Gå til innhold

Komme i konfirmasjon uten gave


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mor gav 20.000 til alle barnebarna sine. 
Pluss 10.000 til alle barnebarna som har tatt lappen. 
noen liker å gi, mens andre liker å bruke på seg selv. 
Ok begge deler. 
Men som besteforeldre bør en gi 5000 synes jeg. 
 

Anonymkode: 82b4f...ef3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av erfaring så blir slike "Jeg vipser deg gave senere" dessverre som oftest glemt.

Så håper dere foreldre hjelper til å purre hvis det skjer.

Anonymkode: 3f9ad...ec9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanten til barnet mitt gjorde det samme. Hun gadd ikke engang å svare på invitasjonen, men sendte bare en tekstmelding noen dager etter konfirmasjonen, hvor hun gratulerte og skrev at hun skulle vippse litt når hun fikk penger. 
Vi er mest skuffet over at hun ikke engang svarte på invitasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde personlig syns det var mer leit om de lot være å komme pga dårlig økonomi. Selv om de burde hatt bedre økonomistyring, så ble nå en gang sånn. Dette er ikke noe mine barn hadde hengt seg oppi, ikke jeg heller, sånn egentlig. 

Anonymkode: 11bdb...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig 

Anonymkode: 36cb2...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Flaut? Er det virkelig flaut å ha dårlig råd? Stakkars deg. 

Anonymkode: b0c35...55d

Dårlig råd med flere reiser???

Anonymkode: 36cb2...bdd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.5.2024 den 21.20):

Min mor gav 20.000 til alle barnebarna sine. 
Pluss 10.000 til alle barnebarna som har tatt lappen. 
noen liker å gi, mens andre liker å bruke på seg selv. 
Ok begge deler. 
Men som besteforeldre bør en gi 5000 synes jeg. 
 

Anonymkode: 82b4f...ef3

Hvorfor bør man det? Mange har mange barnebarn og det blir mye penger hvert år i ulike gaver. Og hva er konfirmasjon? En utdatert tradisjon som ikke ører hjemme i vår tid. At du forventer at besteforeldre skal gi minst 5000 sier mye om deg og hva penger betyr i din verden. La nå besteforeldre og andre gi det de har lyst til, eller ikke noe, uten at du skal forvente noen ting. 5000 er en latterlig høy sum for ingenting...

Anonymkode: df553...aab

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor bør man det? Mange har mange barnebarn og det blir mye penger hvert år i ulike gaver. Og hva er konfirmasjon? En utdatert tradisjon som ikke ører hjemme i vår tid. At du forventer at besteforeldre skal gi minst 5000 sier mye om deg og hva penger betyr i din verden. La nå besteforeldre og andre gi det de har lyst til, eller ikke noe, uten at du skal forvente noen ting. 5000 er en latterlig høy sum for ingenting...

Anonymkode: df553...aab

Fullstendig enig👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig enig jeg også. Slutt å mene så mye om hva andre burde gjøre. Det er ikke det minste rart folk blir deprimerte eller utbrente med så voldsomme forventninger og press som mange idioter legger på andre mennesker. 

Anonymkode: 6213b...ab8

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor bør man det? Mange har mange barnebarn og det blir mye penger hvert år i ulike gaver. Og hva er konfirmasjon? En utdatert tradisjon som ikke ører hjemme i vår tid. At du forventer at besteforeldre skal gi minst 5000 sier mye om deg og hva penger betyr i din verden. La nå besteforeldre og andre gi det de har lyst til, eller ikke noe, uten at du skal forvente noen ting. 5000 er en latterlig høy sum for ingenting...

Anonymkode: df553...aab

Selvfølgelig hører konfirmasjon hjemme i vår tid, og å påstå noe annet vitner bare om din uvitenhet.

Anonymkode: 159cc...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på ulikhetene som vokser frem i samfunnet, så synes jeg egentlig at det er en uting om slektninger gir 10 000-vis i konfirmasjonsgave. De snakker og sammenligner på skolen i dagene etterpå.

Disse store summene kan gis ved andre anledninger. 18-års dag for eksempel, da er det mindre sammenligning.

Anonymkode: 11ac8...b8a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sett på det som et nederlag for min egen del hvis jeg ikke hadde vært i stand til å gi barnebarnet mitt en konfirmasjonsgave.

Hadde jeg observert det som tilskuer hadde jeg tenkt "Det må være leit for dem, de ordner sikkert opp senere." Og så hadde jeg ikke tenkt mer på det, det er jo ikke meg det gjelder. Å diskutere det med de andre gjestene, følge opp saken slik at du vet at de faktisk ikke vippset, lage tråd på KG, er i overkant.

Anonymkode: 85861...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...