Gå til innhold

Smerte i brystet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Satt på jobb i dag og kjente plutselig en smerte i brystet som gikk opp mot halsen og bak mot ryggen. Det varte ikke så lenge, kanskje noen minutter før det gradvis avtok og forsvant. Har aldri opplevd dette tidligere. Er 48 år. 
Dro hjem og la meg. Sov en times tid. ( er sliten for tiden pga pollenallergi) når jeg våknet googlet jeg symptomene og fikk opp hjertekrampe. Ringte legevakten som ba meg se det an. Dersom jeg ikke får flere symptomer så er det ikke noe, sa de.
Har ellers pulsklokke som viser et 7 dagers gjennomsnitt på 51 rhr. Så ikke høy puls. Lenge siden jeg målte blodtrykket. ( vurderer å skaffe meg en blodtrykksmåler nå) 
Trener litt og normalt sunn. 

Har noen av dere erfaring med brystsmerter eller hjertekrampe. Bør jeg bekymre meg. 
 

Anonymkode: 51f9a...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor bekymret du bør være, kommer an på risikofaktorene for hjerteproblemer. Det kan like gjerne (ofte er det det) fordøyelsesbesvær…. 

Anonymkode: 60b76...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du har googlet bør du ikke tenke så mye på. Svarene man får på google er alltid verste mulige alternativ. Nei, du bør ikke bekymre deg, bare forholde deg til beskjeden fra legevakten.

Anonymkode: a8449...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...