AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #1 Skrevet 7. mai 2024 Var nylig i en konfirmasjon der konfirmanten fikk et kort fra besteforeldrene om at de skulle vippse en tusenlapp når de selv fikk penger. Flere i selskapet har reagert på dette, at det var null gave på selve dagen. De har vel visst i 15+ år at det kommer en konfirmasjon, og de har få barnebarn. Konfirmanten selv var fryktelig skuffet. Samtidig skal man vel ikke være skuffet over en kjip eller ikke-eksisterende gave, for da er man et dårlig menneske. Hva tenker dere? Er det innafor å ikke ha klar gave til konfirmanten fordi man skal på flere ferieturer i år (dette har de fortalt selv var grunnen til lavt beløp). Er det lov å reagere uten å være et materialistisk monster? Det er vel få konfirmanter som står for presten uten annet enn gaver og penger i tankene🤪 Anonymkode: 28bdb...681
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #2 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Var nylig i en konfirmasjon der konfirmanten fikk et kort fra besteforeldrene om at de skulle vippse en tusenlapp når de selv fikk penger. Flere i selskapet har reagert på dette, at det var null gave på selve dagen. De har vel visst i 15+ år at det kommer en konfirmasjon, og de har få barnebarn. Konfirmanten selv var fryktelig skuffet. Samtidig skal man vel ikke være skuffet over en kjip eller ikke-eksisterende gave, for da er man et dårlig menneske. Hva tenker dere? Er det innafor å ikke ha klar gave til konfirmanten fordi man skal på flere ferieturer i år (dette har de fortalt selv var grunnen til lavt beløp). Er det lov å reagere uten å være et materialistisk monster? Det er vel få konfirmanter som står for presten uten annet enn gaver og penger i tankene🤪 Anonymkode: 28bdb...681 Skjønner godt at konfirmanten ble skuffet. Det er jo snakk om besteforeldre. Min mor har vært ufør og alene og hatt trang økonomi i 30 år. Hun klarte å spare å gi 2000 kr i konfirmasjonsgave til barnebarn Anonymkode: 4f6a9...01a 2 3 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #3 Skrevet 7. mai 2024 Min ungdom er såpass svirr at hun tenker ikke over slikt. Heldigvis. På den andre siden så er hun så svirr og svimmel at hun hadde sikkert blitt svindlet på høylys dag om jeg ikke holdt henne litt i stroppen innimellom😅 Men gave og slikt holder hun lite styr på. Blir glad for det hun får, takker og er fornøyd, og legger ikke merke til om noen kommer uten gave. Hun er bare glad folk kommer. Hun er glad i folk. Anonymkode: 1104b...0c6 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #4 Skrevet 7. mai 2024 Er det at pengene ikke ble vippset over samme dag du reagerer på eller hva? Anonymkode: 0657c...983 1
PusheenPusheen Skrevet 7. mai 2024 #5 Skrevet 7. mai 2024 Vårt barn ble konfirmert i helga. Flere hadde allerede satt inn penger på konto, og hadde derfor ikke med noe på selve dagen. Det må da være helt greit, og hun ble like glad og takket alle. Og da spiller det vel ingen rolle om pengene kommer før eller etter dagen, så lenge de som lover gaven, gjennomfører. 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #6 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min ungdom er såpass svirr at hun tenker ikke over slikt. Heldigvis. På den andre siden så er hun så svirr og svimmel at hun hadde sikkert blitt svindlet på høylys dag om jeg ikke holdt henne litt i stroppen innimellom😅 Men gave og slikt holder hun lite styr på. Blir glad for det hun får, takker og er fornøyd, og legger ikke merke til om noen kommer uten gave. Hun er bare glad folk kommer. Hun er glad i folk. Anonymkode: 1104b...0c6 En vanlig gjest uten gave hadde jeg ikke reagert på, men besteforeldre? Mange får store pengegaver fra besteforeldre. Min fikk 2000 kr og var storfornøyd med det Anonymkode: 4f6a9...01a
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #7 Skrevet 7. mai 2024 Tja. Hvis de ellers er ok og har stilt opp så kan man vel se gjennom fingrene med dette. Anonymkode: cbfb0...f94
