Gå til innhold

Samboer drikker under samvær med barna sine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barna til samboeren min er her annenhver helg.  Dem har bodd i fosterhjem i noen år.

Nå bor dem hos moren sin igjen. I starten måtte samboer avlegge hyppige blodprøver for alkohol.

Det har han klart å få slutt på nå, så etter en stund begynte han å drikke mer igjen.

Moren til barna stoler på at han ikke drikker når dem er hos oss. Men det gjør han.

Barnevernet er fortsatt kobla inn, for andre ting.. ville dere kontaktet bvt. for å drøfte saken? 
Jeg vil ikke at han skal vite at det er jeg som har ringt.. kunne dem fått han til å ta blodprøver igjen?

Anonymkode: 41de6...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Våkne opp.. Du bor sammen med en alkoholiker som ikke kommer til å slutte med alkohol. Når det ikke er tilstrekkelig å slutte for å ha samvær med egne barn.. Han slutter i hvert fall ikke for din skyld. 

Når det kommer frem at han drikker så blir det heller slutt på samværet. 

Anonymkode: a3620...a48

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Barna til samboeren min er her annenhver helg.  Dem har bodd i fosterhjem i noen år.

Nå bor dem hos moren sin igjen. I starten måtte samboer avlegge hyppige blodprøver for alkohol.

Det har han klart å få slutt på nå, så etter en stund begynte han å drikke mer igjen.

Moren til barna stoler på at han ikke drikker når dem er hos oss. Men det gjør han.

Barnevernet er fortsatt kobla inn, for andre ting.. ville dere kontaktet bvt. for å drøfte saken? 
Jeg vil ikke at han skal vite at det er jeg som har ringt.. kunne dem fått han til å ta blodprøver igjen?

Anonymkode: 41de6...99c

Selvsagt må du si noe. Du har meldeplikt dersom han bryter avtaler som ligger til grunn for samvær. Er avtalen at han ikke skal drikke under samvær og bryter det har du meldeplikt. Du kan melde anonymt. Men det vil jo ikke være vanskelig å tenke hvem det er utifra hvem og hvor mange som vet han drikker under samvær. 

Du må sette barna foran dine egne følelser og meninger her. 

Samboeren din har et alkoholproblem. 

Anonymkode: 71bed...edd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Barnevernet er fortsatt kobla inn, for andre ting.. ville dere kontaktet bvt. for å drøfte saken? 
Jeg vil ikke at han skal vite at det er jeg som har ringt.. kunne dem fått han til å ta blodprøver igjen?

Anonymkode: 41de6...99c

Selvsagt informerer du barnevernet og mor. Du er sammen med en alkoholiker. Her er barna den svake part og de bør du også være med på å beskytte.

Anonymkode: c2a06...ac6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ser du i denne mannen? Håper ikke dere har barn sammen? Stakkars barn som opplever både å bli flyttet i fosterhjem og at far drikker. Du må være den voksne for barna her og hjelpe de ut av situasjonen. 

Anonymkode: afb9b...f5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Selvsagt må du si noe. Du har meldeplikt dersom han bryter avtaler som ligger til grunn for samvær. Er avtalen at han ikke skal drikke under samvær og bryter det har du meldeplikt. Du kan melde anonymt. Men det vil jo ikke være vanskelig å tenke hvem det er utifra hvem og hvor mange som vet han drikker under samvær. 

Du må sette barna foran dine egne følelser og meninger her. 

Samboeren din har et alkoholproblem. 

Anonymkode: 71bed...edd

Privatpersoner har ikke meldeplikt, men oppfordres til å melde inn ved bekymring.

Anonymkode: 6afb9...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men drikker sier du, hvor mye da?

Anonymkode: 7292e...a68

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barna til samboeren min er her annenhver helg.  Dem har bodd i fosterhjem i noen år.

Nå bor dem hos moren sin igjen. I starten måtte samboer avlegge hyppige blodprøver for alkohol.

Det har han klart å få slutt på nå, så etter en stund begynte han å drikke mer igjen.

Moren til barna stoler på at han ikke drikker når dem er hos oss. Men det gjør han.

Barnevernet er fortsatt kobla inn, for andre ting.. ville dere kontaktet bvt. for å drøfte saken? 
Jeg vil ikke at han skal vite at det er jeg som har ringt.. kunne dem fått han til å ta blodprøver igjen?

Anonymkode: 41de6...99c

Hvorfor blir du hos en mann som neglisjerer barna sine og drikker under samvær? Selvfølgelig melder du til barnevernet, slik at mor kan overta ansvaret for barna. Du vet, den forelderen som ikke trenger å ruse seg når hun har barn i hus. Makan. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Privatpersoner har ikke meldeplikt, men oppfordres til å melde inn ved bekymring.

Anonymkode: 6afb9...200

Men det kan enes om at TS er med på å neglisjere barna når hun vet far ikke skal drikke under samvær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...