AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #1 Skrevet 6. mai 2024 Hei dere. Jeg solgte kattunger før jul og nå er Mai måneden startet og jeg er kjempe fornøyd med alle 4 hjemmene bortsett fra at jeg er bekymra for pusia. Jeg har veldig lyst å mase på dem som overtok henne om at de burde få kastrert henne før sommeren begynner men hvordan burde jeg gå fram for å ikke virke dømmende eller frekk? Burde jeg tilby meg å være med å betale ? Er det ‘’innafor’’ å bare ‘’fiske’’ litt på en sms om de har tenkt å få det gjort snart? Jeg har ikke kontrakt (angrer på det) men får ingen fred i meg 😞 er livredd hun skal bli gående gravid stakkars ! De er på jobb og har barn og avl er ikke dems greie så mest bekymra for at de utsetter av andre grunner / tiltak/ penger ect. Jeg ønsker henne en bedre fremtid enn å måtte føde ut barn osv fordi det gjorde mora hennes før jeg overtok henne. Hun var veldig sliten stakkars av livet hun hadde hatt som ukastrert👎 Vet jeg ikke kan gjøre veldig mye med det, men er det frekt å skrive i en melding : Ville bare en siste gang spørre om alt går fint? Trives dere og katten? Har dere kastrert? Hvis det noen gang skulle oppstå problemer økonomisk for å få det gjort før sommer så si bare ifra så betaler jeg gjerne halvparten? Viktig for meg å vite at det blir gjort i disse tider. Er noe i den gata frekt? Ny eier sa de skulle gjøre det, men jeg syntes det er rart ikke dem selv har sakt noe om det (tatt det det opp frivillig) fordi alle eierene jeg fant til monsene i søskenflokken har sendt meldinger og skrevet at de har vært på dyrlege besøk m.m. Føler bare at det er veldig stille fra dem som fikk ho-katta kanskje fordi de utsetter kastrering (?) av en eller annen grunn… Erfaringer? Settes pris på råd🥰 Anonymkode: 21b2b...b75 3
haarklype Skrevet 6. mai 2024 #2 Skrevet 6. mai 2024 Bare å si ifra eller spørre. Kanskje de ikke har nok kunnskap om sånt. Bare og få pusen sterilisert 6 1 1
AnonymMisbruker Skrevet 6. mai 2024 #3 Skrevet 6. mai 2024 Om dette var så viktig for deg burde du ikke kastrert de og solgt de ferdig kastrert mot tillegg i prisen? Er ikke opp til deg nå lenger. 17 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #4 Skrevet 6. mai 2024 AnonymMisbruker skrev (25 minutter siden): Om dette var så viktig for deg burde du ikke kastrert de og solgt de ferdig kastrert mot tillegg i prisen? Er ikke opp til deg nå lenger. Jeg hadde ingen mulighet pågrunn av livssituasjonen. Skjedde 2 dødsfall, flytting m.m som jeg ikke skal gå innpå her. Var ikke det jeg spurte om. Jeg skriver jo egentlig (!?) mellom linjene at jeg vet det ikke er opp til meg lengre men heller om råd. Spurte ikke hva jeg kunne gjort. Det som har skjedd har skjedd. Jeg ønsker uansett å prøve på noe positivt oppi alt. Anonymkode: 21b2b...b75
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #5 Skrevet 6. mai 2024 haarklype skrev (30 minutter siden): Bare å si ifra eller spørre. Kanskje de ikke har nok kunnskap om sånt. Bare og få pusen sterilisert Tusen takk<3 ts Anonymkode: 21b2b...b75
Fighter83 Skrevet 6. mai 2024 #6 Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hei dere. Jeg solgte kattunger før jul og nå er Mai måneden startet og jeg er kjempe fornøyd med alle 4 hjemmene bortsett fra at jeg er bekymra for pusia. Jeg har veldig lyst å mase på dem som overtok henne om at de burde få kastrert henne før sommeren begynner men hvordan burde jeg gå fram for å ikke virke dømmende eller frekk? Burde jeg tilby meg å være med å betale ? Er det ‘’innafor’’ å bare ‘’fiske’’ litt på en sms om de har tenkt å få det gjort snart? Jeg har ikke kontrakt (angrer på det) men får ingen fred i meg 😞 er livredd hun skal bli gående gravid stakkars ! De er på jobb og har barn og avl er ikke dems greie så mest bekymra for at de utsetter av andre grunner / tiltak/ penger ect. Jeg ønsker henne en bedre fremtid enn å måtte føde ut barn osv fordi det gjorde mora hennes