Thyra Skrevet 7. mai 2024 #81 Skrevet 7. mai 2024 Sansx skrev (5 timer siden): Hvordan går det an å kjøpe noe sammen, dele 50-50 på lånet når du bare eier 5%? Du må kjøpe deg noe eget. Få han til å betale deg ut. Evt tvangsoppløs sameiet. Dette ble jeg faktisk veldig sjokkert over. Hvordan tvangsoppløser man et sameie?
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #82 Skrevet 7. mai 2024 TS du må gå inn på Seeiendom.no og sjekke grunnboka for å finne ut hvilken eierbrøk som er tinglyst! Anonymkode: 18385...f14 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #83 Skrevet 7. mai 2024 Thyra skrev (47 minutter siden): Hvordan tvangsoppløser man et sameie? Man begjærer det tvangsoppløst og med påfølgende fravikelse av eiendom/del av eiendom i de tilfeller hvor det er nødvendig. Anonymkode: 1e715...04f
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #84 Skrevet 7. mai 2024 Thyra skrev (49 minutter siden): Hvordan tvangsoppløser man et sameie? Side note ; du må selvfølgelig først og fremt ha et gyldig tvangsgrunnlag Anonymkode: 1e715...04f
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #85 Skrevet 7. mai 2024 TS ble dette litt mye? Har du familie som kan hjelpe deg? Anonymkode: 18385...f14 3 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #86 Skrevet 8. mai 2024 Ts her. Jeg står på skjøtet hos kartverket jeg også, sjekket det. Men jeg må prøve å finne papirene jeg underskrev hos advokaten for flere år siden hvor det står jeg kun eier 5 prosent av bolig. Samboer lar meg som sagt ikke få innsyn i noen papirer så jeg skal prøve å finne dem når han snart er bortreist. Anonymkode: 9dbb6...c2c 5
Snublefot62 Skrevet 8. mai 2024 #87 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ts her. Jeg står på skjøtet hos kartverket jeg også, sjekket det. Men jeg må prøve å finne papirene jeg underskrev hos advokaten for flere år siden hvor det står jeg kun eier 5 prosent av bolig. Samboer lar meg som sagt ikke få innsyn i noen papirer så jeg skal prøve å finne dem når han snart er bortreist. Anonymkode: 9dbb6...c2c Men hva står du med hos kartverket? 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #88 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ts her. Jeg står på skjøtet hos kartverket jeg også, sjekket det. Men jeg må prøve å finne papirene jeg underskrev hos advokaten for flere år siden hvor det står jeg kun eier 5 prosent av bolig. Samboer lar meg som sagt ikke få innsyn i noen papirer så jeg skal prøve å finne dem når han snart er bortreist. Anonymkode: 9dbb6...c2c Veldig spesielt i et så langt forhold der dere faktisk eier noe sammen, har noen grad av delt økonomi og du dermed skulle hatt rett til innsyn i hva du selv er med å eie at du må snoke i dette når han er bortreist. Veldig røde varsellamper som blinker veldig kraftig. Anonymkode: 6e6d4...727 13
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #89 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ts her. Jeg står på skjøtet hos kartverket jeg også, sjekket det. Men jeg må prøve å finne papirene jeg underskrev hos advokaten for flere år siden hvor det står jeg kun eier 5 prosent av bolig. Samboer lar meg som sagt ikke få innsyn i noen papirer så jeg skal prøve å finne dem når han snart er bortreist. Anonymkode: 9dbb6...c2c Står det også i grunnboka at du eier 5 %? Anonymkode: 8deb7...5f9 2
got2go Skrevet 8. mai 2024 #90 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Her var det mye hummer og kanari, mistenker at ts muligens ikke har noen økonomisk erfaring eller vilje. Sannsynligvis ts så er det beste for deg og ta kontakt med nav for økonomisk rådgivning - gratis. 1) du snakker primært om skattemeldingen, denne kan du endre om du mener den er feil. 2) du snakker om at du eier 5% av boligen men tallene som du refererer til ser ut til og være hentet fra skattemeldingen som du sier er feil, men hva er tinglyst? Det er det som er din eier andel i boligen, enn så lenge. 3) du snakker om at du har signert noe hos en advokat og at du har diagnoser. Hva er det du har signert på? Var det vedrørende huset? Økonomisk verge? Og hva er diagnosene? Påvirker de din mulighet til å være selvstendig økonomisk? 4) du kan gå til advokat med et krav om st du har betalt 50/50 og ønsker å få tinglyst 50/50 eierandel. Såfremt du har dokumentasjon på hva du har betalt opp igjennom bør ikke dette være noe problem. 5) du har en veldig stakkarslig og tafatt holding til egen økonomi og her kommer mine bekymringer om at du kanskje ikke er helt i stand til å håndtere dette selv. Det er ikke normalt det du beskriver, og det er ikke normalt at man ikke tar ansvar for sin egen selvstendighet. Men når uhellet først er ute så ville jeg benyttet meg av nav samt advokat da du sannsynligvis har mye "voksenopplæring" forran deg. Anonymkode: 1e715...04f Så tafatt som ts utgir seg for å være, så frykter jeg at hun bare kommer til å la dette skure og gå. 7 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #91 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 7.5.2024 den 12.37): Å hjelpes. Hvorfor i all verden har du gått med på dette? Anonymkode: 9cf24...f60 Tenker jeg også… Skrev du under på kun 5% eierandel på skjøtet? Hvordan kan du ha unngått å ikke oppdage dette? Anonymkode: f5816...19f 7
