

Anonymkode: de410...594

TS her. 
Skal ta en sjekk hos lege, jordmor her har jeg ikke fått time hos før uke 24 pga ingen kapasitet.. 😣 Tror jeg bør lese litt mer på leververdier og sammenheng, de var nemlig litt forhøyet ved forrige blodprøve og skal inn neste uke for å ta ny sjekk på dette. Tusen takk for tips 

Anonymkode: 86340...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...