AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #901 Del Skrevet 14. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Blir helt feil å ta vekk en ferie eller to fordi en skal ha en bunad. Vi var mye sydover da jeg var liten, ville være foruten de minnene nei. Og den koster ikke mer enn en annen ferie. Anonymkode: 54e21...88d Nei det er virkelig ikke feil å droppe ferien en gang eller to Anonymkode: 3d903...f6f 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2024 #902 Del Skrevet 14. mai 2024 jane78 skrev (1 time siden): Be hun om å ta seg sammen og skal hun være så dramatisk så for all del kan dere avlyse konfirmasjonen. Det kunne aldri falt meg inn å være så kravstor og frekk mot mine egne foreldre. Jeg hadde ikke hatt lyst på en så stor gave engang, det hadde gnaget på samvittigheten min Skjerp deg Anonymkode: 3d903...f6f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 15. mai 2024 #903 Del Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jenta er 12 år, to år eldre en 10 og går fortsatt på barneskolen. Det er nok stor sannsynlighet for at jenta ikke vet at bunader går i arv og mange kjøper brukt. Ho vil nok forstå dette bedre etterhvert, fortsatt liten vetu... Anonymkode: 1c716...e9a Så trendy det er med second hand nå så syns jeg det er rart at hun ikke vet det 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #904 Del Skrevet 15. mai 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja, leste hele og det er ingenting i veien med min leseforståelse. Et av argumentene som har gått igjen i denne tråden er at jenter må ha bunad, bla. til 17. mai. Når helsepersonell vurderer innkjøp av kraftigere saks for å komme gjennom tykt ullstoff i år så tenker jeg respekten for dette flotte og dyre plagget ikke er så høy i umodne hjerner rundt omkring. Og dette fokuset på champagnefrokoster og fyll på 17. mai er ikke et Bergensfenomen men også bla. Oslo hvor jeg feirer og andre byer: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/frykter-fyllekaos-politiet-bemanner-opp/15732111/ https://www.nettavisen.no/nyheter/utesteder-stenger-i-protest-mot-17-mai-trend-det-har-gatt-for-langt/s/5-95-1074273 Anonymkode: d1eb3...423 Ja, vi burde alle gå med billige plagg på 17 mai med tanke på at de fleste av oss tross alt ender opp på sykehus med oppklipte plagg. Anonymkode: 6cf75...485 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2024 #905 Del Skrevet 15. mai 2024 jane78 skrev (14 timer siden): Nei? Det er ikke en selvfølge eller en menneskerett få gaver. Priviligert og bortskjemt holdning Drit i menneskerett styret. Vi bor i Norge. Det er greit at u ikke vil ha gaver, men dette handler ikke om deg. Anonymkode: 6cf75...485 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2024 #906 Del Skrevet 18. mai 2024 Kan du sy ts? Har sett mange flotte hjemmesydde drakter på nettet i det siste. Ofte er det brukt noe gammelt stoff, og gjenbruk er jo i vinden om dagen. Hva om du og datter finner stoff sammen, enten fra noen gamle klær eller andre tøystykker og designer hennes festdrakt? Er mye inspirasjon og finne på nettet. Anonymkode: 31520...da7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yodas Skrevet 18. mai 2024 #907 Del Skrevet 18. mai 2024 On 5/7/2024 at 10:38 PM, AnonymBruker said: Det er faktisk ikke så vanskelig, og det finnes kurs. Jeg laget en i voksen alder, og jeg hadde ingen erfaring. Jeg håper det ikke blir sånn at alle bunader skal være sydd av "profesjonelle". Anonymkode: 5deed...20c Jo, det er "så vanskelig". Og de begynner å få dårlig tid, hvis det er to år til. Og sølv, kurs og materialer koster fortsatt penger. Hvis ikke håndarbeid er noe hun lever og ånder for, så blir det enda mer vonde følelser hvis moren skal presse henne til å gå igang med noe slikt, som hun kanskje ikke klarer å gjennomføre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå