Gå til innhold

Trøtt?


MammaSarius

Anbefalte innlegg

Er så :Gjesp: at jeg vet nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Det eneste jeg vil er å :sove:

Noen andre som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De to siste dagene har jeg vært så sliten at jeg har tatt meg to sykedager. I dag var jeg tilbake på jobb og har nå sovet siden jeg kom hjem. Tror uten påroblemer jeg kunne lagt meg nåog sovet til i morgen. Håper denne trettheten er veldig forbigående.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært fryktelig sliten og trøtt de siste ukene. Jeg orker omtrent ingenting, bare så vidt jeg klarer å komme meg gjennom arbeidsdagen. Jeg klarer ikke å sove så lenge, men er trøtt og sliten konstant. Jeg også bgynner å bli lei, da det går utover både sosiallivet og samlivet.

Men jeg håper at det går over om noen uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører til i juli-gjengen jeg da, men må bare fortelle:

Jeg har vært 50% sykmeldt siden 30. november, altså godt over to måneder, fordi jeg er så trett og sliten hele tiden. Får hodepine og blir svimmel hvis jeg ikke sover nok, blir i blandt kvalm også...

Så jeg jobber ca. 9-13, sover to-tre timer, og legger meg igjen i ni-ti tiden om kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanksje jeg og må snakkemed legen om en gradert sykmelding hvis dette ikke gir seg snart. Nå er det heldigvis bare en dag igjen til helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig!

Jeg er trøtt og sliten hele tiden. I tillegg til at jeg da er så og si konstant kvalm, så da sier det seg selv at produktiviteten på jobb ikke er på topp for tiden. Har holdt meg hjemme ca en dag i uken de siste ukene, men nå begynner kollegaene å lure litt (er ALDRI syk ellers).

Skal til første legetime i dag og tror jeg kommer til å be om en 40% sykemelding slik at jeg har litt bedre samvittighet de dagene/timen jeg holder meg hjemme.

I mitt forrige svangerskap var jeg 50% sykemeldt nesten hele svangerskapet grunnet det samme, men det var heller ikke nok..... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også utrolig sliten og slapp. Har hatt en uke sykemelding nå, og det har hjulpet meg litt ovenpå igjen. Men jeg blir hjemme også neste uke. Kan ikke gå rundt å ha helt vondt i kroppen pga trøtthet og kvalme...

Vi må huske å ta vare på oss selv, jenter... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått UL time på mandag etter jobb, så da vet jeg hvor langt jeg har kommet. Hvis jeg er like sliten til uka får jeg dra til legen på tirsdag og odne en gradert sykmelding. Vil bare se det lille hjertet slå først for med gradert sykmelding må jeg nok fortelle om de lykkelige omstendigheter på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også trøtt, trøtt,, trøtt, trøtt... Drømmer om å :sove: stort sett hele døgnet.

Men så lenge det er den eneste "plagen" jeg har, synes ikke jeg kan klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alltid trøtt og sliten. :tristbla:

Er så og si blitt avhengig av å sove en time på ettermiddagen etter jobb skal jeg holde ut kvelden.

Slitsomt er det og håper det blir bedre etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg til legen i dag. Hun mente tydeligvis det var viktig å lytte til kroppen, særlig tatt i betraktning min MA i forrige svangerskap og sykmeldte meg frem til første kontrollom 3 uker.

Skal bli godt å kunne slappe av og nyte svangerskapet med god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mener dere grensen for sykemelding går?

Jeg selv våkner med minus i energi, sover 3-4 timer etter jobb, er våken 1,kansje 2 timer før jeg igjen legger meg for natta....... Men har aldri vurdert sykemelding, selv om jeg jobber i barnehage med 20 barn og som regel bare 2 voksne og ikke sitter i ro et sekund i løpet av dagen...

Beklager hvis jeg virker frekk, det er IKKE meningen, men er virkelig tretthet noe å sykemeldes for????

Jobber 100% og klager ikke, selvom jeg har gått rundt slik siden begynnelsen av Januar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor mener dere grensen for sykemelding går?

Jeg selv våkner med minus i energi,  sover 3-4 timer etter jobb, er våken 1,kansje 2 timer før jeg igjen legger meg for natta.......  Men har aldri vurdert sykemelding, selv om jeg jobber i barnehage med 20 barn og som regel bare 2 voksne og ikke sitter i ro et sekund i løpet av dagen...

Beklager hvis jeg virker frekk, det er IKKE meningen, men er virkelig tretthet noe å sykemeldes for????

Jobber 100% og klager ikke, selvom jeg har gått rundt slik siden begynnelsen av Januar....

Synes vel at hvis man ikke får utført jobben på en tilfredstillende måte så er sykmelding greit.

Alle trenger kanskje ikke 100% heller, men noe for å korte ned dagene.

De som :kvalm: og ikke får i seg noe og som ikke har energi til å jobbe skjønner jeg godt at sykmeldes!

Sover selv på kvelden og er bare aktiv/sosial 1-2 timer max på kveldene, men det går jo over, så så lenge det ikke blir verre, fortsetter jeg 100%!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber og i barnehage, og slitsomt er det! Har en times reisevei hver vei så det blir lange dager. Kommer hjem i 6-tiden og da er det middag, så er det å slumre litt på sofaen til ca åtte, så er jeg våken en time eller to, så legger jeg meg. Går hele dagen å gjesper, men det går da rundt så jeg ser ingen grunn til å sykemelde meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så er det sånn at trøttheten kombinert med lett kvalme rett og slett gjør at jeg ikke fungerer. Jeg holdt på å sovne på jobben etter lunsj, sovnet på bussen og mistet av og til holdeplassen på vei hjem og slokna når jeg kom hjem i noen timer. Da sov jeg ofte litt dårligere om natta og sleit like mye neste dag. Selv hadde jeg vel sett for meg en kort 100% sykmelding for å kunne hente meg inn og så en gradert sykmelding, men legen min spurte ikke hva jeg ville og sykmeldte meg 100%. Det kan godt være fordi hun vet at jeg ofte ikke er så flink til å ta vare på meg selv og at hun så hvor sliten jeg egentlig er. I tillegg er vel både legen og jeg litt ekstra bekymret ettersom kroppen min nettopp har gjenomgått en MA.

Jeg er absolutt ikke blant de som ser på graviditet som en sykdom og mener absolutt ikke at terskelen burde være lav for å sykmelde seg. Samtidig tror jeg at både kvalme og tretthet oppleves veldig forskjellig og at det er viktig å lytte til kroppens signaler. Selv lider jeg nok litt av flink-pike syndrom som gjør at jeg synes det er veldig vanskelig å ikke makte alt og ville ikke gått til legen om ikke det var på oppfording først fra min kjære og så fra gynekologen på tidlig UL. Nå prøver jeg å samle krefter og ta vare på meg selv og spiren i magen uten for dårlig samvittighet slik at jeg er kla for å jobbe når sykmedlingen går ut.

Endret av MammaSarius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...