Queen94 Skrevet 7. mai 2024 #8 Skrevet 7. mai 2024 Veldig synd for ungdommen. Men kan være de ikke har råd til å vippse ennå. Kanskje de venter på trygd? Alt har jo blitt kjempe dyrt så kanskje de sliter. Tror ikke man skriver et kort med god samvittighet at vi skal vippse, hadde de hatt penger hadde de kanskje skrevet har vippset penger.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #9 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Min ungdom er såpass svirr at hun tenker ikke over slikt. Heldigvis. På den andre siden så er hun så svirr og svimmel at hun hadde sikkert blitt svindlet på høylys dag om jeg ikke holdt henne litt i stroppen innimellom😅 Men gave og slikt holder hun lite styr på. Blir glad for det hun får, takker og er fornøyd, og legger ikke merke til om noen kommer uten gave. Hun er bare glad folk kommer. Hun er glad i folk. Anonymkode: 1104b...0c6 Sånn var jeg også xD aner ikke hvor mye penger jeg fikk eller hva jeg endte opp med å bruke det til (mest sannsynlig er de fortsatt på sparekonto nå 20 år senere) men satt veldig pris på selskapet og talene Anonymkode: 90b08...c2c
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #10 Skrevet 7. mai 2024 Jeg tenker det er innafor å bli skuffet over manglende gave fra besteforeldre ja. En er ikke et materialistisk monster av den grunn. I dette tilfellet virker det som at gaven kommer senere, og det bør være ok, synes jeg. Mitt yngste barn ble døpt tidligere i år. Jeg ba en i nær familie om å være fadder, og han takket ja. Dukket opp i selskap uten verken kort eller gave. Jeg er fremdeles veldig skuffet over det. Men sier selvfølgelig ikke noe til andre enn mannen. Anonymkode: c2f4e...8ed
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #11 Skrevet 7. mai 2024 Ts her. De venter ikke på trygd, er i jobb begge to. Grunnen til at det blir en tusenlapp er at de skal på flere utenlandsturer selv i år. Vi reagerer også på at pengene ikke kommer samme dagen da de har vært godt kjent med dato for konfirmasjon lenge i forveien. Som flere sier, ok med en fjern slektning eller andre i besøket, men besteforeldre forventer man mer av. Så vi syns det er smålig, men vi lurer jo på om det bare er oss. (Jeg og min mann samt andre vi har pratet med etter selskapet) Anonymkode: 28bdb...681
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #12 Skrevet 7. mai 2024 Så lenge beløpet er likt til alle barnebarn, så tenker jeg at beløpet er opp til besteforeldrene. Men at de ikke klarer å ha en tusenlapp klar til konfirmasjonsdagen, en dag de har visst om i 15 år, det derimot, er mega sært. Må også innrømme at jeg bekymrer meg også en smule over økonomien til disse menneskene, om de tar seg råd til flere ferieturer, og ikke engang har tilgjengelig 1000kr de kan ta fra en buffer... Anonymkode: 458b3...0ac 2 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #13 Skrevet 7. mai 2024 Til de selv får penger? Så trist og flaut.. Anonymkode: 82b4f...ef3 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #14 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Min ungdom er såpass svirr at hun tenker ikke over slikt. Heldigvis. På den andre siden så er hun så svirr og svimmel at hun hadde sikkert blitt svindlet på høylys dag om jeg ikke holdt henne litt i stroppen innimellom😅 Men gave og slikt holder hun lite styr på. Blir glad for det hun får, takker og er fornøyd, og legger ikke merke til om noen kommer uten gave. Hun er bare glad folk kommer. Hun er glad i folk. Anonymkode: 1104b...0c6 Min datter feiret nettopp bursdag med sine venninner. 14 år. Etter en god stund spurte jeg hva hun hadde fått (venninnene var da på rommet hennes). "Jeg har ikke fått noe, men for meg er ikke gaver så viktig", sa hun. ❤️ Jeg ble så stolt av den jenta. De overrakte gaver da de skulle spise kake da. Men at en jente på 14 tenker slik, synes jeg sier mye om datteren min. Gaver er ikke alt her i livet. Og hvis de skrev i kortet at de skulle vippse, så gjorde de sikkert det. Å dermed forstår jeg ikke problemet i HI. Anonymkode: b0c35...55d 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #15 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Til de selv får penger? Så trist og flaut.. Anonymkode: 82b4f...ef3 Flaut? Er det virkelig flaut å ha dårlig råd? Stakkars deg. Anonymkode: b0c35...55d
PusheenPusheen Skrevet 7. mai 2024 #16 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ts her. De venter ikke på trygd, er i jobb begge to. Grunnen til at det blir en tusenlapp er at de skal på flere utenlandsturer selv i år. Vi reagerer også på at pengene ikke kommer samme dagen da de har vært godt kjent med dato for konfirmasjon lenge i forveien. Som flere sier, ok med en fjern slektning eller andre i besøket, men besteforeldre forventer man mer av. Så vi syns det er smålig, men vi lurer jo på om det bare er oss. (Jeg og min mann samt andre vi har pratet med etter selskapet) Anonymkode: 28bdb...681 Da reagerer jeg annerledes enn da jeg leste HI. Da burde de jo ha en tusenlapp liggende, hvis de skal reise så mye. Har de for vane å love gaver senere, eller er det "bare" denne gangen? 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #17 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min datter feiret nettopp bursdag med sine venninner. 14 år. Etter en god stund spurte jeg hva hun hadde fått (venninnene var da på rommet hennes). "Jeg har ikke fått noe, men for meg er ikke gaver så viktig", sa hun. ❤️ Jeg ble så stolt av den jenta. De overrakte gaver da de skulle spise kake da. Men at en jente på 14 tenker slik, synes jeg sier mye om datteren min. Gaver er ikke alt her i livet. Og hvis de skrev i kortet at de skulle vippse, så gjorde de sikkert det. Å dermed forstår jeg ikke problemet i HI. Anonymkode: b0c35...55d Kan ikke sammenlignes Anonymkode: 4f6a9...01a
PusheenPusheen Skrevet 7. mai 2024 #18 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Flaut? Er det virkelig flaut å ha dårlig råd? Stakkars deg. Anonymkode: b0c35...55d Har man dårlig råd når man skal på flere utenlandsreiser ila året? Høres ut på TS som at det ikke er økonomien som er greia her. 2
Grüner Skrevet 7. mai 2024 #19 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Var nylig i en konfirmasjon der konfirmanten fikk et kort fra besteforeldrene om at de skulle vippse en tusenlapp når de selv fikk penger. Flere i selskapet har reagert på dette, at det var null gave på selve dagen. De har vel visst i 15+ år at det kommer en konfirmasjon, og de har få barnebarn. Konfirmanten selv var fryktelig skuffet. Samtidig skal man vel ikke være skuffet over en kjip eller ikke-eksisterende gave, for da er man et dårlig menneske. Hva tenker dere? Er det innafor å ikke ha klar gave til konfirmanten fordi man skal på flere ferieturer i år (dette har de fortalt selv var grunnen til lavt beløp). Er det lov å reagere uten å være et materialistisk monster? Det er vel få konfirmanter som står for presten uten annet enn gaver og penger i tankene🤪 Anonymkode: 28bdb...681 Jeg synes 1000kr er lite som konfirmasjonspresang fra to besteforeldre i 2024, men selv om de skulle ha dårlig råd, ville jeg jo passet på å ha satt av penger slik at konfirmanten kunne få gaven til konfirmasjonen. 2 1
Grüner Skrevet 7. mai 2024 #20 Skrevet 7. mai 2024 Grüner skrev (Akkurat nå): Jeg synes 1000kr er lite som konfirmasjonspresang fra to besteforeldre i 2024, men selv om de skulle ha dårlig råd, ville jeg jo passet på å ha satt av penger slik at konfirmanten kunne få gaven til konfirmasjonen. Leser nå oppdatert info fra ts om at de ikke har dårlig råd, at begge besteforeldrene er i jobb, men at de har brukt masse penger på utenlandsferier til seg selv. Da synes jeg det rett og slett er dårlig og ganske egoistisk av dem. At barnebarnet skulle konfirmeres har de visst i noen år og datoen har de trolig visst i noen måneder, så den konfirmasjonen kom jo ikke akkurat som julekvelden på kjerringa… 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå