AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #1 Skrevet 8. mai 2024 Mange glemmer å flagge denne viktige dagen. https://www.forsvaret.no/veteraner/veterandagen Anonymkode: b29ff...5ad 1 3
bvp Skrevet 8. mai 2024 #2 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Mange glemmer å flagge denne viktige dagen. https://www.forsvaret.no/veteraner/veterandagen Anonymkode: b29ff...5ad Flagget ligger klart. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #3 Skrevet 8. mai 2024 ^ Det er bra! Synes det er altfor mange som glemmer å feire (og flagge) 8. mai. Anonymkode: b29ff...5ad
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #4 Skrevet 8. mai 2024 8. og 17. mai er for meg de viktigste flaggdagene, og så lenge jeg er hjemme (som jeg nesten alltid er) så skal flagget opp. Anonymkode: 4e384...636 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #5 Skrevet 8. mai 2024 Jepp, flagger for Frigjøringsdagen! Ikke for "Veterandagen". "Veterandagen" ble innført i 2010 og er militaristisk møl basert på samme tankegang som den merkelige hyllesten av soldater de har i USA. Siden 1945 har ingen norske veteraner kjempet og dødd for friheten vår på en slik måte at jeg finner det verdig av hyllest. Det er respektabelt å jobbe i militæret, men jeg flagger ikke nasjonalflagget for sykehuspersonell, brannvesen, politi eller lærere heller. Anonymkode: 31c9b...d76 2 2
William_S Skrevet 8. mai 2024 #7 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mange glemmer å flagge denne viktige dagen. https://www.forsvaret.no/veteraner/veterandagen Anonymkode: b29ff...5ad Har nok noe med at det er en vanlig arbeidsdag for de fleste og da går sånt I glemmeboka
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #8 Skrevet 8. mai 2024 Jeg har ikke flaggstang 😁 Anonymkode: c5fd7...d90
TomSawyer Skrevet 8. mai 2024 #9 Skrevet 8. mai 2024 "Veterandagen" ? For noe klisjeaktig piss fra forsvaret. Den siste krigen noen ble veteran i her i landet endte i 1945 altså for 79 år siden.. Jeg skal flagge for frigjøringsdagen og for at vi aldri skal bruke ressursene og evnene våre på å drepe andre mennesker igjen. Slutt med denne barnslige glorifiseringen av det aller dårligste vi er.. 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #10 Skrevet 8. mai 2024 Her skal flagget opp i dag,for å minnes de som kjempet for at vi igjen skulle få vår frihet . Anonymkode: 8d34e...ca0 1
cleangal Skrevet 8. mai 2024 #11 Skrevet 8. mai 2024 Klart det flagges i dag. En av de få tingene min svoger og jeg er enige om, er at det er like viktig å heise flagget 8. mai som 17. mai. 1
bvp Skrevet 8. mai 2024 #12 Skrevet 8. mai 2024 Jeg heiser flagget 3 ganger i året, 1, 8 og 17 mai så jeg vurderer nesten om jeg skal ta ned stanga, den blir egentlig alt for lite brukt.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #13 Skrevet 8. mai 2024 I gaten vår er det kun vi som flagger i dag, syns det er trist. Jeg frykter vi allerede er i ferd med å glemme enda det "bare" er 79 år siden. Anonymkode: 81f6f...73d 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #14 Skrevet 9. mai 2024 For alt vi har og alt vi er. Takk for friheten. Takknemlig for at Norge er med i Nato, og artikkel 5 som beskytter oss. Flagger alltid 8 mai. Er selv veteran og har vært med i skarpe oppdrag da artikkel 5 ble benyttet. Anonymkode: 1297a...61a 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #15 Skrevet 9. mai 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): I gaten vår er det kun vi som flagger i dag, syns det er trist. Jeg frykter vi allerede er i ferd med å glemme enda det "bare" er 79 år siden. Anonymkode: 81f6f...73d Det kan også være en del som har sluttet å flagge etter at Forsvarets pr-avdeling stjal dagen til å bli den amerikansk-inspirerte «veterandagen». Jeg kan flagge for frihetsdagen da fem års okkupasjon var over. Men jeg har ikke lyst til å flagge for folk som verver seg hodeløst til «tøffe» «utenlandsoppdrag». Anonymkode: 64422...f3f 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #16 Skrevet 9. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det kan også være en del som har sluttet å flagge etter at Forsvarets pr-avdeling stjal dagen til å bli den amerikansk-inspirerte «veterandagen». Jeg kan flagge for frihetsdagen da fem års okkupasjon var over. Men jeg har ikke lyst til å flagge for folk som verver seg hodeløst til «tøffe» «utenlandsoppdrag». Anonymkode: 64422...f3f Du vil ha Norge ut av Nato? Slik at vi står helt alene? Anonymkode: 1297a...61a 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #17 Skrevet 9. mai 2024 Jeg er helt enig i at vi skal flagge for å hedre de som forsvarte / frigjorde Norge under andre verdenskrig bare så det er klart. Men kan noen forklare meg hvorfor vi skal flagge for hedre folk som drar til land andre steder i verden for å krige? Hva har det med Norge å gjøre? Anonymkode: 89745...d69
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #18 Skrevet 9. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er helt enig i at vi skal flagge for å hedre de som forsvarte / frigjorde Norge under andre verdenskrig bare så det er klart. Men kan noen forklare meg hvorfor vi skal flagge for hedre folk som drar til land andre steder i verden for å krige? Hva har det med Norge å gjøre? Anonymkode: 89745...d69 Et angrep på et Natoland anses som et angrep på alle medlemslandene. Norge trenger allierte og hjelp fra nato dersom f eks Russland angriper. Derfor har det noe med Norge å gjøre. Etter 9/11 ble Natos artikkel 5 tatt i bruk. Norge bidro da selvsagt også i kampen mot terrorisme. Uten Nato har vi ikke mye å stille opp med. Anonymkode: 1297a...61a 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #19 Skrevet 10. mai 2024 Helt enig i at det å gjøre 8. mai til en "veterandag" har satt den opprinnelige hensikten med feiringen denne dagen helt i skyggen, men i dagens woke, multinasjonale samfunn der man skal hylle globalismen, er det kanskje ikke lenger politisk korrekt å feire at man i sin tid ble et fritt og selvstendig land. For min del har denne dagens en spesiell betydning da dette er fødselsdagen min, og det er fullstendig uaktuelt å se på 8. mai som noe annet enn frigjøringsdagen i 1945; hvis Forsvaret vil sette fokus på noe som skjedde senere, får de finne en annen dato å gjøre dette på. - Brian Anonymkode: 9ca7d...89a
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #20 Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du vil ha Norge ut av Nato? Slik at vi står helt alene? Anonymkode: 1297a...61a Det står ingenting om NATO i innlegget du siterer. Anonymkode: 31c9b...d76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå