AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #1 Del Skrevet 7. mai 2024 Hei hvordan fungerer det i Norge? Skal fly Kristiansand til Oslo og deretter videre Nord. Har med innsjekket bagasje. Må jeg hente den i Oslo å sjekke den inn på ny igjen? Når jeg ankommer Oslo kan jeg gå til neste gate eller må jeg ut av flyplassen og gå inn på ny? Sas til Oslo så Danish Air videre. Hilsen ung førstegangs flyger. Anonymkode: 46d60...c9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #2 Del Skrevet 7. mai 2024 Om du har booket med to ulike selskap i to omganger, så må du ut i avgangshallen og sjekke bagasjen inn på nytt, ja Anonymkode: fd9d3...dd9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #3 Del Skrevet 7. mai 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Om du har booket med to ulike selskap i to omganger, så må du ut i avgangshallen og sjekke bagasjen inn på nytt, ja Anonymkode: fd9d3...dd9 Ok skummelt. Har bare 30min layover. Får håpe det går bra! Hmm begge bookinger ligger i SAS appen. Anonymkode: 46d60...c9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #4 Del Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok skummelt. Har bare 30min layover. Får håpe det går bra! Hmm begge bookinger ligger i SAS appen. Anonymkode: 46d60...c9a Det er svært dårlig tid hvis du må hente ut baggasje og sjekke inn på nytt, det tror jeg nesten ikke går. Men hvis du reiser med sas hele veien, så sjekkes nok baggasjen inn hele veien også? Sjekk opp dette😊 30min er nesten litt dårlig tid uansett, men såvidt mulig dersom baggasjen er sjekket inn hele veien. Anonymkode: adf7e...052 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #5 Del Skrevet 7. mai 2024 Det er dessverre for lite tid om du må sjekke inn bagasjen på nytt. Innsjekk av bagasje stenger en viss tid før avgang, så her bør du ringe inn og forhøre deg på forhånd om du får sendt bagasjen direkte. Om ikke ville jeg reist med kun håndbagasje. Anonymkode: f2c10...c27 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #6 Del Skrevet 7. mai 2024 Innsjekk stenger gjerne 30-45 min før avgang, så sørg for at bagasjen er sjekket helt igjennom og du har boardingkort til begge flightene. Du har ikke ett sekund å miste hverken med eller uten bagasje. Hilsen flyplass ansatt Anonymkode: 2aad1...782 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #7 Del Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok skummelt. Har bare 30min layover. Får håpe det går bra! Hmm begge bookinger ligger i SAS appen. Anonymkode: 46d60...c9a Hvis begge bookingene er med SAS, hvorfor i all verden har du ikke booket gjennomgående? Det må jo ha vært mye dyrere å booke de hver for seg??? Det du kan gjøre er å gå i skranken når du skal sjekke inn og be de tagge bagasjen til sluttdestinasjon. Det er fullt mulig for dem å gjøre det, men erfaringsmessig er det ikke alltid de gidder. Jeg flyr MYE. Aldri under 50 turer i året. Når jeg ikke har gjennomgående billett og har innsjekket bagasje beregner jeg MINST 1,5 time på flyplassen hvor jeg skal bytte. Anonymkode: 71fba...d7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #8 Del Skrevet 7. mai 2024 Jeg har flydd mange ganger på reise med ulike selskaper på samme reise. Aldri måttet sjekke inn bagasjen på nytt. Når du sjekker inn første gang så ser du bort om du får boardingpass for hele reisen. Får du det så er også bagasjen sjekket inn hele veien Anonymkode: 7a223...ed6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #9 Del Skrevet 7. mai 2024 SAS stenger for øvrig innsjekk 40 minutter avgang og du må i alle fall beregne 15-20 minutter før du får bagasjen, i tillegg til at du må gjennom security på nytt, så det finnes ingen som helst slags måte å få dette til å fungere på. Anonymkode: 71fba...d7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #10 Del Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har flydd mange ganger på reise med ulike selskaper på samme reise. Aldri måttet sjekke inn bagasjen på nytt. Når du sjekker inn første gang så ser du bort om du får boardingpass for hele reisen. Får du det så er også bagasjen sjekket inn hele veien Anonymkode: 7a223...ed6 Men nå har TS tydeligvis to separate bookinger. Anonymkode: 71fba...d7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #11 Del Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men nå har TS tydeligvis to separate bookinger. Anonymkode: 71fba...d7e Hvorfor er det tydelig? De fleste ganger jeg reiser har jeg fly med ulike selskaper som ikke er booket separat Anonymkode: 7a223...ed6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #12 Del Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ok skummelt. Har bare 30min layover. Får håpe det går bra! Hmm begge bookinger ligger i SAS appen. Anonymkode: 46d60...c9a Hvis begge ligger i appen så har du gjennomgående billett, det er eneste måten man kan få en DAT-flight inn i SAS-appen Anonymkode: 475b3...9ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #13 Del Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor er det tydelig? De fleste ganger jeg reiser har jeg fly med ulike selskaper som ikke er booket separat Anonymkode: 7a223...ed6 Det er selvsagt ikke noe problem, men når TS skriver «begge bookingene» kan det vanskelig tolkes på noen annen måte enn at det er mer enn én booking. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ok skummelt. Har bare 30min layover. Får håpe det går bra! Hmm begge bookinger ligger i SAS appen. Anonymkode: 46d60...c9a Det er imidlertid om en av bookingene bare inneholder en flygning med DAT med mindre det er snakk om en Wet Lease, så det kan selvsagt tenkes at TS tar feil og at det dreier seg om en enkelt booking. I så fall er det jo ikke noe problem. Anonymkode: 71fba...d7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #14 Del Skrevet 8. mai 2024 30 minutter på Gardermoen er heeeeelt marginalt, selv om bagasjen er sjekket inn helt fram… jeg ville reist uten innsjekket bagasje, for den vil neppe komme frem. Og du må sørge for å få sete helt foran slik at du kommer deg ut av flyet med en gang dere lander, og du må løpe raskt som f. Ikke spesielt lurt når man aldri har fløyet før… jeg ville sjekket om det var mulig å endre på en av flyvningene hvis jeg var deg. Anonymkode: 995eb...a80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #15 Del Skrevet 8. mai 2024 Er under samme booking ja. Fikk beskjed fra SAS service skranke at all bagasje går automatisk til neste fly/lokasjon. Så alt jeg trengte å gjøre var å gå til neste gate . Jeg dobbeltsjekket til og med på neste boarding å spørte om min bag kommet automatisk med. De sa ja. MEN der sto jeg på endelig lokasjon, ingen kofferter som kom. Da ble jeg ganske paff, men de sa det ofte er kommunikasjon svikt mellom flyselskaper... Heldigvis sendte de min bagasje på neste fly opp. Men ble litt ork da. Anonymkode: 46d60...c9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 8. mai 2024 #16 Del Skrevet 8. mai 2024 (endret) slettet Endret 8. mai 2024 av Kjetil E Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 8. mai 2024 #17 Del Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Er under samme booking ja. Fikk beskjed fra SAS service skranke at all bagasje går automatisk til neste fly/lokasjon. Så alt jeg trengte å gjøre var å gå til neste gate . Jeg dobbeltsjekket til og med på neste boarding å spørte om min bag kommet automatisk med. De sa ja. MEN der sto jeg på endelig lokasjon, ingen kofferter som kom. Da ble jeg ganske paff, men de sa det ofte er kommunikasjon svikt mellom flyselskaper... Heldigvis sendte de min bagasje på neste fly opp. Men ble litt ork da. Anonymkode: 46d60...c9a Ja det skal ikke være nødvendig å sjekke inn på nytt. Men ved tette mellomlandinger som du hadde kan det skje at bagasjen ikke når med flyet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #18 Del Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er under samme booking ja. Fikk beskjed fra SAS service skranke at all bagasje går automatisk til neste fly/lokasjon. Så alt jeg trengte å gjøre var å gå til neste gate . Jeg dobbeltsjekket til og med på neste boarding å spørte om min bag kommet automatisk med. De sa ja. MEN der sto jeg på endelig lokasjon, ingen kofferter som kom. Da ble jeg ganske paff, men de sa det ofte er kommunikasjon svikt mellom flyselskaper... Heldigvis sendte de min bagasje på neste fly opp. Men ble litt ork da. Anonymkode: 46d60...c9a Ikke overraskende, når det er bare 30 minutter mellom flightene. Neste gang bestiller du med lengre tid mellom flightene, selv om flyselskap eller reisebyrå sier at det går fint. Jeg har fått foreslått de mest urealistiske flyruter. 40 minutter i Frankfurt når du skal til USA, liksom. 😵💫 Jadda. Det hjelper jo lite at flyselskapet er ansvarlig for å få deg videre, når neste fly går neste dag, og til syvende og sist er det du som får problemer og herk. Anonymkode: 995eb...a80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #19 Del Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er under samme booking ja. Fikk beskjed fra SAS service skranke at all bagasje går automatisk til neste fly/lokasjon. Så alt jeg trengte å gjøre var å gå til neste gate . Jeg dobbeltsjekket til og med på neste boarding å spørte om min bag kommet automatisk med. De sa ja. MEN der sto jeg på endelig lokasjon, ingen kofferter som kom. Da ble jeg ganske paff, men de sa det ofte er kommunikasjon svikt mellom flyselskaper... Heldigvis sendte de min bagasje på neste fly opp. Men ble litt ork da. Anonymkode: 46d60...c9a Dette skjedde nok på grunn av tiden. Det tar 15-40 minutter å laste ut av et fly, litt avhengig av mengden bagasje, ikke medregnet ventetid før man får åpnet bagasjerommet eller frakten mellom fly. Ikke et stort problem om du reiser på en strekning med hyppige avganger og får den raskt tilbake, men verdt å tenke på neste gang du bestiller med layover. Med innsjekket bagasje pleier jeg å sette en time som et absolutt minimum. Mer hvis det er på en stor flyplass. Anonymkode: f2c10...c27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #20 Del Skrevet 9. mai 2024 Takk for tips! Skal huske på det til neste gang Anonymkode: 46d60...c9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå