Gå til innhold

Jeg blir gal!!! Jeg roter bort alt jeg har..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så forbanna at jeg flyr i flint. Nå måtte jeg bare sette meg ned, puste og skrive litt. 

Mens jeg har lett etter en diger kaffeboks så kjente jeg for hvert minutt at sinnet kokte mer og mer. Hvordan går det an å rote bort noe sånt? Skal faen ikke være mulig, og den har alltid stått på samme forbanna sted. 

Slike ting skjer meg ustanselig, noen ganger flere ganger på én dag. En vakker dag finner jeg ikke igjen sofaen min. Klær, sko og ja, ikke minst briller, husker aldri hvor jeg la de sist. Jeg er ikke 90 og dement. Jeg har generelt god hukommelse, aldri hatt problemer med læring eller utdanning. Gikk i sin tid på et sinnemestringskurs på grunn av denne dritten. Hjalp i noen dager, og så begynte det å koke i knotten igjen. 

Føler ofte at jeg bare er født under en uheldig stjerne. Jeg skal liksom straffes med frustrasjon, sinne og oppgitthet. Høres kanskje humoristisk ut, men skulle ikke forundre meg om dette blir min bane.

Noen der ute som ofte får dagene sine ødelagt av slike tilstander?

Anonymkode: 59d3e...a69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har sinneproblemer er det nok der det ligger. Hvis du blir sint fyrer du opp slossehjernen, og da fungerer ikke tenke- og huskehjernen. Så du må nok lære deg noen pusteteknikker slik at du klarer å samle deg, så du lettere kan resonnere deg fram til hvor du har komlet bort sakene dine 🙂 Det høres slitsomt ut

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Gikk i sin tid på et sinnemestringskurs på grunn av denne dritten. Hjalp i noen dager, og så begynte det å koke i knotten igjen. 

Du er ikke født under noen spesiell stjerne, og bla bla bla.. 

Du evner bare ikke å regulere følelsene dine..

Om det skulle være til noe hjelp så trykk liker på dette innlegget. 

Anonymkode: 44356...a93

• Liker 5
Skrevet

Jeg har i hele mitt liv rota bort ting. Det er bare en ting som hjelper: faste plasser. Nøkler skal på kroken ved døra, brillene kan kun legges på kjøkkenbordet eller badet, alle matvarer må ryddes på fast plass med en gang (ikke at det er strøkent i skapene her, men krydder har sin plass, mel har sin osv), alle medisiner er på samme sted, hårbøsten legges på samme plass hver dag osv. Hvis jeg tillater meg å vandre rundt mens jeg gjør ting, som f.eks å børste håret, så er den børsten borte for alltid. 

Ikke spør meg hvordan det står til i klesskapet, vær så snill. 😆 (Plukker fra en blå ikea-pose hver morgen … )

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Er så forbanna at jeg flyr i flint. Nå måtte jeg bare sette meg ned, puste og skrive litt. 

Mens jeg har lett etter en diger kaffeboks så kjente jeg for hvert minutt at sinnet kokte mer og mer. Hvordan går det an å rote bort noe sånt? Skal faen ikke være mulig, og den har alltid stått på samme forbanna sted. 

Slike ting skjer meg ustanselig, noen ganger flere ganger på én dag. En vakker dag finner jeg ikke igjen sofaen min. Klær, sko og ja, ikke minst briller, husker aldri hvor jeg la de sist. Jeg er ikke 90 og dement. Jeg har generelt god hukommelse, aldri hatt problemer med læring eller utdanning. Gikk i sin tid på et sinnemestringskurs på grunn av denne dritten. Hjalp i noen dager, og så begynte det å koke i knotten igjen. 

Føler ofte at jeg bare er født under en uheldig stjerne. Jeg skal liksom straffes med frustrasjon, sinne og oppgitthet. Høres kanskje humoristisk ut, men skulle ikke forundre meg om dette blir min bane.

Noen der ute som ofte får dagene sine ødelagt av slike tilstander?

ADHD

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Sliter med sånt jeg og , har adhd

Anonymkode: 4d293...6c5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
klarinetta skrev (5 minutter siden):

ADHD

Kvinneguidens utnevnte psykolog? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er like distré som deg. Har glemt alt mulig opp gjennom tidene. Frustrasjon og følelse av at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne å rydde osv. Evig kaos på rommet mitt og i tøyet. K35

Anonymkode: bba92...251

• Hjerte 1
Skrevet

Eller emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse....? 

Kan jo være flere grunner til at man er sånn her i grunn😅

AnonymBruker
Skrevet

Man skal ikke kimse av de som foreslår ADHD. Mannen min var slik som det TS beskriver i HI da vi møttes. Han hadde tre universitetsgrader, men kunne lete huset rundt etter mobil, nøkler, briller, you name it.

Han ble utredet etter at jeg foreslo ADD (han er ikke hyperaktiv), siden jeg kjente igjen symptomene (er pedagog). Han fikk diagnose, medisiner, og klarer nå å huske hvor han legger ting, komme tidsnok til avtaler m.m. 

Anonymkode: 3bef2...937

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
smurfebuss skrev (20 minutter siden):

Jeg har i hele mitt liv rota bort ting. Det er bare en ting som hjelper: faste plasser. Nøkler skal på kroken ved døra, brillene kan kun legges på kjøkkenbordet eller badet, alle matvarer må ryddes på fast plass med en gang (ikke at det er strøkent i skapene her, men krydder har sin plass, mel har sin osv), alle medisiner er på samme sted, hårbøsten legges på samme plass hver dag osv. Hvis jeg tillater meg å vandre rundt mens jeg gjør ting, som f.eks å børste håret, så er den børsten borte for alltid. 

Ikke spør meg hvordan det står til i klesskapet, vær så snill. 😆 (Plukker fra en blå ikea-pose hver morgen … )

Faste plasser er greia ja. Var kanskje ikke en revolusjon eller åpenbaring. Takk likevel.

Men som sagt er det ganske utrolige ting som blir borte for meg. Størrelser på ting som ikke skal være mulig å overse.. Og nå denne forbanna kaffeboksen altså. Den er en 2L til kaffebønner, ikke liten akkurat. Og glemte jeg å si det? Det er flere ting jeg aldri har funnet igjen. Og nei, jeg bor ikke i et slott med 16 soverom.🙃

Har fått høre at jeg bedriver selvoppfyllende og negative profetier. At jeg liksom har bestemt meg på forhånd at jeg garantert ikke vil finne den gjenstanden jeg er i ferd med å lete etter.. Er diagnosistert bipolar..😱

Anonymous poster hash: 3e91d...3ed

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg bruker å si til « småfolket», at nå vil jeg ha tilbake briller, nøkler, belte, sko etc. 

så forlater jeg rommet og kommer inn igjen om ett min, og så er det på plass😅😅🥳

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er jeg også, og jeg er også bipolar 😄 Men jeg er ingen sint person, ganske så bedagelig og tidvis fjern i bolla. Jeg går bare rundt og vimser og finner knapt meg selv i et speil.

Anonymkode: 35a63...982

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Man skal ikke kimse av de som foreslår ADHD. Mannen min var slik som det TS beskriver i HI da vi møttes. Han hadde tre universitetsgrader, men kunne lete huset rundt etter mobil, nøkler, briller, you name it.

Han ble utredet etter at jeg foreslo ADD (han er ikke hyperaktiv), siden jeg kjente igjen symptomene (er pedagog). Han fikk diagnose, medisiner, og klarer nå å huske hvor han legger ting, komme tidsnok til avtaler m.m. 

Anonymkode: 3bef2...937

Dere bor ikke tilfeldigvis i Bodø? 

Der får alle diagnosen med litt innsats 

Store forskjeller fra kommune til kommune: Er økningen i ADHDdiagnoser reell? (tv2.no)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Sånn er jeg også, og jeg er også bipolar 😄 Men jeg er ingen sint person, ganske så bedagelig og tidvis fjern i bolla. Jeg går bare rundt og vimser og finner knapt meg selv i et speil.

Anonymkode: 35a63...982

😂

Anonymkode: 29537...70b

AnonymBruker
Skrevet

Man trenger ikke ha en diagnose for å rote bort ting. Briller, mobil, klær osv er stadig borte her, slik er livet. Jeg tror det kommer mest av stress og å ha alt for mye baller i lufta. 

Og så blir jeg litt irritert på de som messer om at alt skal ha sin faste plass, for vi er ikke like ryddige i hodet alle sammen. Noen ER bare av personlighet mer rotete! Og jeg er sånn at visse ting må ligge på stuebordet og ikke ryddes bort, for jeg finner det kun om det ligger der. 

Anonymkode: 87715...9a2

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Man trenger ikke ha en diagnose for å rote bort ting. Briller, mobil, klær osv er stadig borte her, slik er livet. Jeg tror det kommer mest av stress og å ha alt for mye baller i lufta. 

Og så blir jeg litt irritert på de som messer om at alt skal ha sin faste plass, for vi er ikke like ryddige i hodet alle sammen. Noen ER bare av personlighet mer rotete! Og jeg er sånn at visse ting må ligge på stuebordet og ikke ryddes bort, for jeg finner det kun om det ligger der. 

Anonymkode: 87715...9a2

Jeg er ikke en av disse altså. Brillene ligger oppå rotet på kjøkkenbordet. Det er ingenting som er strøkent her. 😂 Har nettopp kjøpt meg fire kurver for å sortere alt som er oppå nevnte bord slik at jeg kan finne igjen selve bordplaten … 

Men det hjelper med faste plasser. I rotet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Nåleputa skrev (2 timer siden):

Jeg bruker å si til « småfolket», at nå vil jeg ha tilbake briller, nøkler, belte, sko etc. 

så forlater jeg rommet og kommer inn igjen om ett min, og så er det på plass😅😅🥳

Belte faktisk 😀. Tuss og Troll.

Anonymkode: 2b4e5...2b2

AnonymBruker
Skrevet

Hjelper ikke alltid å ha alt på plass. Jeg mistet mine EarPods for noen måneder siden. De ligger alltid på fast plass, men borte vekk, var de. «Find my iPhone» sa meg nøyaktig hvor de lå, et drøyt kvartal unna. Der sto jeg i to gode uker (til batteriet ble flatt), og gravde i snøen (selv om det ga null mening, jeg har de alltid på ute..) Ledet til slutt til full husransakelse. Enden på visa var at jeg kjøpte meg et nytt par. 
Så var det en kveld jeg ville høre på en sang, og hentet mine pods fra samme faste plass. Åpner boksen og tenker at «jøss, disse ser da ikke nye ut…» Det var de heller ikke… 

Hva som har skjedd aner jeg ikke, er helt uforståelig. Tror mer på vetter og troll enn at jeg har hatt et pågående drypp i tre måneder 😱

Anonymkode: ccf87...b75

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I dag vil 95% si at du har adhd uoppmerksom type. Jeg er helt lik deg og alt stemte med den diagnosen. En forøvrig veldig ‘in’ diagnose. Så jeg fikk meg en henvisning siden ‘alt stemte’ med diagnosen. Men vet du? Det går faktisk an å være et virrehode uten diagnose😆 Psykiateren min er nemlig uenig med meg at å lete etter 100 ting samt glemme en masse hver eneste dag er det samme som adhd. Vi kan derimot følge mange av de samme rådene som dersom vi skulle hatt diagnosen.

Det er ganske skummelt å prøve ut en masse sterk medisiner som egentlig er narkotika, fordi man er svært vimsete. Slik de som får diagnose blir tilbud. De aller fleste får flere vonde og behagelige bivirkinger av medisinene man må slite seg gjennom etter opptil flere år med utprøving. De billigste medisinene med flest bivirkninger skal alltid prøves nøye først for å spare samfunnet mest mulig utgifter. Og noen finner aldri noe som fungerer og føler alt har vært bortkastet.

Så om du hiver deg på trenden og higer etter en diagnose. Spør deg selv om det virkelig er verdt det.

Anonymkode: fb4be...b52

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...