før jeg overtok henne. Hun var veldig sliten stakkars av livet hun hadde hatt som ukastrert👎 Vet jeg ikke kan gjøre veldig mye med det, men er det frekt å skrive i en melding : Ville bare en siste gang spørre om alt går fint? Trives dere og katten? Har dere kastrert? Hvis det noen gang skulle oppstå problemer økonomisk for å få det gjort før sommer så si bare ifra så betaler jeg gjerne halvparten? Viktig for meg å vite at det blir gjort i disse tider. Er noe i den gata frekt? Ny eier sa de skulle gjøre det, men jeg syntes det er rart ikke dem selv har sakt noe om det (tatt det det opp frivillig) fordi alle eierene jeg fant til monsene i søskenflokken har sendt meldinger og skrevet at de har vært på dyrlege besøk m.m. Føler bare at det er veldig stille fra dem som fikk ho-katta kanskje fordi de utsetter kastrering (?) av en eller annen grunn… Erfaringer? Settes pris på råd🥰 Anonymkode: 21b2b...b75 Jeg tenker også at du bare kan sende en melding. Si du bekymrer deg så mye for dette og lurer på hvordan det går med pus og om hun er blitt sterilisert. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #7 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hei dere. Jeg solgte kattunger før jul og nå er Mai måneden startet og jeg er kjempe fornøyd med alle 4 hjemmene bortsett fra at jeg er bekymra for pusia. Jeg har veldig lyst å mase på dem som overtok henne om at de burde få kastrert henne før sommeren begynner men hvordan burde jeg gå fram for å ikke virke dømmende eller frekk? Burde jeg tilby meg å være med å betale ? Er det ‘’innafor’’ å bare ‘’fiske’’ litt på en sms om de har tenkt å få det gjort snart? Jeg har ikke kontrakt (angrer på det) men får ingen fred i meg 😞 er livredd hun skal bli gående gravid stakkars ! De er på jobb og har barn og avl er ikke dems greie så mest bekymra for at de utsetter av andre grunner / tiltak/ penger ect. Jeg ønsker henne en bedre fremtid enn å måtte føde ut barn osv fordi det gjorde mora hennes før jeg overtok henne. Hun var veldig sliten stakkars av livet hun hadde hatt som ukastrert👎 Vet jeg ikke kan gjøre veldig mye med det, men er det frekt å skrive i en melding : Ville bare en siste gang spørre om alt går fint? Trives dere og katten? Har dere kastrert? Hvis det noen gang skulle oppstå problemer økonomisk for å få det gjort før sommer så si bare ifra så betaler jeg gjerne halvparten? Viktig for meg å vite at det blir gjort i disse tider. Er noe i den gata frekt? Ny eier sa de skulle gjøre det, men jeg syntes det er rart ikke dem selv har sakt noe om det (tatt det det opp frivillig) fordi alle eierene jeg fant til monsene i søskenflokken har sendt meldinger og skrevet at de har vært på dyrlege besøk m.m. Føler bare at det er veldig stille fra dem som fikk ho-katta kanskje fordi de utsetter kastrering (?) av en eller annen grunn… Erfaringer? Settes pris på råd🥰 Anonymkode: 21b2b...b75 "Ikke blir å få kastrert"? Hva betyr den setningen? Er det dialekt? Anonymkode: fa3d0...eaa 2 3
Snublefot62 Skrevet 7. mai 2024 #8 Skrevet 7. mai 2024 Strengt tatt er det ikke noe du har noe med lenger. 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #9 Skrevet 7. mai 2024 Er da helt normalt for en katt å få barn vel? Synes det lukter litt vel mye hysteri her. Katten er deres og hva om de ønsker kattunger da? Anonymkode: bbf4f...a67 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #10 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): "Ikke blir å få kastrert"? Hva betyr den setningen? Er det dialekt? Anonymkode: fa3d0...eaa Bryr det deg hvilken del av landet jeg er fra nå plutselig? Ikke rart jeg aldri spør om råd på dette forumet for dyr. Virker som folk er mer ute etter bråk enn å gi råd. Blir helt oppgitt! Mennesker som bryr seg om dyr skal være kjent for å være så snille men det er mange av dere såkalte dyrevenner som fremstår som de frekkeste og mest pirkete. Nå tenkte jeg å gi det en ny skjangse (har tidligere dårlig erfaring her inne på forumet for kjæledyr), men ser nok en gang at det ikke er blitt noen forandring. Skjerp dere. Jeg elsker dyr og bryr meg lite om hvor du eller noen andre kommer fra. Og vær så snill og ikke lat som du ikke skjønte hva setninga betydde. Så kort er du bare ikke. Alle vet hva å kastrere en katt går ut på og ialefall når jeg skriver nesten en hel A4 side om tankene mine rundt dette. Heldigvis noen her som klarer å bare skrive noe positivt og holde seg til saken, så takk til dere. Blant andre Fighter83. ts Anonymkode: 21b2b...b75
