Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hoppet på nettdating etter 20 år i et forhold. Jeg hadde vært alene 4 år og tenkte at nå var jeg klar for å finne den rette. Var på Tinder, Facebook dating og Match. Etter 4 måneder føler jeg meg ødelagt psykisk. Jeg har blitt deprimert og i dag er jeg hjemme fra jobb pga gråt.... Ble ghostet for andre gang på to måneder på fredag. Den siste meldingen han skrev var "Gleder meg så til å treffe deg neste helg, jeg tenker på deg hele tiden og har virkelig troen på at dette kan bli noe fint." Så gikk det noen timer og så var jeg blokkert! Vi hadde chattet i flere uker, bor litt unna hverandre, har barn og derfor hadde vi ikke truffet hverandre tidligere. Han lovebombet meg med meldinger fra 06.30, hver morgen, masse hjerter og gode ord, hver lunch fikk jeg melding, og vi chattet i flere timer hver eneste kveld. Blokkeringen kom helt ut av det blå og han har nok ikke dame siden han var på Facebook dating med fult navn og flere bilder, det kan jo hvem som helst se bl.a venner av kjæresten f.eks.

Jeg har truffet 5 stykker, og tre av dem hadde jeg ikke kjemi med. 2 av dem hadde jeg store forhåpninger til fordi vi hadde chattet så lenge og der var det også noe lovebombing, som jeg selvsagt faller for hver gang. De to kuttet meg ut etter at vi hadde drukket litt kaffe, og jeg likte de godt, men det var tydeligvis noe galt med meg.

Nå føler jeg at jeg er uverdig, stygg, fæl, ensom, spyttet på og tråkket ned. Jeg føler meg som søppel! Får mange likes, har over 700 likes på Tinder, men de jeg velger å chatte med gjør meg bare trist. De slutter å svare eller samtalen dør ut (det er helt greit, det går ikke inn på meg, for det er jo like mye min feil). Jeg gråter, er hjemme fra jobb, ligger i sengen og klarer ikke spise, alt pga den siste ghostingen.... Vi hadde jo noe SÅ bra! Han var så fin! Han overøste meg med gode ord, og så BORTE! 

Nå har det blitt et slags hekt. Jeg blir desperat etter å finne en som vil være glad i meg. Men ingen blir det, jeg er verdiløs. 

Er det andre som føler det samme etter nettdating? Hva har dere gjort for å komme ut av det og over det? Dette er så sjukt vondt! Før nettdatinga var jeg selvstendig, hadde tro på meg selv og tenkte at jeg faktisk er en catch. Nå er jeg bare søppel.....

Anonymkode: adc0e...858

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg har også vært igjennom det sjokket der. Etter et lang forhold tok jeg fatt på disse appene. for meg var dette det enkleste da jeg har barn og ikke kommer meg så ofte ut. Den første perioden på disse appene var som nevnt sjokkerende 😅 og var ufattelig vanskelig å forholde seg til den oppførselen jeg ble møtt med. Det formet meg til den neste perioden hvor jeg ble like kynisk og respektløs. Men nå har jeg endelig et veldig avslappet forhold til det. Tok sin tid å komme der, gav opp flere ganger.

• Hjerte 2
Skrevet

Det er veldig viktig å ha psyken til å kunne date. Det er tøft. Det er mye avvisning og veldig vanskelig å finne en kjæreste i voksen alder. 

Jeg lurer på, er det sånn at han ghostet deg ved å ikke møte opp på date? For det er for meg ghosting. Det å blokkere eller slutte å svare, det er sånn som skjer. Det er aldri personlig, fordi de kjenner jo ikke DEG. 

Det er mange menn og kvinner som bruker chatting som tidsfordiv og for å fantasere litt og sose vekk tid. Så jeg tenker heller at du slutter med chatting, og drar på faktiske dates. Og så skal du avvise alle de som du ikke ser for deg noe videre med. Ikke gå for den første og beste. Avvis frem til du finner en du virkelig liker. 

• Liker 1
Skrevet

Tinder er et helvete om man lar ting gå inn på seg, for begge kjønn. Man må bare ikke ha for stor tiltro til menneskeheten, ha veldig lave forventninger til folk, for de fleste vil skuffe deg. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har truffet 5 stykker, og tre av dem hadde jeg ikke kjemi med. 2 av dem hadde jeg store forhåpninger til fordi vi hadde chattet så lenge og der var det også noe lovebombing, som jeg selvsagt faller for hver gang. De to kuttet meg ut etter at vi hadde drukket litt kaffe, og jeg likte de godt, men det var tydeligvis noe galt med meg

En ting jeg reagerer på her er at du har møtt 5 stk og forventer match sånn med en gang. Store forhåpninger bare en person viser at de liker deg og du biter på lovebombing. Du har hatt date ned 5 stk. første dates. Det kan knapt kalles dating. Det er kjempevanlig å måtte snakke med massevis av mennesker før du finner noen som du virkelig liker kjempegodt. 

Jeg tror du ser litt feil på dating, og at du må senke skuldrene og slappe av, ikke forvente at folk liker deg og du liker dem på første møte. Antageligvis må du snakke med minst ti stk før du finner en som er skikkelig bra match. 

• Liker 2
Skrevet
norw skrev (17 minutter siden):

Tinder er et helvete om man lar ting gå inn på seg, for begge kjønn. Man må bare ikke ha for stor tiltro til menneskeheten, ha veldig lave forventninger til folk, for de fleste vil skuffe deg. 

Det var da veldig pessimistisk da. Jeg tror mange er blåøyd og realitetsfjerne når de starter. Det var jeg ihvertfall. Man prøver å gjøre noe helt koko, og det er å finne en person som vil ha deg, for resten av livet, og så må du selv føle det på samme måten. Det er faktsik skikkelig kokko. Derfor må man snakke med mange, og ikke stresse sånn og ta det så personlig når det ikke er match. Er det ikke match? fint. Da vet man at det ikke er rett person. Da må man lete videre. Det er mye mye værre å treffe en person som egentlig ikke vil ha deg, men vil ha noen, og velger deg, fordi de ikke orker å lete. Det blir ihvertfall ikke et bra forhold.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (4 minutter siden):

En ting jeg reagerer på her er at du har møtt 5 stk og forventer match sånn med en gang. Store forhåpninger bare en person viser at de liker deg og du biter på lovebombing. Du har hatt date ned 5 stk. første dates. Det kan knapt kalles dating. Det er kjempevanlig å måtte snakke med massevis av mennesker før du finner noen som du virkelig liker kjempegodt. 

Jeg tror du ser litt feil på dating, og at du må senke skuldrene og slappe av, ikke forvente at folk liker deg og du liker dem på første møte. Antageligvis må du snakke med minst ti stk før du finner en som er skikkelig bra match. 

Ja, jeg bet på lovebombing! Vet du hvorfor? Fordi sist jeg var singel, for over 20 år siden, da oppførte ikke folk seg slik! De fleste ble kjent og ble kjærester i løpet av veldig kort tid. De datet ikke i månedsvis, de chattet ikke med et titalls mennesker samtidig og de sveipet ikke folk bort slik det blir gjort nå. Datingverden er sjuk, rett og slett. Et kjøttmarked uten empati. Ikke rart fler og fler forblir single.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Huff du MÅ aldri koble din egen verdi til hvordan det går på datingapper! Det ender aldri bra. Å finne den rette kan ta evigheter. Problemet nå er at det forventes at det skal gå så kjapt. Swipe, swipe, swipe, så finner man drømmemannen? 

Hvis det er helt krise emosjonelt sett så ta en pause. Slett de appene og la hjernen roe seg ned. Noe folk ikke tenker på er at de appene er designet for å trigge velvære i hodet. Så blir man hekta av de gode følelsene og bekreftelsen det fører med seg når man får en match og oppmerksomhet, håp, blir betatt osv. 

