Gå til innhold

Han har ikke tid til å dra på kontroll med barnet, men drar i begravelse til noen han ikke har møtt på 20 år

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min og jeg har det begge travelt på jobb om dagen. Det er innkalt til 2års-kontroll på Helsestasjonen og han var helt insisterende på at han ikke hadde anledning til å ta den. Jeg har gjort om masse på min jobb, så jeg får det til fordi jeg må. Nå er det blitt en begravelse samme dag som kontrollen, som mannen mener han absolutt skal i. Det er et familiemedlem han ikke har sett eller snakket med på 20+ år. Jeg mener at hvis han kan ta fri og prioritere begravelse til noen så perifer, så må han faktisk prioritere kontrollen først. Han er selvsagt uenig og mener det er viktig å gå fordi det er familie. Hva hadde dere tenkt?

Anonymkode: 40859...45a

• Liker 3
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

At man går når det er familie 

Anonymkode: 8eae2...624

• Liker 44
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Da kan du svare: og hva er barnet da, om ikke familie??? Eller er barnet på et B-lag?

Anonymkode: 76c7d...a3c

• Liker 10
  • Nyttig 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde flyttet på kontrollen. Viktig å gå i begravelse for å hedre den døde.

Anonymkode: bbac8...37a

Du har misforstått hele problemstillingen….

Anonymkode: c48ba...9c2

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Er det på grunn av øvrig familie som vil kommentere det om han ikke går at han føler at han må dra? Kan kjenne meg igjen i å ha foreldre feks som har mange forventinger som det er veldig vanskelig å ikke følge (snakkes om lenge, kommentarer og kritikk..). Man kan jo også gjerne gå i begravelse for noen man ikke selv kjenner godt for å støtte de pårørende dersom man kjenner dem godt. Er han nære noen av de som sørger over den som døde?

Jeg forstår ellers hva du er oppgitt over. Du kan jo trøste deg med at det i det minste er en begravelse, ikke akkurat noe gøy man ønsker å gå i. Her er mannen alltid så utrolig opptatt med jobb som ikke kan endres når noe kjedelig bør gjøres i arbeidstid, men om det er noe gøy som dukker opp feks venner som ber ham ut, så er det plutselig kjempelett å avspasere og jobbe det igjen senere... 

Vi har et ganske strengt regime her hjemme med annenhver gang på ting som gjelder barnet og dyrene våre. Med mindre det overhode ikke funker å få til, som da det egentlig var mannens tur å ta sykt barn men han hadde en planlagt konferanse og jeg hadde ingenting viktig på jobb den dagen utover normalt arbeid. Da byttet vi såklart. Men jeg ville nok ikke steilet sånn veldig på en begravelse da.

Anonymkode: 0ea61...a7e

• Liker 5
  • Nyttig 3
Gjest jegerrinne
Skrevet

Sidrn det er familie dom har gått bort møtter en da opp, uavhengig hvor lenge siden. Så selv i begravelse til min far. Der møtte opp halvbroren til far min, de har aldri hatt kontakt, halvbror av meg aldri hatt kontakt jeg hadde ikke sett ham på 30år, men han møtte for å vise respekt.

Selv var jeg i begravelse til min grandtante  selv om jeg ikke hadde sett ho på 15 år.

Er noe å vise respekt for familien enkelt og greit 

AnonymBruker
Skrevet

Han går kanskje i begravelsen for å støttenandrenfamiliemedlemmer som sørger, f.eks egne foreldre/tanter etc. I så fall er jeg enig med mannen din.

det kan også hende mannen din trenger denne avslutningen, et siste farvel. Jeg synes du er for tøff med ham, men jeg forstår at du føler han ikke tar pappa-roller superseriøst (fra ditt ståsted) 

det er umulig for oss å vite hvem av dere som enklest kan/burde flekse og omrokkere jobb for å følge til helsesøster.

og forresten; det er vel mulig å endre tid for kontrollen?

Anonymkode: 259f4...4e2

• Liker 14
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Når det ikke har vært kontakt  på 20 år så hadde ikke gått. Tror ikke noen hadde merka det engang. 

Anonymkode: f8180...90c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her er det mange som ikke forstår… 

Problemet er ikke begravelsen. Problemet er at mannen ikke fant det mulig å prioritere kontrollen på helsestasjonen til SITT EGNE BARN!! Men så i ettertid viser det seg at han allikevel klarer finne det mulig å prioritere en begravelse til en perifer familiebekjent han ikke har sett på 20 år. 

Leser vi i det hele tatt de samme ordene?

• Liker 20
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg selv hadde flyttet timen pga begravelse. 

Du kan jo si at neste kontroll, tannlegetime etc er hans. Vanlig å dele på dette. 

Anonymkode: fcbf8...46d

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Når det ikke har vært kontakt  på 20 år så hadde ikke gått. Tror ikke noen hadde merka det engang. 

Anonymkode: f8180...90c

Det handler da ikke om avdøde men resten av familien 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Begravelse kan man ikke akkurat flytte dato på, en begravelse og dødsfall er vel kanskje mer emosjonelt viktig for han. Så lenge det ordnet seg med kontrollen på helsestasjonen så tenker jeg dette ikke er noe å bruke energi på å gnage om. 

Anonymkode: 1ae88...e12

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Problemet er ikke begravelsen. Problemet er at mannen ikke fant det mulig å prioritere kontrollen på helsestasjonen til SITT EGNE BARN!! Men så i ettertid viser det seg at han allikevel klarer finne det mulig å prioritere en begravelse til en perifer familiebekjent han ikke har sett på 20 år. 

Ja det er da virkelig vanlig å flytte på ting for begravelse , helt normalt PG man får som regel velferdspermisjon fir det

• Liker 14
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Begravelse får en ikke flyttet, mens en kontroll på hs kan en ringe å endre 

Anonymkode: 32400...172

• Liker 9
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja vi leser de samme ordene og du blir hissig fordi du ikke får de svarene du ønsker deg 

Anonymkode: b8012...0a7

• Liker 14
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Begravelse trumfer det meste. Kontroll kan flyttes på og bookes om hvis det ikke passer.

Så har man f.eks et viktig møte på jobb avlyser en ikke det for en time som kan tas av en annen eller flyttes til et annet tidspunkt. Begravelse er ekstraordinært og alle skjønner en avlysning for å delta på det.  Synes ikek doisse to avtalene kan sammenlignes overhode.

Anonymkode: 53781...874

• Liker 23
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja det er da virkelig vanlig å flytte på ting for begravelse , helt normalt PG man får som regel velferdspermisjon fir det

Velferdspermisjon for et perifert familiemedlem man ikke har sett på 20 år?

Personlig synes jeg sånne begravelser er ganske morsomme, forutsatt at vedkomne døde av alderdom og det ikke var ekstremt triste omstendigheter. Jeg treffer ikke slekta så ofte, så ved slike anledninger kan vi søskenbarna friske opp litt, samtidig som vi hedrer onkel Åge 92, som sovnet stille inn. Etterpå er det jo gjerne snitter, kaffe og kaker og det blir riktig så trivelig.

TS er du sikker på at det ikke er noe sånt med din mann også? At denne begravelsen egentlig er ganske lystbetont, og derfor lettere å prioritere enn kontroll med eget barn?

Anonymkode: a2ee6...642

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vi har forstått. Og begravelse prioriteres

Anonymkode: 51617...197

• Liker 20
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Klart man går i begravelse til et familiemedlem. En 2 års kontroll trenger ikke være på dagen, den kan flyttes på 

Anonymkode: 4925d...05d

• Liker 8
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...