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #11 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): gående gravid stakkars ! De er på jobb og har barn og avl er ikke dems greie så mest bekymra for at de utsetter av andre grunner / tiltak/ penger ect. Jeg ønsker henne en bedre fremtid enn å måtte føde ut barn Nå skal du høre: katter blir ikke gravide og føder barn. Det er det kvinner som gjør. Det er forskjell på folk og dyr. Dyr blir drektige og føder unger. Anonymkode: d1c01...b8f 3 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #12 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er da helt normalt for en katt å få barn vel? Synes det lukter litt vel mye hysteri her. Katten er deres og hva om de ønsker kattunger da? Anonymkode: bbf4f...a67 Jadda jadda det er helt naturlig. La henne omså føde ut 3-4 kull i året. Du holder deg ikke til spørsmålet. Finn noen andre å irriter eller engasjer deg i en annen tråd ? hvor spørsmålet er anderledes? Finnes sikkert noen lignende tråder hvis du leter. *gjesper* Anonymkode: 21b2b...b75 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #13 Skrevet 7. mai 2024 Nå er jeg ferdig her. Takk for at dere henger dere opp i ordet barn / kull takk for at dere henger dere opp i dialekt og ikke kan lese eller forstå takk for all hysteri og hets ikke minst 😁 Tråden er ikke stengt ned ,men jeg personlig er ferdig med tråden. ts Anonymkode: 21b2b...b75
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #14 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er da helt normalt for en katt å få barn vel? Jo, det er høyst uvanlig. Katter får unger, såkalte kattunger. Anonymkode: d1c01...b8f 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #15 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå skal du høre: katter blir ikke gravide og føder barn. Det er det kvinner som gjør. Det er forskjell på folk og dyr. Dyr blir drektige og føder unger. Anonymkode: d1c01...b8f Jeg hørte ikke ???? Anonymkode: 21b2b...b75
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #16 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo, det er høyst uvanlig. Katter får unger, såkalte kattunger. Anonymkode: d1c01...b8f Er du lærer du da? Jobber du på høyskolen? Jeg spurte ikke om rettskriving 😂😂😂😄 Anonymkode: 21b2b...b75
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #17 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo, det er høyst uvanlig. Katter får unger, såkalte kattunger. Anonymkode: d1c01...b8f Ahaaa !! 😄 takk . Nå får jeg nok bedre karakter på neste prøve Anonymkode: 21b2b...b75
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #18 Skrevet 7. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå er jeg ferdig her. Takk for at dere henger dere opp i ordet barn / kull takk for at dere henger dere opp i dialekt og ikke kan lese eller forstå takk for all hysteri og hets ikke minst 😁 Tråden er ikke stengt ned ,men jeg personlig er ferdig med tråden. ts Anonymkode: 21b2b...b75 Det høres bare så hjelpeløst ut at det blir vanskelig å ta det alvorlig. Anonymkode: d1c01...b8f
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2024 #20 Skrevet 7. mai 2024 Jeg hetser deg ikke, men har bare ikke hørt utrykket; "blir å får" før. Lurer på om det er dialekt, men du gadd ikke svare meg. Anonymkode: fa3d0...eaa 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå