Gå til innhold

Er det normalt at (store) barn puster med munnen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en familie nær meg der barna har pustet med munnen i alle fall siden barneskolen. De er nå unge voksne. Når de sitter med mobilen i sofaen høres det ut som de har løpt et maraton eller som at de har sovnet. De puster høyt! Jeg synes det er så rart at foreldrene ikke lærte dem å puste med nesa da de var små eller har sjekket det opp da de evnt ikke klarte å lære dem det. Men er det så rart som jeg synes eller er det "friskt" å puste med munnen også? 

Anonymkode: 823e6...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pustet kun med munnen. 

Viste seg at jeg knapt hadde åpning i nesa grunnet skjev skillevegg. Da det ble oppdaget hos meg, ble søskena mine også undersøkt. Og vi var alle like tette i nesa. 

Da vi var gamle nok ble vi operert, og fikk et nytt liv (og vesentlig bedre tannhelse! (Ikke lenger karies grunnet manglende spyttbeskyttelse)). 

Anonymkode: 64ef6...b84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lære barn å puste med nesa??? Er du seriøs 😆 Det er ingen som lærer barn hvordan de skal puste, dette ordner kroppen selv. 

Barn og voksne som puster hovedsakelig med munnen har som regel tetthet i øvre nese. Polypper er vanligst hos barn som puster med nese, og da kan ingen lære dem å puste med nesa. Kroppen vil ha oksygen 

Anonymkode: 337cb...1d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...