Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble medlem her i 2017.

Så hadde jeg en 4-5 år lang pause hvor jeg kun skrev på søsterforumet i Egmont; doktoronline. Siste måneden har jeg kommet tilbake, i hovedsak for å prøve og bidra litt på økonomiforumet.

Jeg må si at disse 4-5 årene ikke akkurat har gjort forumet bedre. Det virker som om veldig mange har en generell skepsis, og til menn spesielt. Videre er det en god del menn her med et generelt hat ovenfor kvinner. La meg presisere, jeg har absolutt ingen utfordringer med at man er uenige om noe. Det er jo noe av hensikten med å diskutere. Det jeg har utfordringer med, er kommunikasjonsformen og retorikken mange bruker. Det går f.eks. an å si at "jeg er uenig med deg i dette, fordi....." i stedet for å si "Nå prater du bare tull!" Det går også an å la være å beskylde folk for løgn, la være å fremme personangrep og la være å generalisere så ekstremt som en del her inne gjør.

Dette er selvfølgelig ikke nødvendigvis regelbrudd, men jeg synes det i mange tilfeller er en fiendtlig holdning (f.eks: jeg er mann - jævla potensielle overgriper). Det er på grensen til at jeg ikke gidder mer. Men enn så lenge oppfordrer jeg folk til å være litt mer overbærende ovenfor hverandre..

• Liker 3
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
isw skrev (9 timer siden):

Videre er det en god del menn her med et generelt hat ovenfor kvinner.

Dette er vel strengt tatt ikke noe nytt fenomen?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er umulig å diskutere noe som gjelder kjønn her inne. Det er synd, tror ikke noe løses av at vi sitter på hver vår tue og kaster anklager mot hverandre. 

• Liker 1
Skrevet

Enig med ts.

Og hvor har det blitt av alle brukerne som utfordret med intelligente motsvar i trådene? Føles som om alle har dratt og slukket lyset etter seg? Hvor er alle sammen?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, TomSawyer said:

Enig med ts.

Og hvor har det blitt av alle brukerne som utfordret med intelligente motsvar i trådene? Føles som om alle har dratt og slukket lyset etter seg? Hvor er alle sammen?

De er blitt utslitt. 

Anonymkode: aab58...d2b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

telle-trådene er vel omtrent det eneste som faktisk er verdt å bruke noe tid på nå lenger.  

Anonymkode: 066d3...724

Skrevet

Takk for svar, alle sammen.

Det irriterer meg at debatten er så polarisert. Jeg er ikke helt vant med det. Eksempelvis: Selv om jeg ikke er kristen, så synes jeg det er givende å diskutere med en prest. Selv om jeg stemmer Høyre så kan jeg ha politiske diskusjoner med en som stemmer SV. Gode diskusjoner kommer ut fra meningsutvekslinger og å forstå den andres tankemåte. Det er supert.

Men når jeg blir kalt for en terrorist, psykopat og en kapitalistisk parasitt i en diskusjon om uføretrygd, på det eneste grunnlaget at jeg jobber innen finans, eller at det impliseres at flertallet av menn driver med overgrep, så gir jeg egentlig litt opp.

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, isw said:

Men når jeg blir kalt for en terrorist, psykopat og en kapitalistisk parasitt i en diskusjon om uføretrygd, på det eneste grunnlaget at jeg jobber innen finans, eller at det impliseres at flertallet av menn driver med overgrep, så gir jeg egentlig litt opp.

Jeg så den tråden der, og ble irritert på dine vegne. Det som er feil med en del tråder er at noen kan gå etter en person pga gudvethva og så glir tråden ut. Har selv opplevd det. Skriver et eller annet, og så kommer en og kritiserer meg i tråden. Stopper ikke heller, men går til personangrep og alt mulig rart. Når dette skjer et par ganger, så 

13 hours ago, TomSawyer said:

ønsker vi ikke å svare i slike tråder som egne brukere lenger. Enten går vi som anonymebrukere, eller så bruker vi andre underfora der vi kan være i fred. 

Anonymkode: b9a66...dc2

• Hjerte 1
Skrevet
isw skrev (23 minutter siden):

Men når jeg blir kalt for en terrorist, psykopat og en kapitalistisk parasitt i en diskusjon om uføretrygd, på det eneste grunnlaget at jeg jobber innen finans

Argumenterte for å legge ned uføretrygden da eller? 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg så den tråden der, og ble irritert på dine vegne. Det som er feil med en del tråder er at noen kan gå etter en person pga gudvethva og så glir tråden ut. Har selv opplevd det. Skriver et eller annet, og så kommer en og kritiserer meg i tråden. Stopper ikke heller, men går til personangrep og alt mulig rart. Når dette skjer et par ganger, så 

ønsker vi ikke å svare i slike tråder som egne brukere lenger. Enten går vi som anonymebrukere, eller så bruker vi andre underfora der vi kan være i fred. 

Hvilke underfora?

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg vært her i 20 år, og er kvinne, for min del er det mye mindre aktivt bruk av KG enn før. Og når jeg er her blir det som anonym bruker.

Jeg er heller på Reddit, Discord og andre plattformer for mine interesser. Annet debattklima, ingen forfølgelse etc.

KG har blitt et forum for diskusjoner om mammapoliti, uførehets og sykepleier vs lærer. Lite interessant for min del. Det var morsommere i gamle dager.

Anonymkode: 31423...f86

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tusen takk ❤️

Det er ingenting som irriterer meg så mye som å bli tillagt meninger jeg ikke har. Jeg synes faktisk ikke at uføre skal sulte - jeg synes de skal ha en verdig trygd og få den hjelpen de trenger. Men FORDI jeg selv er i jobb og tjener ganske greit, så er det en forventning om at jeg mener at uføre skal tvangsflyttes til Jan Mayen eller tvangssysselsettes med meningsløse oppgaver. Nå ble jeg etterhvert irritert selv i den tråden. Men det går en grense for de fleste.

PeeWee skrev (11 minutter siden):

Argumenterte for å legge ned uføretrygden da eller? 

Nei jeg argumenterte faktisk for å øke den :) Men fordi jeg er en kapitalistisk parasitt, så tok vedkommende det for gitt at jeg mente det.

Endret av isw
  • Liker 1
Skrevet
isw skrev (1 time siden):

Nei jeg argumenterte faktisk for å øke den :) Men fordi jeg er en kapitalistisk parasitt, så tok vedkommende det for gitt at jeg mente det.

Jeg bare lurte fordi du ikke fremstår som en veldig provokativ debattant. Mitt inntrykk er at de som hater trygede gjerne har en fysisk jobb som de hater og lar sinnet og frustrasjonen gå ut over andre. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var morsommere i gamle dager

Uten tvil !    Før woke-folket og mann/kvinne-haterne tok over.

• Liker 3
Skrevet
PeeWee skrev (26 minutter siden):

Jeg bare lurte fordi du ikke fremstår som en veldig provokativ debattant. Mitt inntrykk er at de som hater trygede gjerne har en fysisk jobb som de hater og lar sinnet og frustrasjonen gå ut over andre. 

Jeg prøver så godt jeg kan å være saklig, og prøver også å respektere at (mange) andre har ulike meninger enn meg selv.

Hvis jeg er en dust, kan jeg godt få høre det. Jeg synes imidlertid ikke det er greit å bli behandlet som en dust fordi noen antar at jeg er en dust selv om jeg ikke har gjort noe dust :)

• Hjerte 1
Skrevet
bullehurk skrev (34 minutter siden):

Uten tvil !    Før woke-folket og mann/kvinne-haterne tok over.

Når var det kvinne haterne ikke dominerte? Før den industrielle revolusjonen?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, TomSawyer said:

Hvilke underfora?

Sosial

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...