AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #1 Del Skrevet 6. mai 2024 Jeg leste nettopp i fagforbundet sitt blad som jeg får i posten av og til. Jeg fant ut av at jeg er blant de 10 % lavest lønnede i Norge. Det er ganske tragisk når man har et fagbrev og har 6 års ansiennitet, samt 100 % fast jobb. Bare det alene er nok til å sikre et evig liv som singel og barnløs. På toppen av det hele er jeg innadvendt og utseendet er i beste fall ok. Fortell meg HVORDAN jeg skal kunne ha selvtillit og god selvfølelse da? Samfunnet forteller meg at jeg er mislykket på alle plan. Har ingen forutsetninger for å finne jobb med bedre lønn. Det er naivt å tro, spesielt med mine utfordringer. Måtte tatt en helt ny utdannelse- det har jeg verken evner eller overskudd til. Dette er det beste jeg kan få, men det er ikke godt nok for andre. Det er jo ikke noe liv jeg har, jeg venter egentlig bare på en dødsdom. Anonymkode: 2e5ec...965 2 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #2 Del Skrevet 6. mai 2024 Du ække aleine. Det er mange som har'e sånnnn Anonymkode: 81e0c...8d3 13 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymMisbruker Skrevet 6. mai 2024 Populært innlegg #3 Del Skrevet 6. mai 2024 Eh, har du lest om alle ubrukelige mannfolk her eller? Var en fyr som sa opp jobben sin uten å si ifra til kjerringen så satt de med kun en inntekt. Og hun kastet ikke han på dør umiddelbart. Mange som får juling av mannen og vil likevel bli også. Du må nok slutte å sammenligne deg selv med de som har det bedre enn deg, og heller tenke at du kunne vært mye mye MYE verre. Selv narkiser klarer å finne seg dame. Utseendet har heller ikke mye å si for alle. Har sett noen 10'ere damer som er sammen med menn som er langt under utseendemessig, men er stabile og greie folk. Og det er absolutt viktigere. Men kanskje ikke sikt deg inn på en supermodell. Sikt realistisk så skyter du sikkert gullfuglen før eller siden. Er nok ikke så perfekt formulert dette her, men poenget mitt er: det er helt sikkert håp for deg om du er oppegående i hodet. 46 1 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #4 Del Skrevet 6. mai 2024 Møt kvinner. Jeg kjenner mange menn med lav lønn som har kjæreste? Da tror jeg heller det handler om hvilke kvinner du kunne tenkt deg? Å en ting, livet har vi lyst til å dele med noen vi trives med. Om du er en som automatisk ser etter alle mulige måter å grave degselv ned eller være umotet, vil det bli vanskeligere for noen å tenke på dette som attraktivt å leve med. Derfor anbefaler jeg deg, beklager for å være så direkte men ønsker å hjelpe, at du prøver å se ting fra en positivere side. Finn din sjarm, så vil kanskje livet bli gladere. Jeg har ingen jobb, må bygge opp livet bit for bit, tenkte herlighet for en svekling jeg er idag, så vær du trygg jeg er også skyldig. Men så er det viktig å fortsette å svømme, fortsette å se etter noe å glede seg over og stoppe segselv å si, du kan og du vil. Forhåpentligvis ✌️😅 Syns du er flink som har en jobb, det er kjempe bra i utfordringer. Du må skape livet ditt ts. Bestill deg en legetime imorgen for du er sikkert deprimert. Så legger du en plan, du må møte skammen, du må møte glede og mestring, og du må øve på å ikke være så negativ. Anonymkode: b581f...1b3 12 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #5 Del Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du ække aleine. Det er mange som har'e sånnnn Anonymkode: 81e0c...8d3 Nettopp. Ikke vær et offer. Vil du ha kjæreste, prøv å jobbe for å få det - prøv å være mer utadvendt, gjør det beste ut av utseendet, vær hyggelig og grei osv, men det viktigste av alt - tenk på at det er mange andre damer (og menn, alt etter hva du foretrekker) som også tjener under middels, føler seg mindre pene og attraktive og ikke er utadvendte, som også vil ha en kjæreste. Og hvis du trives i jobben, fokuser på det, penger er ikke alt. Kanskje er det likevel en måte du kan tjene litt mer på? Anonymkode: aba05...b02 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #6 Del Skrevet 6. mai 2024 Vil du ha en av de mange single damene som heller ikke kan velge på øverste hylle da, eller er ikke det bra nok for deg? Anonymkode: dce54...644 12 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #7 Del Skrevet 6. mai 2024 Det er ikke slik at damer sjekker kontoutskriften din før de takker ja til date. Det er helt sant at status drar damer, men hovedgrunnen til det er selvtilliten man dermed utstråler. Kvinner har heller ikke alltid samme smak, og det finnes også damer som liker relativt innadvendte menn (både av utadvendte og innadvendte damer). Faktum er at dating ikke er basert på statistikk, det skal klaffe mellom to personer, og da er det dumt å henge seg opp i hva du tror damer flest liker. Jeg er gift, og mannen min prøvde å gjøre seg "mer normal" da han datet før han traff meg, og det gjorde at jeg tenkte han var totalt uinteressant (heldigvis møttes vi jevnlig, og han klarte ikke å skjule de sære sidene og interessene sine som jeg elsker!) Det viktige er om du har ting på stell, hvis du har fast jobb og en bolig (eid eller leid) i god stand, gjerne også nok egenkapital til å ha mulighet til å kjøpe noe sammen over tid, så holder det økonomisk for damer flest. Du kan bare ikke gå etter "gold diggers", men det er kanskje like greit? Isåfall er det som holder deg tilbake dine egne tanker. Kanskje det kan hjelpe - å vite at verken utseende eller lønna er det som ødelegger for deg, det er at du graver deg ned i selvmedlidenhet og ikke engang prøver. Man må utsette seg for skuffelse og tenke at man bare prøver å finne personen som det er full klaff for begge veier. En med samme interesser og/eller verdier, som setter like pris på deg som du gjør på henne. Kanskje også en som synes hva enn du har fagbrev i er sjarmerende? Det finnes! Anonymkode: 5ab93...1fd 5 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #8 Del Skrevet 6. mai 2024 Selv som fattig NAV-er i Norge er du fortsatt blant de 1% rikeste i verden. Du er en lottogevinst for millioner av kvinner i Asia, Afrika, Sør-Amerika... Anonymkode: 52941...e9a 5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #9 Del Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Fortell meg HVORDAN jeg skal kunne ha selvtillit og god selvfølelse da? Samfunnet forteller meg at jeg er mislykket på alle plan. Anonymkode: 2e5ec...965 Jeg tror du må lese deg opp på hva selvfølelse er og hvordan man kan styrke selvfølelsen. Det handler IKKE om ytre faktorer som utseende, status osv. Anonymkode: 22aa3...b54 9 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #10 Del Skrevet 6. mai 2024 Finn deg en medavhengig dame. Tar til takke med hva som helst. Jeg er gammel nå, men var sånn før. Jo mer plaget og skadet, jo mer følte jeg ansvar for å stå på for en stort sett alltid svært utakknemlig mann. Det er maaaaange slike kvinner. Anonymkode: 819c1...0b3 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #11 Del Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Det er helt sant at status drar damer, men hovedgrunnen til det er selvtilliten man dermed utstråler. Anonymkode: 5ab93...1fd Kvinner ønsker i snitt en mann med bedre sosioøkonomisk status enn seg selv. Forøvrig er jeg enig med deg: mennesker som sutrer er lite attraktive. Det er mulig å være «hel ved» selv om man ikke er rik, ikke er spesielt kjekk og ikke er utadvendt. Anonymkode: 51c22...c11 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amistad Skrevet 6. mai 2024 #12 Del Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg leste nettopp i fagforbundet sitt blad som jeg får i posten av og til. Jeg fant ut av at jeg er blant de 10 % lavest lønnede i Norge. Det er ganske tragisk når man har et fagbrev og har 6 års ansiennitet, samt 100 % fast jobb. Bare det alene er nok til å sikre et evig liv som singel og barnløs. På toppen av det hele er jeg innadvendt og utseendet er i beste fall ok. Fortell meg HVORDAN jeg skal kunne ha selvtillit og god selvfølelse da? Samfunnet forteller meg at jeg er mislykket på alle plan. Har ingen forutsetninger for å finne jobb med bedre lønn. Det er naivt å tro, spesielt med mine utfordringer. Måtte tatt en helt ny utdannelse- det har jeg verken evner eller overskudd til. Dette er det beste jeg kan få, men det er ikke godt nok for andre. Det er jo ikke noe liv jeg har, jeg venter egentlig bare på en dødsdom. Anonymkode: 2e5ec...965 Du snakker jo om nesten halve norges befolkning. Det er ikke bare du. Så var du ikke den pene kjekke, og ikke ble du den rike heller. Neinei, du finner deg nok noen du også. Ikke noe problem. Du må bare huske på å fire på kravene dine, og ikke tenke at du skal gifte deg med en 5 6 7 8 9 er. Finn ei dame med skikkelig fin og varm personlighet som tar deg for den du er. Jobb med forholdet resten av livet, og planlegg en familie etterhvert. Ser ikke problemet ditt. De du mener som ikke vil ha deg grunnet lønna og utseende ditt er jo da de over your league. De er jo ikke å bry seg om. Begynne å åpne øyne og bruk nesa. Kvinner som er klare for forhold og familie er rett foran nesen din. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 6. mai 2024 #13 Del Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kvinner ønsker i snitt en mann med bedre sosioøkonomisk status enn seg selv. Forøvrig er jeg enig med deg: mennesker som sutrer er lite attraktive. Det er mulig å være «hel ved» selv om man ikke er rik, ikke er spesielt kjekk og ikke er utadvendt. Anonymkode: 51c22...c11 De fleste kvinner ønsker gjensidig kjærlighet, samhørighet, lojalitet og en livspartner. De fleste i Norge har også noenlunde lik sosialøkonomisk status som sin partner. At menn i snitt gjerne tjener noe mer enn kvinner er ikke et krav fra oss kvinner, det er slik det er, og hvorfor kvinner kjemper for likelønn. Oddsen for å treffe mann som tjener mindre enn deg er bare dårligere enn motsatt. (Å tjene litt mer gir heller ikke nødvendigvis noe bedre sosialøkonomisk status. Man kan tjene mer og ha mindre sosialøkonomisk status.) 9 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #14 Del Skrevet 6. mai 2024 Det første du må gjøre er å skjerpe deg kraftig. Ta deg en tur ut å sitt 30-60 min en plass der det passerer en del folk. Youngstorget for eksempel om du er i Oslo. Et tilfeldig kjøpesenter eller hvor som helst ellers på feks en lørdags formiddag. Se, virkelig se på menneskene som passerer. Alle parene. De er ikke supermodeller ikkledd Prada akkurat. Majoriteten er helt normale og stort sett middelmådige mennesker med middelmådig utseende, middelmådige lommebøker og middelmådige evner på alle vis inkludert sosiale. Iallefall 1/3 er innadvendte, mange har ulike faktiske utfordringer som psykisk eller fysisk sykdom og de aller-aller fleste er faktisk i parforhold over tid en eller flere ganger i livet. De som er evig single er de som ikke tar seg sammen og oppfører seg som folk. Anonymkode: 17205...cf4 14 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #15 Del Skrevet 6. mai 2024 Ahhh… Hadde nesten glemt deg. Men her er du, og sutrer igjen… Du må virkelig ta tak i livet ditt! Du er ikke noe offer, du er et fullstendig normalt menneske. Er du sånn IRL, også? Det er så lite attraktivt. Jeg hadde snudd på hæla og gått (og det har ingenting med det manglende håret ditt å gjøre). Anonymkode: a83ec...37a 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet 6. mai 2024 #16 Del Skrevet 6. mai 2024 Går du for damer som tilhører samme situasjon, eller prøver du å date oppover? Sistnevnte er sjelden vellykket med mindre hun mangler noen skruer. Ærlig tale. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #17 Del Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selv som fattig NAV-er i Norge er du fortsatt blant de 1% rikeste i verden. Du er en lottogevinst for millioner av kvinner i Asia, Afrika, Sør-Amerika... Anonymkode: 52941...e9a Kanskje du skal ta deg en liten rerun av "thaifjord" TV programmet og se hva familien og damene der krever av Norske menn på utkikk etter kjøpebrud. Flere hundre tusen i medgift pluss mange tusen sendt hjem til familien hver eneste måned. Og når hun da har vært her lenge nok til å få opphold dumper hun gubben og begynner jakten på noe bedre. Eller hun tar snarveien tidligere og hevder at han mishandler henne eller noe slik så hun får automatisk opphold med en gang pluss en god slump penger i erstatning. Anonymkode: efa02...5ce 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #18 Del Skrevet 6. mai 2024 AnonymMisbruker skrev (1 time siden): Utseendet har heller ikke mye å si for alle. Har sett noen 10'ere damer som er sammen med menn som er langt under utseendemessig, men er stabile og greie folk. Og det er absolutt viktigere. Nei det har med "selvtillit" å gjøre. Kvinner har fra naturen et instinkt om å gå etter en mann som de anser å ha "lederegenskaper". Også ser de på menn som oppfører seg som cocky drittsekker med et overoppblåst ego og selvtillit som å inneha slike egenskaper. Jeg hadde selv en klassekamerat i studietiden som hver eneste helg hvor vi gikk ut på byen hadde med seg en av top 10% av jentene på utestedet hjem. Han var veldig overvektig og ikke akkurat smart, men var også ganske høy og hadde gått et swing kurs så han kunne danse. Vi andre stod bare å måpte når han da hver gang dro hjem en av de fineste jentene på stedet. Men etter hvert forstod vi hvordan han fikk til dette: Han hadde en påtatt overoppblåst selvtillit når han gikk rett bort til den fineste jenta på stedet og oppførte seg som en cocky drittsekk når han snakket med jentene (helt annerledes enn når han hang med oss gutta til vanlig hvor han var en hyggelig og nedpå fyr). Og hvis han ble avvist gikk han rett bort til neste av de peneste jentene på utestedet. Og dette fungerte altså til de grader. Anonymkode: efa02...5ce 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #19 Del Skrevet 6. mai 2024 Det er verken lønn eller utseende som er grunnen til at du er singel. Det er ene og alene den sutrete holdningen om at du er singel pga lønn og utseende. Anonymkode: 8daa0...347 25 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #20 Del Skrevet 6. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det første du må gjøre er å skjerpe deg kraftig. Ta deg en tur ut å sitt 30-60 min en plass der det passerer en del folk. Youngstorget for eksempel om du er i Oslo. Et tilfeldig kjøpesenter eller hvor som helst ellers på feks en lørdags formiddag. Se, virkelig se på menneskene som passerer. Alle parene. De er ikke supermodeller ikkledd Prada akkurat. Majoriteten er helt normale og stort sett middelmådige mennesker med middelmådig utseende, middelmådige lommebøker og middelmådige evner på alle vis inkludert sosiale. Iallefall 1/3 er innadvendte, mange har ulike faktiske utfordringer som psykisk eller fysisk sykdom og de aller-aller fleste er faktisk i parforhold over tid en eller flere ganger i livet. De som er evig single er de som ikke tar seg sammen og oppfører seg som folk. Anonymkode: 17205...cf4 Du har så rett. Tror også det er kjempe lurt av han å se utover og tilegne seg mer kunnskap om andre og det han ser rundt seg. Å ikke bare det som bekrefter hans sørgmodighet. Anonymkode: b581f...1b3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå