Gå til innhold

Trille vogn opp trapper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er sikkert et dumt spørsmål, men hvordan gjør man det med trapper og vogn? 

Hentet barnevognen vi har kjøpt i dag, og synes det var veldig styrete å få den inn hjemme selv uten et barn oppi. Vi har 3 trinn fra innkjørsel til huset og ytterligere 5 trinn opp til selve inngangsdøren, og bare dette føltes som det vil slite veldig på vognen hvis man skal trille opp og ned hver dag. Vognen har "tohjuls-modus", men det virker ikke veldig stødig med et barn oppi? Tar man ut barnet før man så løfter vognen opp? 

Gjerne kom med tips til førstegangsmamma uten peiling på vogn 😊

Anonymkode: ad80b...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå baklengs opp trappa og hold vogna på to bakhjul ned trappa. Klarer du å holde vogna stødig kan baby være oppi. Du får nok teken på det når du har prøvd noen ganger :)

Anonymkode: 4ae84...e85

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Gå baklengs opp trappa og hold vogna på to bakhjul ned trappa. Klarer du å holde vogna stødig kan baby være oppi. Du får nok teken på det når du har prøvd noen ganger :)

Anonymkode: 4ae84...e85

Dette. Jeg gjør det flere ganger om dagen og det går helt fint :) vogna har holdt gjennem 3 unger pluss tantebarn som har lånt på ferie 

Anonymkode: 6ff69...447

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min snekret en rampe. Dvs. et par planker som hjula triller på.

Anonymkode: b699b...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi bodde i 2. Etasje med en trapp opp for å komme ut på veien da vi hadde baby. Hadde Bugaboo vogn der man kan løsne bag/sittedel fra hjulene. Gikk ned med hjulene først, så bag/sittedel med baby i. En del styr, skal jeg være ærlig

Anonymkode: 52750...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips! Får prøve å gå baklengs og om det føles ustabilt kanskje vi også kan fikse en rampe 😃

Anonymkode: ad80b...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 3 trinn utenfor hos oss, pleier å rygge både ned og opp 😅👍

Anonymkode: 7839f...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må rygge opp trappa, du triller kun med bakhjulene :) Da holder vogna seg rett og stødig og du har god kontroll.

Men om det var mitt eget hus ville jeg forsøkt å få til en rampe så jeg slapp det, jeg synes det ble ganske tungt med trappetrinn når baby ble større og jeg i tillegg hadde masse i kurven under.

Anonymkode: 1ae79...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.5.2024 den 21.29):

Tusen takk for tips! Får prøve å gå baklengs og om det føles ustabilt kanskje vi også kan fikse en rampe 😃

Anonymkode: ad80b...9f1

Hvis du gikk forlengs da du gikk opp så er det ikke rart om det føltes litt ekkelt. Vognen skal alltid være nedenfor deg i trappa, enten du triller opp eller ned. :) 

Anonymkode: fe75d...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...