AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #1 Skrevet 7. mai 2024 Vi har vært sammen noen år. Jeg har mitt hus , han sitt. Han har ganske stor eiendom , men huset er fra 18hundre tallet, uten kloakk og det trengs en del oppgradering. Han tenker at det beste er å la gamle huset stå til utleie, og at jeg selger mitt ( som jeg mest sannsynlig vil få mellom 3 og 3,5 for) Jeg har veldig lite huslån igjen , da jeg har prioritert å betale ned med feriepenger hvert år( ikke vært på ferie på 7 år) Og med sparepenger. Han har ikke sjans å få mer lån , så det blir jeg som må stå for alle kostnader. Han pusher veldig på dette og sier at det er så lett å få godkjennelse og at byggeprosessen tar bare 9 mnd ca. Jeg er mer skeptisk til dette . Han mener huset skal stå et stykke inn i skogen i en bakke, så det må lages vei, borres etter vann, strekkes strøm ledning et godt stykke, planeres ut, septik tank osv osv . Føles som det kommer å bli mye mer enn hva jeg får for huset mitt. Så er det spørsmålet om hvis forholdet ryker og jeg har bygget på hans tomt. Hva gjør jeg da? Noen råd? Anonymkode: 2e6dd...0fe 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #2 Skrevet 7. mai 2024 Hehe, nei, dette var så frekt at jeg bare må le. Han prøver jo å lure deg til å gi han et hus som DU betaler for! Ikke gjør det er mitt råd. Blir det slutt, og det er det hele 50% sjanse for, så står du i en lei knipe. Hvem vil vel kjøpe et hus som står på en tomt eid av en sinna beboer som sikkert nekter å flytte ut? Anonymkode: 15bde...592 34 1 10
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #3 Skrevet 7. mai 2024 Ville ha holdt meg langt unna dette prosjektet her. Hvis du står som eier av tomt og hus, så vil du ha bygd ett hus som mest sannsynlig ikke vil ha den samme verdiøkningen som det huset du bor i nå, gitt at det står sentralt. Han vil bygge et hus inne i skogen, sikkert langt unna sentrum etc. Behold huset du bor i og be han flytte inn der, men du må for all del ikke slippe han inn som eier uten cash på bordet Anonymkode: a0bfa...0ed 13 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #5 Skrevet 7. mai 2024 Skjønner ikke dette.. vil han gi deg en del av tomten sin, eller mener han at han skal stå som eier av tomten og du som eier av huset? Anonymkode: 2d89d...059 3 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #6 Skrevet 7. mai 2024 Hvem leier et hus fra 1800-tallet uten kloakk? Leieprisen blir ekstremt lav, og man må beregne å bruke like mye på vedlikehold som man får inn - minst. Anonymkode: 42fec...eb6 11 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #7 Skrevet 7. mai 2024 Først må tomten skilles ut og tinglyses, og den må stå i ditt navn. Be han sette i gang papirarbeidet, innhente pristilbud på vei, avløp osv. Anonymkode: e3b9b...c37 4 7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #8 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Først må tomten skilles ut og tinglyses, og den må stå i ditt navn. Be han sette i gang papirarbeidet, innhente pristilbud på vei, avløp osv. Anonymkode: e3b9b...c37 Postet litt fort, beklager. når han har hentet inn pristilbud, skult ut tomten og tinglyst den i ditt navn, da ser han hvor urelalistisk dette prosjektet er, og at man ikke kommer langt med 3,5 millioner i denne sammenheng. hvor langt unna er kloakk og vann nettet? Vet han det? Anonymkode: e3b9b...c37 4 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #9 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Føles som det kommer å bli mye mer enn hva jeg får for huset mitt. Så er det spørsmålet om hvis forholdet ryker og jeg har bygget på hans tomt. Hva gjør jeg da? Noen råd? Anonymkode: 2e6dd...0fe Spør om han planlegger å skille ut tomten slik at huset han mener du skal bygge skal stå på en tomt i ditt navn. Og hvem tror han at vil leie en bolig uten kloakk? Evt til hvilken pris? Du skal selvsagt ikke bygge et hus for dine penger på hans tomt! Anonymkode: dd87d...233 11 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #10 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skjønner ikke dette.. vil han gi deg en del av tomten sin, eller mener han at han skal stå som eier av tomten og du som eier av huset? Anonymkode: 2d89d...059 Ts her: Han mener han skal forsatt stå som eier på tomten , og at jeg bygger huset og han flytter inn der. Han tror vi skal leve lykkelig i all tid der, men det er det ingen garanti for. Anonymkode: 2e6dd...0fe 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #11 Skrevet 7. mai 2024 Her ville jeg iallfall satt meg skikkelig inn i det juridiske. Plustelig så eier han det huset fordi det er han som har grunnskjøte på eindommen osv. Ellers må jo du ha en form for leieavtale for tomten som huset står på. Vet ikke helt hvordan det funker med å eie noe på en annens tomt i lang tid og feks hvis man skal selge senere, det høres bare ut som et mareritt hvis det blir slutt. Anonymkode: 317c2...a62 2 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #12 Skrevet 7. mai 2024 Det hadde vært uaktuelt for meg. Anonymkode: d1939...e21 7 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #13 Skrevet 7. mai 2024 Hvis det blir slutt en dag, kunne du da fortsatt tenke deg å bo på eksens tomt? Anonymkode: 7adb0...9f1 5 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #14 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Postet litt fort, beklager. når han har hentet inn pristilbud, skult ut tomten og tinglyst den i ditt navn, da ser han hvor urelalistisk dette prosjektet er, og at man ikke kommer langt med 3,5 millioner i denne sammenheng. hvor langt unna er kloakk og vann nettet? Vet han det? Anonymkode: e3b9b...c37 Ts her : Ja, er enig at dette virker veldig urealistisk, og kommer å bli mye dyrere enn han påstår, området er nfl område, vann og kloakk nett er langt unna. I huset han bor nå er det brønn med naturlig helling og en bøtte å gå på do i . Anonymkode: 2e6dd...0fe 1 3
She-in Skrevet 7. mai 2024 #15 Skrevet 7. mai 2024 Dette hadde jeg aldri i verden gått med på uansett hvor pushy han måtte være😅 Jeg synes ikke det høres lurt ut, det er nok mer lurt å holde dine verdier og forvalte dem for deg selv slik du selv ønsker ☺️ 6 3
Hololo Skrevet 7. mai 2024 #16 Skrevet 7. mai 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ts her : Ja, er enig at dette virker veldig urealistisk, og kommer å bli mye dyrere enn han påstår, området er nfl område, vann og kloakk nett er langt unna. I huset han bor nå er det brønn med naturlig helling og en bøtte å gå på do i . Anonymkode: 2e6dd...0fe Virker veldig urealistisk ut ja, høres nesten ut som han prøve å lure deg, dette blir både svimlende dyrt og ikke minst kilde til mange konflikter i lang tid fremover. 12 6
Fru Uperfekt Skrevet 7. mai 2024 #17 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ts her: Han mener han skal forsatt stå som eier på tomten , og at jeg bygger huset og han flytter inn der. Han tror vi skal leve lykkelig i all tid der, men det er det ingen garanti for. Anonymkode: 2e6dd...0fe Han skal få for forsøket men det vil være ren idioti 11 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #18 Skrevet 7. mai 2024 Mange menn er ganske materialistiske og ser godt monn i damer som har verdier og tjener greit. En gang ble jeg fridd til for han ville ikke jobbe og trengte en forsørger. Han sa det rett ut. En annen gang var det en mann som sa han kunne være interessert i en dame som råd til å sette opp en hytte på en tomt han hadde arvet. Virkelig uromantisk ha ha Anonymkode: c31fa...771 5 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #19 Skrevet 7. mai 2024 Bli særboere! Ikke stol på han når han kommer med sånne forslag! Anonymkode: c31fa...771 10 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #20 Skrevet 7. mai 2024 Da må han selge tomt til deg. Du må aldri bygge på en tomt du selv ikke eier. Anonymkode: 2aa4c...51e 4 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå