Gå til innhold

Lønn, spm


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
jeg har et spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med inntil jeg har fått pratet med sjefen 😊

jeg ble ansatt i offentlig sektor 5 desember 2021, vi har lønning den 12. hver mnd 
da jeg begynte å jobbe der fikk jeg lønn 12.des for hele desember(selv om jeg begynte den 5.des) dvs bare noen dager etter jeg begynte, vikariatet mitt går ut 31.august 

vil jeg da få lønn 12 august?

er sykemeldt delvis og kommer nok til å være det til utpå senhøsten vil jeg tro. 
tenker mtp om når jeg bør søke sykepenger fra NAV isåfall

Anonymkode: 5d2f6...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du sikker på at du fikk for hele måneden? Desemberlønna er høyere grunnet mindre skatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil få lønn 12. august for hele august.

Sykepenger søker du på meldekortet ditt som kommer via NAV.

Anonymkode: d303d...164

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Du må se på lønnsslippene dine. Der står det hvilken periode de gjelder for. Hvis du ser på lønnslippen du fikk 12. april, står det sannsynligvis at den gjelder for April måned. I så fall får du lønn for inneværende måned og da vil du få augustlønnen din 12. August.

Sykepenger er jo uavhengig av utbetalingsdato for lønn. Du har vel en sykemelding nå og vet hvor lenge den varer? Du søker sykepenger når sykmeldingsperioden er over. Logg inn på NAV og les, det står nok hvilken dato du skal søke sykepenger.

Endret av Hedda-78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro dere får lønna forskuddsbetalt, det gjør vi der jeg jobber, med utbetaling 12 hver måned. Så du får siste lønn 12/8, for hele august. 

Anonymkode: 5dc81...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nordlending skrev (4 timer siden):

Er du sikker på at du fikk for hele måneden? Desemberlønna er høyere grunnet mindre skatt. 

Lønna er nok den samme, men utbetalt beløp er større pga halvt skattetrekk. (Det er ikke mindre skatt i desember, skatt betaler du året sett under ett ;) ).  

Anonymkode: ba179...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

vil jeg da få lønn 12 august?

Ja.

Staten praktiserer delvis etterskudds- og delvis forskuddsbetaling. Du vil i august få ordinær lønn for 1-31.august, samt eventuelle etterbetalinger (overtid, etc.) fra juli. I september vil du ikke få lønn, med mindre du har overtid eller andre tillegg fra august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Lønna er nok den samme, men utbetalt beløp er større pga halvt skattetrekk. (Det er ikke mindre skatt i desember, skatt betaler du året sett under ett ;) ).  

Anonymkode: ba179...fe7

Jeg er klar over det - svaret mitt var forenklet. Trenger ikke forklare alt for å sette et spørsmålstegn ved oppfattelsen av lønnsslippen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offentlig sektor forskutterer lønna, så du vil få siste lønning 12.08

Jeg hadde min siste arbeidsdag 31.03 og fikk alt utbetalt 12.03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...