AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #41 Del Skrevet 9. mai 2024 Går det an å betale ekstra for å boarde først? Hvorfor gjør man i tilfellet det? Flyet går når alle er ombord. Mye mer ubehagelig å sitte ventende inne på flyet en ved gate😅. Man burde nesten få betalt for å måtte boarde først. Anonymkode: 99167...0f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #42 Del Skrevet 9. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 6.5.2024 den 16.15): Er det veldig Karen move ? Har vel tjent opp til dette privilegium. Anonymkode: fabc2...0b5 Ja det er det... da burde du vært der tidligere.. Anonymkode: 5f0fe...508 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2024 #43 Del Skrevet 9. mai 2024 Sist jeg fløy fikk vi tildelt boardingklasse ut fra hvilke seter vi hadde. Vindusrekke først, så midtseter og midtgangseter til slutt. I teorien veldig effektivt, men det førte til at familier som hadde seter sammen ikke fikk boarde samtidig og endte med å vente til sistemann fikk gå på. Anonymkode: a1268...0b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plenum77 Skrevet 10. mai 2024 #44 Del Skrevet 10. mai 2024 (endret) Problemet er at SAS og Norwegian ikke opererer med egne køer for de med fordeler, slik som er vanlig praksis i utlandet. Dette gjør at de som ikke reiser så mye (og ikke er kjent med «Eurobonus Gold» eller «Boarding Gruppe A»), feilaktig stiller seg opp ved slusene når boarding starter. Når slusen da ikke åpner seg for dem, så skaper det masse kø og hassle. Folk som er lite reisevante stresser også mye mer på en flyplass enn de som reiser ofte. Det gjør også at man rett og slett ikke får med seg at «Priority Boarding» annonseres på callingen. Man har nok med å ha kontroll på pass, boardingkort, unger og det som er. Dette handler om manglende trening, ikke at folk ønsker å blokkere for deg. Når utviklingen i tillegg gjør at vi alle har med oss større og mer håndbagasje enn noen gang, blir det nødvendigvis trengsel om å komme seg fortest mulig inn i flyet for å sikre plass til egen bagasje, som alle jo har betalt for. Dette fører igjen til frustrasjon både for de som faktisk har fordelen av Priority Boarding (men ikke får benyttet den i praksis) og for de som opplever at noen idioter da velger å brøyte seg vei for å hevde sin rett. Endret 10. mai 2024 av Plenum77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #45 Del Skrevet 10. mai 2024 Fireflies skrev (På 6.5.2024 den 16.37): Hvis du må dytte så er du for sent ute til boardignen. A blir ropt opp først. Hvis jeg blir dytta i kø, så blir jeg forbanna uavhengig av hvilken kø. Så du er en av de med laveste boardingklasse som er tidlig ute til gaten, og stiller deg rett foran den, i veien for alle som har boardinggruppe A og B? Hva er grunnen til at enkelte er slik? Anonymkode: 6c26d...366 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #46 Del Skrevet 10. mai 2024 Plenum77 skrev (57 minutter siden): Problemet er at SAS og Norwegian ikke opererer med egne køer for de med fordeler, slik som er vanlig praksis i utlandet. Dette gjør at de som ikke reiser så mye (og ikke er kjent med «Eurobonus Gold» eller «Boarding Gruppe A»), feilaktig stiller seg opp ved slusene når boarding starter. Når slusen da ikke åpner seg for dem, så skaper det masse kø og hassle. Folk som er lite reisevante stresser også mye mer på en flyplass enn de som reiser ofte. Det gjør også at man rett og slett ikke får med seg at «Priority Boarding» annonseres på callingen. Man har nok med å ha kontroll på pass, boardingkort, unger og det som er. Dette handler om manglende trening, ikke at folk ønsker å blokkere for deg. Når utviklingen i tillegg gjør at vi alle har med oss større og mer håndbagasje enn noen gang, blir det nødvendigvis trengsel om å komme seg fortest mulig inn i flyet for å sikre plass til egen bagasje, som alle jo har betalt for. Dette fører igjen til frustrasjon både for de som faktisk har fordelen av Priority Boarding (men ikke får benyttet den i praksis) og for de som opplever at noen idioter da velger å brøyte seg vei for å hevde sin rett. Nettopp. Jeg flyr mye fleks, men går som regel på sist likevel, for er som regel "go to gate" i det jeg passerer sikkerhetskontrollen, og da kan jeg love at det å brøyte seg frem til gaten er en øvelse jeg ikke gidder. Mye bedre i utland der jeg bare går rett forbi denne køen i egen sluse. Hvorfor jeg bryr meg? Jeg har trillekoffert. Da jeg først kommer meg på flyet sist har alle disse med seter bakover i flyet dumpet bagasjen sin foran i flyet, slik at flyvertinnen må løpe langt bak med min, og jeg også kommer meg sist av flyet. Anonymkode: 6c26d...366 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fireflies Skrevet 10. mai 2024 #47 Del Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så du er en av de med laveste boardingklasse som er tidlig ute til gaten, og stiller deg rett foran den, i veien for alle som har boardinggruppe A og B? Hva er grunnen til at enkelte er slik? Anonymkode: 6c26d...366 Hvis jeg ikke har bestilt A så går jeg inn sist, så ikke dikt opp historier fordi jeg sier jeg hadde blitt irritert