Man må være steinkald og ha veldig høy selvtillit og tro på egenverdi når man er på tinder o.l. Så kan man heller mykne opp når man har silt seg gjennom utvalget og funnet noen som er verdt å bruke tid på. 

Og ikke vær desperat, folk kan lukte det lang vei. 

Skrevet

Det er ikke hyggelig lesning, men dette er ikke uvanlig.

Tinder gjør noe med oss mennesker, og som en populær mann på Tinder, så kjente jeg litt på det rushet som jeg tror kan være ødeleggende; dette jaget etter noe nytt, spennende og bedre. 

Mitt råd er å være varsom og klare å fokusere på at avvisninger ikke er personlig, men en del av spillet. 

Kvinner legger også mye mer inn i spillet og føler de tar risiko, mens vi menn som er på utkikk etter noe langvarig også er fornøyd om det blir kortvarig.

Tinder er upersonlig, ufølsomt og veldig hardt, og mange kan ikke oppføre seg. Lovebombing må du være varsom på, og det er mange som ikke har empati for andre. Vær glad for å slippe å ta disse inn i livet ditt. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg bet på lovebombing! Vet du hvorfor? Fordi sist jeg var singel, for over 20 år siden, da oppførte ikke folk seg slik! De fleste ble kjent og ble kjærester i løpet av veldig kort tid. De datet ikke i månedsvis, de chattet ikke med et titalls mennesker samtidig og de sveipet ikke folk bort slik det blir gjort nå. Datingverden er sjuk, rett og slett. Et kjøttmarked uten empati. Ikke rart fler og fler forblir single.

Ja men nå vet du jo hva det er. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror du må godta at det er sånn at folk snakke med mange. Du kan ikke kontrollere hva andre gjør.  🤔  De som drar på singeltreff må jo være helt uten empati de da. psykopater liksom. Tenk så mange single de snakker med på en kveld, hjelpe meg.

Skrevet

Du må lese boken "Snakkes til uka". Handler om akkurat dette og forklarer hvorfor du føler deg som du gjør. Det er såå mange som sliter med akkurat samme som deg

Logg av og bygg deg selv opp igjen :) Klem

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, dette er et språk og en stil, preget av skuespill og uredelighet, som var helt fremmed for få siden. For oss som ferdes mest i miljøer der folk er ærlige om sine intensjoner, er det et lite sjokk å bevege seg inn i denne jungelen der falskhet og bedrag ikke bare florerer, men faktisk blir ansett som akseptabel av forbausende mange. 

Anonymkode: 9c49b...500

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Problemet med matching på nett og nettdating er at man blir hekta, som et spill. Det er alltid tusenvis av andre der ute og i stedet for å finne en man liker og ta seg tid til å bli kjent og se hva som skjer så er det mange som alltid sitter og lurer på hvem andre som er der og om det finnes noen bedre. Det er utrolig slitsomt å treffe på mennesker som er slik, som aldri kan roe ned og bruke tid, men alltid skal se om det finnes noe bedre, og enda bedre og enda litt bedre. Trøst deg med at det er bra å være kvitt dem. Dette er ikke folk som slår seg til ro i et forhold og blir værende. Dette er de som har korte forhold etter korte forhold og aldri finner noen varige fordi de aldri klarer å la være å tenke at det kanskje finnes noen bedre og derfor ikke gidder å investere i og jobbe for et langvarig forhold. Good riddance! Du er verdt mer. 

Anonymkode: d43ee...1a6

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir du utsatt for ghosting så legg ut profilen hans på Facebook gruppa «are we dating the same guy Oslo» eller Norway.

Jenter fortjener ikke å bli behandlet som søppel. Gjør det for å redde andre fra samme triste skjebne.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, er det ikke en flott "progressiv" verden vi har fått?

Nå er det bare å nyte resultatene av at vi på død og liv skulle kvitte oss med alle "gammeldagse og utdaterte" seksuelle normer. For de resultatene er nå alt vi har.

Åja, dere trodde fullt frislipp skulle føre til paradis på jord?

Anonymkode: af3f0...a50

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Bare samfunnet ble "frigjort" nok skulle kvinner kunne knulle rundt til de var fornøyde, og så ville det stå kjekke gentlemen klar og vente på dem når de var ferdige med å gå på omgang og klare for å slå seg til ro.

Slik lød teorien. Nå ser du praksisen.

Og neida, ingen sier at akkurat du har oppført deg slik. Det har du helt sikkert ikke. Men samfunnet er ikke innrettet etter akkurat deg.

Slutty ble det nye kvinneidealet. Menn tilpasset seg.

Anonymkode: 65fcc...83d

AnonymBruker
Skrevet

Er du hun samme som både har skrevet et annet innlegg her inne og på facebook? 

Anonymkode: 2b2e6...c43

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Problemet med matching på nett og nettdating er at man blir hekta, som et spill. Det er alltid tusenvis av andre der ute og i stedet for å finne en man liker og ta seg tid til å bli kjent og se hva som skjer så er det mange som alltid sitter og lurer på hvem andre som er der og om det finnes noen bedre. Det er utrolig slitsomt å treffe på mennesker som er slik, som aldri kan roe ned og bruke tid, men alltid skal se om det finnes noe bedre, og enda bedre og enda litt bedre. Trøst deg med at det er bra å være kvitt dem. Dette er ikke folk som slår seg til ro i et forhold og blir værende. Dette er de som har korte forhold etter korte forhold og aldri finner noen varige fordi de aldri klarer å la være å tenke at det kanskje finnes noen bedre og derfor ikke gidder å investere i og jobbe for et langvarig forhold. Good riddance! Du er verdt mer. 

Bra oppsummert 👌

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei, problemet er at det er blitt et spill. Det skulle det aldri ha fått lov til å bli.

Uansett, her er hvordan dette fungerer for en kvinne:

Hvis du finner en mann du liker, da kan du vedde begge nyrene dine på at det også er andre kvinner som liker ham. Og det betyr han tilhører det mindretallet av menn som får oppmerksomhet fra kvinner i online dating.

I en online katalog av menn, som er tilgjengelig for alle kvinner, finner du ikke en mann som bare du og ingen andre synes er kjekk og interessant.

Og det er dette du rett og slett er nødt til å få inn i skallen hvis du skal forstå noe som helst om dating på nett i 2024: Hvis du vil ha ham vil også andre ha ham.

Vel, her er greia: Dersom en mann blir funnet interessant av kvinner, slik at han har tilgang på tilfeldig sex… og han er singel… hva er da sannsynligheten for at han både er ute etter et forhold og at du blir den han vil ha et forhold med?

Begge deler må jo slå til for at det skal bli dere to?

For det er nemlig ikke slik at det ikke kommer kjekke menn som vil ha forhold ut på markedet. Det gjør det så absolutt. Men det er slik at disse mennene forsvinner fra markedet igjen relativt fort.

Det er nemlig av dem, og veldig mange damer som vil ha en slik mann.

Så det som da blir igjen i markedet av kjekke menn er jo stort sett menn som ønsker å være der. Skjønner du da hvorfor de fleste nødvendigvis vil være det vi nordpå kaller en "fettoter"…?

Dette sier ingenting om menn, det sier noe om den mekanismen for "utsiling" du nødvendigvis ender opp med når kvinner får være selektive i et gjennomsiktig marked. Som er det online dating er. Og dette er i praksis et spill, som du kaller det.

Problemet er strukturelt, ikke kjønnsbasert: Hadde vi vært en art der kvinner var mest "på" og menn var de selektive ville markedet blitt støvsugd for "koneemner" på et øyeblikk, slik at de eneste attraktive damene som var igjen var dem som bare ønsket å hoppe fra kuk til kuk.

Samme greie, altså, bare med kjønn byttet om.

Det å kunne regne litt lar deg plutselig forstå hvordan ting faktisk henger sammen, også i online dating. 🙂

Anonymkode: 65fcc...83d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...