Gå til innhold

Hvilken brillebutikk anbefaler dere?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært veldig fornøyd med optikerne på Specsavers Henrik Ibsens gate i Oslo.

Anonymkode: 97e20...5e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min samboer og jeg gikk til Specsavers da vi trengte nye briller men det var en tabbe, for det første var synstesten ekstremt rask og brillene vi fikk var dårlige, og for mitt vedkommende mye dyrere enn om jeg hadde gått til min gamle optiker.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har brukt tilbudet tre ganger på to forskjellige avdelinger. Alt var inkludert i 2 for 1.

image.thumb.png.83f64d3bc043e835edef69f1f5e35e4a.png

Anonymkode: 20045...ecb

Jeg har brukt det før jeg også, men en av gangene så var det 2-for-1, så valgte meg ut alt, og så plutselig er det "kun hvis man velger de billigste glassene". Så man bør passe på.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.5.2024 den 18.42):

Jeg bor midt i Oslo og det er liksom hundrevis rundt her føles det som. Og minst to på hvert kjøpesenter. Så det føles som en jungel😅🤓

Anonymkode: 5c4ce...f97

Gå innom noen butikker og snakk med optikerne. Ikke bare selgerne som står i butikken. Du merker raskt hvem som er opptatt av øyehelse fremfor inntjening. 

Anonymkode: 2d795...d99

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
katties skrev (10 timer siden):

Jeg har brukt det før jeg også, men en av gangene så var det 2-for-1, så valgte meg ut alt, og så plutselig er det "kun hvis man velger de billigste glassene". Så man bør passe på.

Det har jeg aldri opplevd, har kjøpt to for prisen av en to ganger i løpet av litt over to år. 

Anonymkode: b05fb...bb7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det har jeg aldri opplevd, har kjøpt to for prisen av en to ganger i løpet av litt over to år. 

Det var forresten progressive glass begge gangene og på alle fire brillene. 

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer ny optiker, har brukt Specsavers men tenkte Brilleland nå. Erfaringer med Brilleland og linser for skeive hornhinner?

Anonymkode: aecab...ddb

AnonymBruker
Skrevet
Hedda-78 skrev (På 7.5.2024 den 14.26):

Mener du innfatninger? Det varierer nok, vil jeg tro. De fleste butikker har bel et par hundre infatninger å velge mellom, så du finner nok en du liler uansett hvilken kjede du velger.

Men det hjelper lite med billige glass og kule innfatninger hvis synsundersøkelsen ikke er grundig nok. Optikerens kompetanse er avgjørende for at du skal få en brille som er riktig og god å bruke.

Dette!!!! Har selv valgt bort Specsavers her lokalt pga inkompetent optiker. Har heller ikke sansen for billige salgstriks som at det er pris på innfatning inkl glass.. når jeg uansett ikke skal ha de standard billigglassene.

Anonymkode: 2babd...c70

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor handlet du nye briller etter bare to år?? Og progressive tyder på at du ikke er en ungdom der synet forandrer seg raskt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.5.2024 den 20.32):

Du vet at Brilleland og Interoptik har samme eiere og selger mye av de samme glassene (til forskjellig pris)? 

Jeg kjenner en Interoptik-optiker som tar med seg familien og handler briller på Brilleland. Nøyaktig samme glass til halvparten av prisen 😅

Anonymkode: 0135a...814

Det gjør selvfølgelig ikke Interoptik-optikeren 😂😂😂 Briller til eget bruk osv blir sponset av leverandører evt man betaler nettopris.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Vurderer ny optiker, har brukt Specsavers men tenkte Brilleland nå. Erfaringer med Brilleland og linser for skeive hornhinner?

Anonymkode: aecab...ddb

Ja, ingenting vondt å si om dem. Jeg bruker linser for skeive hornhinner, og brilleland er de eneste som har klart å tilpasse. Brilleland var også de eneste som gadd å trå til når jeg hadde et akutt linseproblem for noen år siden, og på det tidspunktet var jeg ikke kunde. 

Men det er nok forskjell på optikerne innad i brilleland, som overalt ellers. Vi har to butikker her. Jeg var ok fornøyd med den ene som er i området, men så byttet jeg til den andre pga ny jobb. Og nå skal jeg aldri bytte så lenge denne optikeren jobber der. 

Anonymkode: 5419d...795

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.5.2024 den 14.06):

Jeg ble lurt i senk av Specsavers da jeg kjøpte mine førte briller. Var ærlig om at dette var et felt jeg ikke var kjent, og de la til både det ene og andre på brilleglass. Med mitt syn trengte absolutt ikke så fancy glass. Gikk til en annen kjed og spurte de hva jeg trengte og de var i sjokk over hva jeg hadde endt med hos Specsavers.

Så vær obs.

Anonymkode: 20045...ecb

Samme her og det samme skjedde med min mor. Aldri mer det stedet der!

Gjest Gentleman59
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.5.2024 den 13.56):

Skal på min første synsundersøkelse og mistenker at jeg trenger briller. Ser både brilleland, Specsavers, synsam osv. Hva anbefaler dere? Både mtp pris og utvalg i briller. Dette er en ny verden..

Har vært veldig fornøyd med Synsam i alle år på alle de steder jeg har bodd. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg kjøpte sist gang i februar i år, og traff da på dette, som jeg aldri har opplevd før.

AnonymBruker
Skrevet

Specsaverser bra men det er veldig forskjell fra butikk til butikk  så kommer du til en ræva specsavers prøv i neste by.

Anonymkode: de284...b5c

AnonymBruker
Skrevet

Optiker Kolstad i Oslo er veldig bra. Vi bruker bare ham, han avdekket og traff med riktig brille på første forsøk.

Vi hadde vært til både øyelege og optikere som gav briller som ikke fungerte før vi hørte om ham. 

Anonymkode: 01756...fd1

Skrevet

Brilleland kan sikkert være best ett sted mens Interoptik er best ett annet sted. det vil sikkert variere fra sted til sted, men det inntrykket jeg fikk av Specsavers der jeg bor var at de bare skulle skulle selge mest mulig så nå bruker jeg en optiker i en liten kjede som heter C-Optik 3 mil unna der jeg bor, de passer for meg i all fall.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.5.2024 den 14.20):

Takk for svar dere, skal prøve å være kritisk til «ekstrautstyr».

Hvilken har best utvalg i briller? 

ts

Jeg pleier alltid å gå til alle brillebutikkene i byen for å prøve 😂 Du kan få med brilleseddelen og kjøpe briller et annet sted, eller du kan kjøpe briller i en annen butikk og ta med deg disse til der du tok synsprøven (så bestiller de glass). Varierer hva slags briller de ulike butikkene har inne, så hvis det finnes noen bedre i en annen butikk, så velger jeg de🙈

Anonymkode: b70db...881

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

utrolig dårlig opplevelse med brilleland. kommer aldri til å gå dit mer.

som Specsavers fant ut når jeg valgte å gå til noen andre, ser jeg veldig bra, men pga en horninnefeil trenger jeg briller for lesing med veldig lav styrke.

Brilleland ville selge meg progressive briller, når jeg sa nei til det ville de selge meg avstandsbriller osv..en historikk på mail med dem som ikke er superhyggelig fra deres side. Regner meg selv som en meget raus og hyggelig person, men det får være grenser.

Specsavers derimot, helt supre!!!

Anonymkode: 3c3c4...2fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...