Gå til innhold

Menn som sier de er interessert men ikke viser det

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har møtt tre menn de siste årene som hevder, etter måneder med dating, at de er forelsket i meg og vil være kjærester. De trives åpenbart når vi er sammen, er kosete, hyggelige osv, men når vi er hver for oss, er det svært lite interesse for meg og mitt ve og vel. De chatter, sender memes, morovideoer, ringer, men praten går kun om deres hverdag, hvordan de har det eller temaer som inkluderer oss begge, f eks sex. Det er derimot INGEN interesse eller spørsmål om min hverdag og mitt liv. Jeg fatter faktisk ikke hvordan de kan hevde å være forelsket, de kjenner meg jo ikke. 🙄

Er dette et mannefenomen tro? Jeg opplever aldri jenter/venninner slik, interessen er da toveis.

Jeg har avsluttet datingen i disse tilfellene hvor jeg føler interessen ikke er tilstede. Men så lurer jeg litt på om jeg er for storforlangende og om jeg er for kravstor... Disse mennene forstår meg knapt når jeg forklarer at deres tilsynelatende manglende interesse er turn off for meg.

Innspill?

Anonymkode: fcfdd...a0b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mamma fortalte meg at det bare er sånn menn er 😅 Men jeg tror det handler om personlighetstrekk og vaner.

Støtter valget i å kutte dem ut. Det er jo rart at det å ha behov skal være så kravstort. De får jo sine behov dekket av deg på måten du trenger. 

Anonymkode: 04e9e...046

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har møtt tre menn de siste årene som hevder, etter måneder med dating, at de er forelsket i meg og vil være kjærester. De trives åpenbart når vi er sammen, er kosete, hyggelige osv, men når vi er hver for oss, er det svært lite interesse for meg og mitt ve og vel. De chatter, sender memes, morovideoer, ringer, men praten går kun om deres hverdag, hvordan de har det eller temaer som inkluderer oss begge, f eks sex. Det er derimot INGEN interesse eller spørsmål om min hverdag og mitt liv. Jeg fatter faktisk ikke hvordan de kan hevde å være forelsket, de kjenner meg jo ikke. 🙄

Er dette et mannefenomen tro? Jeg opplever aldri jenter/venninner slik, interessen er da toveis.

Jeg har avsluttet datingen i disse tilfellene hvor jeg føler interessen ikke er tilstede. Men så lurer jeg litt på om jeg er for storforlangende og om jeg er for kravstor... Disse mennene forstår meg knapt når jeg forklarer at deres tilsynelatende manglende interesse er turn off for meg.

Innspill?

Dette er bare det vanlige pisspratet menn bruker for å få sex. Løgn og bedrag fra ende til annen.

Anonymkode: 47274...891

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er en kognitiv dissonans jeg ikke gidder, mann som sier han er glad i meg, bryr seg, osv, men handler helt apatisk eller i beste fall driter i meg. No thanks. 

Anonymkode: 5a734...e1c

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Synes det er litt rart at noe så lite skal få så store konsekvenser. Om du tenker over det TS, så må man i et forhold kunne korrigere hverandre. Og det er så lite som skal til for at det ville skjedd en endring i kommunikasjonen med disse mennene. Alt du hadde trengt å gjøre var å dele fra din hverdag uoppfordret, og disse mennene hadde våknet opp. 
Jeg er enig i at menn bør bli flinkere på å spørre og på den måten vise interesse. Men man må være i stand til å korrigere en person man liker når denne glemmer noe eller gjør noe du ikke liker. Man kan faktisk spille hverandre gode allerede fra starten av

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Egutt skrev (45 minutter siden):

Synes det er litt rart at noe så lite skal få så store konsekvenser. Om du tenker over det TS, så må man i et forhold kunne korrigere hverandre. Og det er så lite som skal til for at det ville skjedd en endring i kommunikasjonen med disse mennene. Alt du hadde trengt å gjøre var å dele fra din hverdag uoppfordret, og disse mennene hadde våknet opp. 
Jeg er enig i at menn bør bli flinkere på å spørre og på den måten vise interesse. Men man må være i stand til å korrigere en person man liker når denne glemmer noe eller gjør noe du ikke liker. Man kan faktisk spille hverandre gode allerede fra starten av

Jeg har både snakket uoppfordret og sagt fra direkte. Noen endrer seg bare ikke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Egutt skrev (6 timer siden):

Det er jo ingen som ønsker ta en oppdragerrolle overfor andre voksne og særlig ikke de man dater? Og de fleste leter vel etter noen som naturlig gir mye av de tingene man trenger og ikke etter menn man må endre for å orke..

Anonymkode: 7f9ab...9f6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Min erfaring er at kvinner viser veldig tydelig interesse i andre i måten de kommuniserer med både samme og motsatte kjønn.
Du ser det på kroppsspråket og der kvinner er mer fremoverlent og holder øyekontakt.

Menn har samtaler hvor det er forventet at man i mye større grad må ta initiativ for å fortelle om ting som har skjedd i eget liv.  
Er ikke alle som har like mye erfaring med kvinner, og da blir det sikkert oppfattet som at man ikke er interessert selv om det ikke er virkeligheten.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har både snakket uoppfordret og sagt fra direkte. Noen endrer seg bare ikke.

Du får nok ikke endret de der. Det er jeg gammel nok til å vite.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke giddet det der. Du vil ende med å leve hele livet der partneren din ikke oppriktig lurer på hvordan det går, hvordan du har hatt det, hva som var gøy eller trist osv. Og det er i alle fall trist. Det er veldig vanskelig/ umulig å endre slike ting når de selv ikke engang forstår problemet. Jeg har nettopp vært gjennom det 🙄 Kastet bort utallige år på "en dag får vi et bra forhold med gjensidig interesse og respekt". 

Anonymkode: 89645...c43

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Stadig flere menn begynner å bli lei.

Anonymkode: dc83e...e3d

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er jo ingen som ønsker ta en oppdragerrolle overfor andre voksne og særlig ikke de man dater? Og de fleste leter vel etter noen som naturlig gir mye av de tingene man trenger og ikke etter menn man må endre for å orke..

Anonymkode: 7f9ab...9f6

Synd du ser på det som en oppdragelsesrolle å si ifra hva du ønsker og trenger i et forhold.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Egutt skrev (3 minutter siden):

Synd du ser på det som en oppdragelsesrolle å si ifra hva du ønsker og trenger i et forhold.

Jeg håper du har rett i at det er lite som trengs for å endre menn som ikke ser andre. Min erfaring er annerledes, men jeg har ikke testet det på nok personer til å kunne si det helt sikkert. Jeg vet bare at det ene forholdet tok livet av meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg håper du har rett i at det er lite som trengs for å endre menn som ikke ser andre. Min erfaring er annerledes, men jeg har ikke testet det på nok personer til å kunne si det helt sikkert. Jeg vet bare at det ene forholdet tok livet av meg. 

Det fortjener i alle fall et skikkelig forsøk. Så får man avslutte med de som viser seg å ikke bry seg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever det motsatt. Jeg syns menn er så utrolig masete, klengete, krevende, det renner inn med sms, telefoner og de vil være sammen hele tiden. Får liksom ikke fred.

Det høres ut som vi kanskje burde byttet menn. :P

Anonymkode: 7bb7b...d6b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg opplever det motsatt. Jeg syns menn er så utrolig masete, klengete, krevende, det renner inn med sms, telefoner og de vil være sammen hele tiden. Får liksom ikke fred.

Det høres ut som vi kanskje burde byttet menn. :P

Du forstår visst ikke helt hva jeg skriver i hovedinnlegget. Det er ikke mangel på kommunikasjon, meldinger, chat og spørsmål om å være sammen, det er mangel på interesse for MEG. Få eller ingen spørsmål om hvordan min dag har vært, hva jeg har gjort, hvordan jeg har det. Har jeg vært hos legen, er det ingen spørsmål om hvordan det gikk. De kan snakke mye om seg og sitt, prøver jeg å snakke om mitt, er deres deltagelse i samtalen laber og det er temmelig tydelig at temaet er uinteressant.

AnonymBruker
Skrevet
Egutt skrev (46 minutter siden):

Det fortjener i alle fall et skikkelig forsøk. Så får man avslutte med de som viser seg å ikke bry seg

Min erfaring, og det gjelder de alle, menn som starter forhold med å tenke på og snakke om seg selv, avslutter de slik også. Det er to måter å overleve et sånt forhold på, man slutter å ha behov, eller man er sta og prøver å krangle seg til de, og får bare slengt tusen grunner til at de ikke kan være der for deg, slik de forventer at du skal være der for dem. 

De mennene leter ikke etter en partner, de vil ha en mamma.

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min erfaring, og det gjelder de alle, menn som starter forhold med å tenke på og snakke om seg selv, avslutter de slik også. Det er to måter å overleve et sånt forhold på, man slutter å ha behov, eller man er sta og prøver å krangle seg til de, og får bare slengt tusen grunner til at de ikke kan være der for deg, slik de forventer at du skal være der for dem. 

De mennene leter ikke etter en partner, de vil ha en mamma.

Om du leter etter en forhold hvor det aldri skal oppstå gnisninger så vil det bli vanskelig, og kanskje kjedelig? Vi kommer alle med våre behov og ønsker inn i et forhold. Og ofte er det kommunikasjon som er årsaken til at det ikke fungerer. Har du vurdert din måte å kommunisere på? Ingen mann ønsker seg en mamma, men at man ønsker seg ulike ting i et forhold er helt normalt. Og om man ikke kan leve godt i forholdet med den andres ønsker og behov, så er det helt greit å bryte 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du forstår visst ikke helt hva jeg skriver i hovedinnlegget. Det er ikke mangel på kommunikasjon, meldinger, chat og spørsmål om å være sammen, det er mangel på interesse for MEG. Få eller ingen spørsmål om hvordan min dag har vært, hva jeg har gjort, hvordan jeg har det. Har jeg vært hos legen, er det ingen spørsmål om hvordan det gikk. De kan snakke mye om seg og sitt, prøver jeg å snakke om mitt, er deres deltagelse i samtalen laber og det er temmelig tydelig at temaet er uinteressant.

Jo, absolutt. Det er bare at de jeg har vært borti maser om hva jeg gjør til enhver tid, hvordan det går med meg, hvordan det gikk på ditt og datt, lykke til med ditt og datt, hvordan går det, hvordan gikk det, når skal du der, har du vært der, hvordan gikk sånn og sånn, hva føler jeg nå, hva føler jeg da, hvordan har jeg det, hvordan har jeg det med det og blablabla. Jeg syns det blir altfor mye. Så det finnes tydeligvis sånne menn, men de har havnet med meg som syns det er slitsomt, istedenfor med deg som ønsker det. :P

AnonymBruker
Skrevet
Egutt skrev (2 minutter siden):

Om du leter etter en forhold hvor det aldri skal oppstå gnisninger så vil det bli vanskelig, og kanskje kjedelig? Vi kommer alle med våre behov og ønsker inn i et forhold. Og ofte er det kommunikasjon som er årsaken til at det ikke fungerer. Har du vurdert din måte å kommunisere på? Ingen mann ønsker seg en mamma, men at man ønsker seg ulike ting i et forhold er helt normalt. Og om man ikke kan leve godt i forholdet med den andres ønsker og behov, så er det helt greit å bryte 

Jeg ville ikke si det rett ut, men jeg fikk kreft og han ble deprimert samtidig og måtte bare tenke på seg, mirakuløst ble han bedre når jeg ble bedre, spurte fortsatt meg aldri hvordan jeg hadde det eller følte det. 

Jo, noen menn er så egoistiske, selvsentrerte, og fokuserte på seg, at de ikke ønsker å se partneren sin. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...