Gå til innhold

Kan jeg få pengene tilbake for feil kjønn?

Fiona Valdivia

Anbefalte innlegg

Jeg ser ikke problemet. I dag kan man velge hvilket kjønn man vil være akkurat som det passer seg. Du kan jo bare late som at katten din er hunkatt:katt2:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er merkelig at du syns det er så bra at folk er bekymret for katten, men ikke innser at det er du som er grunnen til at folk er bekymret. Kanskje du burde bekymre deg litt du også? 

Hvis kattungen blir gravid kan det fort ende opp med å kreve keisersnitt for at ikke katten og ungene skal dø under fødsel. Er du i stand til å oppdage hvis det kreves når du ikke kan noe som helst om katter? 

Anonymkode: 74956...903

Kattungen blir ikke gravid😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja, alle må starte en plass, og det stedet er IKKE å få en katt med en gang. Stedet du må starte er å lære om katter FØR du skaffer de. Det gjelder alle dyr. Det er et levende vesen du har ansvar for, da må du faktisk ta ansvar.

Takk😊 Jeg skal ta ansvar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fiona Valdivia skrev (1 minutt siden):

Hvorfor ikke? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (21 minutter siden):

Sp du har planlagt dette lenge og få hunn katt...

Men du må starte et sted...du motsier jo deg selv ..

Nix😁 Jeg har planlagt det lenge, men har aldri eid katt før og må starte å eie katt på et tidspunkt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fiona Valdivia skrev (2 minutter siden):

Da må ikke folk fokusere så mye på at jeg er glad og heller innholdet av det jeg skriver, syns du ikke?😅 Jeg sier at alt er planlagt, katten blir ivaretatt, det eneste er at jeg ikke har eid katt før😁 At jeg er glad bør ikke gjøre at jeg blir tatt useriøst, da må folk heller smile litt selv. Jeg sier at katten vil ha det bra og det vil den😊 Dere har uansett ikke noe annet valg enn å stole på meg eller ikke stole på jeg, jeg bryr meg ikke så mye enten eller siden jeg bare er en fremmed på nettet. Jeg har egentlig løst det jeg hovedsaklig lurte på pga denne tråden så jeg er fornøyd😊

Supert da. Men 10 min siden sa du "det er det jeg ikke vet 😊😊😊", når jeg spurte hva du skulle med katten. Plutselig vet du?

Anonymkode: d793f...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Fiona Valdivia skrev (Akkurat nå):

Nix😁 Jeg har planlagt det lenge, men har aldri eid katt før og må starte å eie katt på et tidspunkt😊

Ja så klart! Men man starter ikke med avl når man starter med katt

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du bør sette deg seriøst inn i hva avl innebærer og hva krav som bør være oppfylt. Finnes mer enn nok folk som avler på måfå. Du bør også informere selger om at du tenker videre avl. Er ikke bare å ha ett kull på dyrene dine fordi du vil. Det er ikke greit. 

Anonymkode: 25525...883

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Baktusbror skrev (3 minutter siden):

Jeg ser ikke problemet. I dag kan man velge hvilket kjønn man vil være akkurat som det passer seg. Du kan jo bare late som at katten din er hunkatt:katt2:

Men da får ikke katten identifisere seg selv 😭

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fiona Valdivia skrev (2 timer siden):

Oppdretteren sa det var en hunn så ja😊

Du kjøpte en katt til 7000kr? Garantert ikke renraset. Garantert ikke seriøs oppdretter. At du fikk feil kjønn bekrefter jo dette. 

Anonymkode: 6790c...998

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kjøpte en katt til 7000kr? Garantert ikke renraset. Garantert ikke seriøs oppdretter. At du fikk feil kjønn bekrefter jo dette. 

Anonymkode: 6790c...998

Hun skrev selv det er 75% Bengal 

Altså, en huskatt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Beklager at jeg sier det ts men det må være en innblanding fra universet at du fikk den hannkatten, gi den til noen som tenker å kastrere den og bryr seg, så holder du deg til de dyrene dere har. 

Hvor gammel er du? 

Anonymkode: f4312...c14

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hunnkatter kan få løpetid og bli drektige allerede i 4 mnd alder!

TS, hvordan tenkte du å unngå at katten skal bli drektig mens du venter på at du føler det er passende å avle på henne? P-piller som gir kreft? Holde henne inne og la henne få løpetid i tide og utide med gauling, gnuing og fare for livmorbetennelse? Eller hva hadde du tenkt egentlig?

Anonymkode: cef31...51e

Nyskjerrig på svaret her altså..

Til ts:

Jeg er en "ekspert" på hunder. Likevel er jeg ingen ekspert på ALLE hunder

Å bare få en annen type dyr enn du er vant med, uten å engang lese seg opp er veldig uansvarlig. Er du veldig ung?

Anonymkode: 65735...71b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Riktig måte er ikke å ikke kunne se kjønn på katt, planlegge avl og vurdere ny katt uten å tenke på den andre. 

HVA skal du med ungene???

Det har jeg svart noen andre på😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fiona Valdivia skrev (1 time siden):

Det vet jeg😊😊

Som sagt så skal ikke jeg vente til det er passende, det vil skje om det skjer naturlig etter en stund😊😊 Skal ikke gi katten kreft heller😁 Har trygge og gode planer😊 Poenget med tråden var for å spørre om jeg kan få pengene tilbake siden jeg må kjøpe ny katt🥰🥰 Takk for engasjementet ditt!😍

Du skal ikke gi katten p-piller og kreft, og samtidig sørge for at den ikke blir drektig. Eneste måten å sørge for det på, er å låse den inne, og la den gjennomgå utallige løpetider før den blir "gammel nok" til å fås unger på... Det er jo tortur. 

Du sier at du har en god plan ingen av oss kattevante folk klarer å tenke på, men du deler den ikke? 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fiona Valdivia skrev (15 minutter siden):

Da må ikke folk fokusere så mye på at jeg er glad og heller innholdet av det jeg skriver, syns du ikke?😅 Jeg sier at alt er planlagt, katten blir ivaretatt, det eneste er at jeg ikke har eid katt før😁 At jeg er glad bør ikke gjøre at jeg blir tatt useriøst, da må folk heller smile litt selv. Jeg sier at katten vil ha det bra og det vil den😊 Dere har uansett ikke noe annet valg enn å stole på meg eller ikke stole på jeg, jeg bryr meg ikke så mye enten eller siden jeg bare er en fremmed på nettet. Jeg har egentlig løst det jeg hovedsaklig lurte på pga denne tråden så jeg er fornøyd😊

Lurer på hvilken plan du har for å sørge for at den kun får ett kull jeg.. De blir nemlig drektige igjen mens de ammer..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Fiona Valdivia skrev (1 time siden):

Mulig de ikke vet forskjellen for de andre som kjøpte katt fikk riktig😊 Det jeg lurer på er jo om jeg kan få tilbake eller hvertfall deler av summen tilbake siden jeg må kjøpe ny katt😊

Siden du kjøpte katt fra det som fint kan kalles en bakgårdsoppdretter, skal det godt gjøres å kreve noe som helst fra den kanten. Dette er allerede noen som driter i andres seriøse avlsarbeid og kjører gratistur med å avle ukritisk på rasekatter. At de ikke sjekker hverken helse eller kjønn bekrefter dette  

I og med at kjønn ikke er avklart, har du sannsynligvis ikke kjøpt en katt med helseattest ( der bekreftes kjønn av veterinær), og helt sikker ikke kjøpekontrakt heller. 
Håper du føler deg lurt, for det har du blitt, og kanskje lærer du litt om ansvaret som ligger i å selge levende vesener. Du har så langt ikke brydd deg selv. Dette med hannhund er bare sprøyt. Katter skiller ut helt andre feromoner enn hunder, og har du en aggressiv hund løser en hunnkatt ikke dette problemet. 
Finn bryr seg ikke om slike problem mellom kjøper og selger. Du var selv og hentet katten og godkjente den ved overtagelse. Ansvaret for klinisk sjekk av varen gikk over på deg. Kjønn er ikke en såkalt «skjult feil» etterloven. Kastrer hannkatten din. Norge har nok av husløse katter. 

Anonymkode: 72943...e7b

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Siden du kjøpte katt fra det som fint kan kalles en bakgårdsoppdretter, skal det godt gjøres å kreve noe som helst fra den kanten. Dette er allerede noen som driter i andres seriøse avlsarbeid og kjører gratistur med å avle ukritisk på rasekatter. At de ikke sjekker hverken helse eller kjønn bekrefter dette  

I og med at kjønn ikke er avklart, har du sannsynligvis ikke kjøpt en katt med helseattest ( der bekreftes kjønn av veterinær), og helt sikker ikke kjøpekontrakt heller. 
Håper du føler deg lurt, for det har du blitt, og kanskje lærer du litt om ansvaret som ligger i å selge levende vesener. Du har så langt ikke brydd deg selv. Dette med hannhund er bare sprøyt. Katter skiller ut helt andre feromoner enn hunder, og har du en aggressiv hund løser en hunnkatt ikke dette problemet. 
Finn bryr seg ikke om slike problem mellom kjøper og selger. Du var selv og hentet katten og godkjente den ved overtagelse. Ansvaret for klinisk sjekk av varen gikk over på deg. Kjønn er ikke en såkalt «skjult feil» etterloven. Kastrer hannkatten din. Norge har nok av husløse katter. 

Anonymkode: 72943...e7b

Takk for langt svar! Dette ordner seg😊 Jeg fikk svar på det jeg lurte på😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fiona Valdivia skrev (21 minutter siden):

Jeg har skriftlig avtale😊😊 Den er 75% bengal😁

Men da må du bare lese avtalen. Hvis det står at du har kjøpt en hunnkatt, så har de jo brutt avtalen om du har mottatt en hannkatt. Klag, lever katten tilbake og få pengene tilbake. Og vær så snill ikke få deg katt. Bruk heller tiden på disse dyrene du mener du har ekspertise på.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fiona Valdivia skrev (21 minutter siden):

Hvordan skal du hindre det?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...