Gå til innhold

Kan jeg få pengene tilbake for feil kjønn?

Fiona Valdivia

Anbefalte innlegg

Fiona Valdivia skrev (Akkurat nå):

Helt riktig😊 Vet jo ikke hvor mange katter det blir så klart, men ser det ann utifra hvor mange som kommer😁

Men da mot sier du deg selv...

Men....hva er planen din? 

Hvorfor skal du avle katter? Hva får du ut av det? 

Regner da med at du skal gjøre om dette til inne katt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nå må du bestemme deg. Har du planlagt dette godt og vet hvordan du skal håndtere eventuelle problemer som kan oppstå, eller vet du lite om katt og tenker å ta det som det kommer? Du sier jo forskjellig annenhver gang.

På tide å innrømme at du bare tuller, for dette er svært lite troverdig. Du høres ut som om du bor i et magisk lala-land der katter går ute og koser seg men ikke blir drektige før man vil de skal bli det, og oppstår det problemer så ordner alt seg på magisk vis. Skulle det bli for mange kattunger så er det bare å trylle, så havner alle i lykkelige hjem. Og hannkatten til 7000 kr? Den går sikkert an å trylle om til en hunnkatt, for alt ordner seg bare man er positiv og strør om seg med magiske smileys! ❤️😍❤️😍❤️😍 

:nordvesta:

Gudbedre for en tulletråd!

Anonymkode: cef31...51e

Alt du sier stemmer faktisk😊 Dere må ikke være så pessimistiske😅 Jeg har planlagt dette lenge og vet hvordan situasjoner skal håndteres, men jeg har fortsatt aldri hatt katt, så hvis noe skulle skje så vil jeg jo oppleve det for første gang😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiona Valdivia skrev (3 minutter siden):

Alt du sier stemmer faktisk😊 Dere må ikke være så pessimistiske😅 Jeg har planlagt dette lenge og vet hvordan situasjoner skal håndteres, men jeg har fortsatt aldri hatt katt, så hvis noe skulle skje så vil jeg jo oppleve det for første gang😁😁

Så du har planlagt dette lenge..men du skal slippe ut katten og la naturen gå sin gang...og du skal selge de til venner og naboer...og ikke gi katten p piller etc som betyr at du vil at katten skal kunne få mange kull...

Er dette du har planlagt???

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (10 minutter siden):

Men da mot sier du deg selv...

Men....hva er planen din? 

Hvorfor skal du avle katter? Hva får du ut av det? 

Regner da med at du skal gjøre om dette til inne katt?

Motsier ikke meg selv😊 Orker ikke svare mer nå😆 Disse spørsmålene har uansett ingenting med spørsmålet mitt å gjøre😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiona Valdivia skrev (2 minutter siden):

Motsier ikke meg selv😊 Orker ikke svare mer nå😆 Disse spørsmålene har uansett ingenting med spørsmålet mitt å gjøre😁

Nei men folk er bekymret i forhold til alt du skriver. Har du snakket med oppdretter? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (7 minutter siden):

Så du har planlagt dette lenge..men du skal slippe ut katten og la naturen gå sin gang...og du skal selge de til venner og naboer...og ikke gi katten p piller etc som betyr at du vil at katten skal kunne få mange kull...

Er dette du har planlagt???

Her var det mye jeg aldri har sagt😂😂 Ha en fin kveld! Jeg fikk svar på spørsmålet mitt så jeg er fornøyd😁😁 At dere ikke leser det jeg skriver er ikke mitt problem😊😊 Tusen takk for engasjement fra dere alle🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Fiona Valdivia skrev (11 minutter siden):

Vant du veddemålet om å få «gærne kattedamer» på kg til å gå amok?

Eller kanskje du må oppnå et visst antall sider i tråden du opprettet først?

Du er åpenbart et troll. 

Anonymkode: 72943...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (4 minutter siden):

Nei men folk er bekymret i forhold til alt du skriver. Har du snakket med oppdretter? 

Folk er bekymret for ting de mener jeg har skrevet😆 Det er noe helt annet! At jeg skal selge 10 katter til naboer og slikt? Jeg må jo bare le😂 Uansett ha en fin kveld!😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiona Valdivia skrev (Akkurat nå):

Folk er bekymret for ting de mener jeg har skrevet😆 Det er noe helt annet! At jeg skal selge 10 katter til naboer og slikt? Jeg må jo bare le😂 Uansett ha en fin kveld!😊😊

Nei for alt du skriver...det er mange hull i det du skriver.

Men tilbake til det du lurer på da...har du snakket med oppdretter? Dy har vel kontakten på at du fikk en jente som var chippet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vant du veddemålet om å få «gærne kattedamer» på kg til å gå amok?

Eller kanskje du må oppnå et visst antall sider i tråden du opprettet først?

Du er åpenbart et troll. 

Anonymkode: 72943...e7b

Hehe ja det kan du mene😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts...hva står det på kontrakten din? Fikk du med en chippet jente eller gutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fiona Valdivia skrev (7 minutter siden):

Okay! Men hva skal du med kattene, da?? 

Anonymkode: d793f...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dro hjem fra butikken med ett bord. Hun i butikken sa det var en stol. Nå vil jeg heve kjøpet. Fader så utrolig naive nordmenn er. Tipper TS kjørte Teslaen sin 13 timer med 5 ladestopp for å få med feil kjønn. 

Anonymkode: e6201...b5d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har TS muligens en slange? ... 

Anonymkode: 8e8c0...602

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fiona Valdivia skrev (1 time siden):

Det meste folk er bekymret for er at det ikke ser ut til at du tenker på at katter kan bli drektige ved første løpetid som gjerne er før de er utvokst, og det er ikke lenge etter du får den. Du svarte også positivt på kommentaren min under, som betyr at du fort får to kull med kattunger i året hvis det finnes hannkatter innenfor en mil unna gården deres. Og året etter kan de også få hver sine kattunger. Når du svarer at "det ordner seg" og "jeg skal lære underveis, alle må begynne et sted" på disse bekymringene, blir det ikke bare kattene de er bekymret for, men også fuglebestanden og andre ting der du bor. 700 000 norske katter tar livet av 4-14 millioner fugler hvert år.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du glemte at hun ikke skal begynne med avl før katten er klar om noen år, så hun har masse tid til å lese seg opp på dette, men hun skal ikke stenge katten inne, for hun har et åpent område. 

Anonymkode: 98e4a...237

Fiona Valdivia skrev (2 timer siden):

Riktig😁

Anonymkode: 98e4a...237

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (3 timer siden):

Hun skrev selv det er 75% Bengal 

Altså, en huskatt

7k for 75% bengal 😂 Da har man blitt lurt. Bengaler er også kjent for å ha høyere andel av HCM, så avling hadde vært no go og er uetisk. Tviler på at det var en seriøs avler som solgte en ukastrert bengal til personen som fikk kull på denne katten og solgte den til TS. Ja bengaler har blitt svindyre, spesielt hvis man skal ha avlskvalitet (ligger fort på 16k+). Men skal man inn i gamet må man investere i såpass. Man må jo vise til at man har friske katter som gjerne har vunnet noen utstillinger for å forsvare prisen man ender opp med å ta for kattungene. Det lønner seg også å ha noen som har en forutsigbar type (altså rett formet fysikk) i tillegg til et flott mønster. Og et godt lynne, da bengaler kan være litt sære. Man feilavler ikke på den rasen, den har tross alt vilt blod noen generasjoner tilbake å kan ha sterkere drifter. TS er jo helt på viddene. 

Hun har sikkert fått seg en fin huskatt, men det er det. Kastrer den, vaksiner den, gi den kjærlighet og mat den godt. Alle katter fortjener et godt hjem. Men ikke driv med bakgårdsavl. Det gjelder egentlig alle katter, det er en grunn til at de som avler ikke får haugevis med kull heller.

Egentlig så tenker jeg det er trolling for å provosere. Men dessverre finnes det noen idioter der ute også. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Fiona Valdivia skrev (På 6.5.2024 den 17.02):

Tar det ikke som slemt😊😊 Jeg har ingen planer om å starte med avl med en gang, dette er når katten er voksen så det er noen år til og da har jeg nok kunnskap😊😊

NEEEEEEIIIIII!

VÆR SÅ SNILL OG KASTRER!!!🙏🙏🙏🙏🙏

Anonymkode: 0060f...b9e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiona Valdivia skrev (På 6.5.2024 den 18.51):

Jeg har skriftlig avtale😊😊 Den er 75% bengal😁

Er den ikke renraset med stamtavle, skal den ikke avles på uansett. Kastrer katten

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...