av bli dytta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #48 Del Skrevet 10. mai 2024 Fireflies skrev (Akkurat nå): Hvis jeg ikke har bestilt A så går jeg inn sist, så ikke dikt opp historier fordi jeg sier jeg hadde blitt irritert av bli dytta. Du skriver jo at du stiller deg i kø foran gaten, slik at de som har høyere boardingklasse må presse seg forbi.... Hvorfor? Anonymkode: 6c26d...366 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fireflies Skrevet 10. mai 2024 #49 Del Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du skriver jo at du stiller deg i kø foran gaten, slik at de som har høyere boardingklasse må presse seg forbi.... Hvorfor? Anonymkode: 6c26d...366 Nei, jeg skriver «Hvis jeg blir dytta i kø, så blir jeg forbanna uavhengig av hvilken kø». Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #50 Del Skrevet 10. mai 2024 Fireflies skrev (Akkurat nå): Nei, jeg skriver «Hvis jeg blir dytta i kø, så blir jeg forbanna uavhengig av hvilken kø». Hvorfor i alle dager står du i kø for å boarde et fly? Anonymkode: 6c26d...366 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #51 Del Skrevet 10. mai 2024 Ja, du burde både sparke og dytte og rope "UNNSKYLD MEG, HER KOMMER OVERKLASSEN". Skulle da bare mangle at bondefolket flytter seg for fiffen. Anonymkode: 9eb70...59d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #52 Del Skrevet 10. mai 2024 On 5/6/2024 at 4:29 PM, AnonymBruker said: Ah, jeg mente ikke dytte sånn fysisk, men der føles som man dytter seg frem. Står alltid en stor flokk rundt gaten, som man må på en eller annen må komme seg forbi. Det er ikke alltid enkelt. Anonymkode: fabc2...0b5 Helt enig. Sånn er det alltid Anonymkode: d6a0e...554 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fireflies Skrevet 10. mai 2024 #53 Del Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvorfor i alle dager står du i kø for å boarde et fly? Anonymkode: 6c26d...366 Jeg personlig står ikke i kø for å fly. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2024 #54 Del Skrevet 10. mai 2024 Fireflies skrev (19 minutter siden): Jeg personlig står ikke i kø for å fly. Fireflies skrev (På 6.5.2024 den 16.37): Hvis du må dytte så er du for sent ute til boardignen. A blir ropt opp først. Hvis jeg blir dytta i kø, så blir jeg forbanna uavhengig av hvilken kø. Hvor mange personligheter har du? Anonymkode: 6c26d...366 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luxifine Skrevet 10. mai 2024 #55 Del Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (På 6.5.2024 den 16.29): Ah, jeg mente ikke dytte sånn fysisk, men der føles som man dytter seg frem. Står alltid en stor flokk rundt gaten, som man må på en eller annen må komme seg forbi. Det er ikke alltid enkelt. Anonymkode: fabc2...0b5 Sier du unnskyld og ber om å komme forbi på en sivilisert måte ser jeg ingen problem? Dytter du, snakker høyt til andre om hvor i veien alle er eller annet passivt-aggressivt drittslenging vil jeg syntes du var en karen. Med det sagt: a boarding er prioritert og du har betalt for tjenesten. Still opp på a boarding stedet, eller like i nærheten av der du tror køen skal stå, i god tid så slipper du problemer med å måtte "dytte deg frem" forbi oss andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fireflies Skrevet 10. mai 2024 #56 Del Skrevet 10. mai 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hvor mange personligheter har du? Anonymkode: 6c26d...366 14. Jeg skrev om kø generelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2024 #57 Del Skrevet 12. mai 2024 Innsjekkingspersonalet burde ta frem slangene å spyle underklassen som samler seg foran gaten. Ikke bare flytter de seg. Man får bort litt av fattiglukta også. Anonymkode: a4150...b51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest issoras Skrevet 12. mai 2024 #58 Del Skrevet 12. mai 2024 On 5/9/2024 at 10:25 PM, AnonymBruker said: Går det an å betale ekstra for å boarde først? Hvorfor gjør man i tilfellet det? Flyet går når alle er ombord. Mye mer ubehagelig å sitte ventende inne på flyet en ved gate😅. Man burde nesten få betalt for å måtte boarde først. Anonymkode: 99167...0f0 Man betaler ikke for å boarde først, men man har enten en billettype eller et kundeprogram som gir flere fordeler, blant annet tidlig boarding. Fordelen med tidlig boarding er at du slipper å stå i kø i midtgangen og vente på at ørten mennesker skal somle med bagasjen og derfor ikke slipper noen forbi rad 5 og dessuten må Gudrun legge skjerfet sitt i bagasjehylla og kan ikke slippe noen forbi da heller og sånn går nu dagan... Dessuten er du garantert plass i bagasjehylla med tidlig boarding. On 5/10/2024 at 4:47 PM, AnonymBruker said: Hvorfor i alle dager står du i kø for å boarde et fly? Anonymkode: 6c26d...366 Du skal jo bare være glad folk står i kø da, hvis alle bare skal sitte og chille og komme slentrende inn på flyet sånn i siste liten tar jo boarding enda lengre tid. Kø er kjedelig, men det er jo effektivt for gruppen som helhet. Sånne som deg har kun glede av å ikke stå i kø fordi de fleste ikke gjør som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå