Gå til innhold

Jeg kommer til og be kun de barnet leker med fra 1 klasse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet veldig mange er i mot dette,men dette har faktisk ikke skolen eller andre med, hvis et barn eller 2 blir utstengt er det andre grunner.

I mitt barn klasse blir de ca 35, og 3 er fra samme bhg som hen og hen har bursdag i Januar, så regner med og be kanskje 6-7 av 16 av samme kjønn.

dette gjøres selvsagt privat,men har aboslutt ikke råd eller se vits i og be alle.. Skolen kan ikke si noe, de har ikke noe med hva folk gjør på fritiden

Anonymkode: 3ddde...fc8

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil du bli mislikt? 

Anonymkode: 4f20d...c93

• Liker 32
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du ønsker å oppnå med innlegget ditt? Kan ikke se noen spørsmål der. Kun for å provosere? Trolle litt?

Anonymkode: dff86...b08

• Liker 28
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvis alle foreldre skulle gjort dette kan jeg love deg at noen aldri ville bli invitert. Og tro meg, barn får det med seg selv om man blir bedt om å ikke si det (spesielt når de er så små!). Hva lærer du egentlig barnet ditt ved å gjøre dette?

Hilsen en som fremdeles husker en bursdag hvor 7 av 10 jenter ble invitert, jeg og 1 til ble det ikke.

Anonymkode: d0f19...d77

• Liker 18
  • Hjerte 12
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vet veldig mange er i mot dette,men dette har faktisk ikke skolen eller andre med, hvis et barn eller 2 blir utstengt er det andre grunner.

I mitt barn klasse blir de ca 35, og 3 er fra samme bhg som hen og hen har bursdag i Januar, så regner med og be kanskje 6-7 av 16 av samme kjønn.

dette gjøres selvsagt privat,men har aboslutt ikke råd eller se vits i og be alle.. Skolen kan ikke si noe, de har ikke noe med hva folk gjør på fritiden

Der du bommer er hvem i klassen barnet ditt vil være venner med om 5 år..så den pragmatiske ( kyniske) holdningen din kan ødelegge aller mest for ditt eget barn.

• Liker 16
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er det du ønsker å oppnå med innlegget ditt? Kan ikke se noen spørsmål der. Kun for å provosere? Trolle litt?

hvorfor er det trolling bare fordi jeg er ærlig om et temae som er veldig tabulagt?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

hvorfor er det trolling bare fordi jeg er ærlig om et temae som er veldig tabulagt?

Det var jo et spørsmål. Svar på hva du vil med innlegget ditt da? Som du skriver er det og holde barn utenfor veldig tabubelagt, og skolen blander seg ofte inn selvom du mener at de ikke har noe med det . Anerkjennelse for planene dine får du neppe, så hva vil du , at vi ber en stille bønn for barnet ditt som du har planlagt og gjøre det vanskelig for? 

Anonymkode: b91ee...388

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva om barnet ditt aldri ble bedt i bursdag fordi han/hun ikke var i næreste krets til noen av de andre? 

• Liker 18
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Er nok en effektiv måte å utestenge sitt eget barn på. Men du om det.

Anonymkode: c1231...1e2

• Liker 13
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg spør igjen siden du ikke svarte: Hva ønsker du å oppnå med innlegget ditt?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Fullstendig enig med deg TS. Jeg er så drittlei av "Karen's". Mødre som alltid skal være så perfekte både på egen og andre vegne.

Vi har aldri turd å gå utenfor normen, men jeg er glad for at noen tør. Og spesielt hvis de faktisk ikke har råd til noe annet.

Tror jeg må ta denne anonym for å ikke bli hetset / få hele "Karen - gjengen" etter meg 😅🤭

Anonymkode: a1405...0f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Blålilla skrev (5 minutter siden):

Hva om barnet ditt aldri ble bedt i bursdag fordi han/hun ikke var i næreste krets til noen av de andre? 

Det er jo nesten vedtatt. 
barnet til ts har bursdag, ts ønsker ikke følge skolens regler og inviterer bare noen. Neste bursdag er hos en av de ts valgte og ikke invitere.  I utgangspunktet hadde de tenkt og følge skolens regler, men så har vi ts for forsurer miljøet da.. 

dette kommer jo til og gå utover ts sitt barn. Har jo null garanti for at de i barnehagen vil fortsette og være nære venner av ts sitt barn, og nye venner er ihvertfall uaktuelt. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fullstendig enig med deg TS. Jeg er så drittlei av "Karen's". Mødre som alltid skal være så perfekte både på egen og andre vegne.

Vi har aldri turd å gå utenfor normen, men jeg er glad for at noen tør. Og spesielt hvis de faktisk ikke har råd til noe annet.

Tror jeg må ta denne anonym for å ikke bli hetset / få hele "Karen - gjengen" etter meg 😅🤭

Er det karens som har barn i 1 klasse og inviterer alle i bursdag? 

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet

Da må du også være forberedt på at ditt barn ikke blir invitert i alle bursdager etterpå. Er du forberedt på å trøste ditt hulkende barn som kommer gråtende hjem fra skolen og forteller at "alle andre" skal i bursdag i trampolineparken men hun fikk ikke være med?

• Liker 11
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har ikke råd til pølser og en torokake til 16 seksåringer? Okay.. Ikke be skolen om hjelp hvis du opplever at ditt barn blir utestengt senere. 

Anonymkode: b0470...36a

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Gjest Blåmonster
Skrevet

Dårlig strategi, slik min mor hold på, ble da mindre og mindre folk som dukket opp, siste barnebursdag jeg hadde kom ingen😢

AnonymBruker
Skrevet

Er litt todelt her. Hva med de som blir mobbet? Skal de måtte be sin verste fiende hjem?

Anonymkode: 73383...e70

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det karens som har barn i 1 klasse og inviterer alle i bursdag? 

Nei, du har rett i at det er litt spesielt å kun be et par stykker allerede i første klasse.

Jeg tenker mest på hvordan enkelte oppfører seg på foreldremøter, og nåde de som ikke følger normen, ikke baker fine nok kaker,  eller gud forby, om noen er for syke til å stille på dugnad...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...