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #92 Skrevet 8. mai 2024 Men hvordan fikk du banken med på å gi deg halvparten av lånet om du eier bare 5 % av eiendommen? Det burde selvfølgelig følge eierbrøken? Og hvordan kom du på å betale ned noen andres lån? Dette er noe av det verste jeg har lest her, men synes også du fraskriver deg ditt eget ansvar, TS. Dette kan nok dessverre fort bli veldig dyrt. Kanskje du kan kontakte JURK for å finne ut hvordan du går videre med dette? https://foreninger.uio.no/jurk/ Du har nok blitt bedratt, men man blir ikke bedratt slik om man følger bare litt med i timen. Anonymkode: e1cc1...19b 12 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2024 #93 Skrevet 8. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her. Jeg står på skjøtet hos kartverket jeg også, sjekket det. Men jeg må prøve å finne papirene jeg underskrev hos advokaten for flere år siden hvor det står jeg kun eier 5 prosent av bolig. Samboer lar meg som sagt ikke få innsyn i noen papirer så jeg skal prøve å finne dem når han snart er bortreist. Anonymkode: 9dbb6...c2c Dette er økonomisk vold! Han lar deg ikke få innsyn, hva f*** mener han med det? Du skal KREVE innsyn!! Anonymkode: 83eb5...0ef 16
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #94 Skrevet 9. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 7.5.2024 den 16.29): Ts her. Dette er det som står på meg på lånet: Anonymkode: 9dbb6...c2c Dette er ikke lånet, men derimot boligverdien i skattemeldingen. Boligen er vurdert til 2 727 358 og TS andel av dette er 5% , noe som sannsynligvis er hentet fra kartverket. Hvor stor andel av lånet hun er ansvarlig for er ikke nevnt her, men hvis hun står som medlånetaker, er det sannsynligvis 50%, for banken bruker ikke å fordele på andre måter, hvis de ikke spesifikt får beskjed om det. Ergo skal hun i utgangspunktet betale for halve lånet for å eie 5% bolig. Her bør det en advokat inn og få rettet på dette så snart som mulig, før samboer ikke lenger er samtykkekompetent Anonymkode: ac109...6ec 9 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #95 Skrevet 9. mai 2024 Å hjelpe meg. Er det mulig i 2024 å være så hjelpeløs? Anonymkode: 347c2...31c 6
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #96 Skrevet 9. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å hjelpe meg. Er det mulig i 2024 å være så hjelpeløs? Anonymkode: 347c2...31c Er det mulig å være så sneversynt og dømmende som dette? Anonymkode: 00ab3...73e 17 6
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #97 Skrevet 9. mai 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Å hjelpe meg. Er det mulig i 2024 å være så hjelpeløs? Anonymkode: 347c2...31c Er det ikke bedre å spørre om hjelp og ta ansvar fremfor å fortsette å være hjelpeløs? Gratulerer med pris for verdens minst hjelpsomme og minst konstruktive innlegg. Ta deg hellere en bloody mary mot tømmermennene fremfor å la det gå ut over folk her. Anonymkode: e1cc1...19b 17
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #98 Skrevet 9. mai 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Dette er økonomisk vold! Han lar deg ikke få innsyn, hva f*** mener han med det? Du skal KREVE innsyn!! Anonymkode: 83eb5...0ef Huff, ja. Får så vondt av ts. Håper du ts har noen som kan hjelpe deg. Bruk venninnen din, kontakt jurk, som nevnt... Anonymkode: ad892...824 7
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #99 Skrevet 9. mai 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Å hjelpe meg. Er det mulig i 2024 å være så hjelpeløs? Anonymkode: 347c2...31c Eh, ja. Det finnes folk som er betydelig mer hjelpeløse enn dette. Du vet at det finnes masse mennesker der ute med verge? Og at det er forskjellig grad av hvor mye hjelp man trenger, der noen ikke kvalifiserer til verge men likevel vil finne slike ting vanskelig? Er det mulig i 2024 å vite så lite om samfunnet man lever i, spør jeg deg??? Hvor dypt under steinen har du bosatt deg? Anonymkode: be3cf...ead 11
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #100 Skrevet 9. mai 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ts her. Jeg står på skjøtet hos kartverket jeg også, sjekket det. Men jeg må prøve å finne papirene jeg underskrev hos advokaten for flere år siden hvor det står jeg kun eier 5 prosent av bolig. Samboer lar meg som sagt ikke få innsyn i noen papirer så jeg skal prøve å finne dem når han snart er bortreist. Anonymkode: 9dbb6...c2c Bra du begynner å nøste i dette og tar det på alvor! Heier på deg! Skjønner dette må være overveldende for deg nå, når du har stolt på ham. Du må også finne ut om du står som medlåntaker på lånet - det er superviktig og har mye å si for situasjonen du står i. Minner tråden på at vi vet jo ikke om TS står på lånet. Mannen kan ha fått tatt opp lån alene, med leieinntekter fra TS som grunnlag. Anonymkode: 9cf24...f60 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå