Gå til innhold

Fortalte kona at jeg var bifil, tabbe.

Julianx34

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Beklager, men det gjør faktisk ikke det. At du ikke velger å tro meg, er en annen sak, men det får ikke jeg gjort så mye med.

Anonymkode: 96488...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette handler ABSOLUTT om bifobi.

Hvis ikke det hadde handlet om bifobi så hadde man tiltet like hardt og lenge av å høre at mannen hadde hatt sex med kvinner.

Anonymkode: e3f28...286

Uff, glemte å sitere deg, så skrev svaret mitt ut i løse luften...

Beklager, men det handler ikke om bifobi. At du ikke tror meg, det er en annen sak, men det får jeg ikke gjort så mye med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uff, glemte å sitere deg, så skrev svaret mitt ut i løse luften...

Beklager, men det handler ikke om bifobi. At du ikke tror meg, det er en annen sak, men det får jeg ikke gjort så mye med.

Det handlet ikke om å ikke tro deg, men om at du tar feil. Forstår at det er kjipt å innse at man er homofob, i dagens klima, men dersom man har noe i mot at mannen gjør med andre menn som man ikke har i mot med andre kvinner, så er det faktisk homofobi. Hadde du vært like sint for å høre om andre kvinner, så hadde det vært noe annet.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Også synes jeg såkalt seksuelt liberale/tolerante (eller hva det nå heter) kan ta seg en bolle, når de ikke har noen toleranse for de som faktisk trenger tillit og nærhet for å være sammen med et annet menneske. Jeg hadde følt at denne tilliten ble brutt, at jeg ikke kjente mannen jeg var sammen med, og forholdet ville fått seg en smell. Dette er IKKE Å VÆRE HYSTERISK. 

Men å kalle ham mulig pedofil fordi de har en sønn og hans er bifil, er verre enn å være hysterisk.

Ingen god greie, ei heller fra ts sin side å skjule dette, OGSÅ mens det har vært snakk om å bringe tredjepart inn i forholdet. Men det p bli sjokkert, såra etc gjør IKKE at de fleste begynner å bruke ordene pedofil 🙄 det er et faktum som vitner om fordommer. Hvis hun mente at alle potensielt er pedofile, kunne hun jo ikke fått en datter med en heterofil mann. Eller?

Anonymkode: 12a16...cce

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det handlet ikke om å ikke tro deg, men om at du tar feil. Forstår at det er kjipt å innse at man er homofob, i dagens klima, men dersom man har noe i mot at mannen gjør med andre menn som man ikke har i mot med andre kvinner, så er det faktisk homofobi. Hadde du vært like sint for å høre om andre kvinner, så hadde det vært noe annet.

Virker som du tar litt feil av nyansene, her, kanskje? Det handler om mangel på åpenheten.

Og personlig har jeg faktisk vært sammen med en bifil mann. Han var åpen om dette tidlig, og derfor var det også aldri et problem. Jeg elsket ham som person, og hans seksuellt fortid var derfor irrelevant. Så du bommer dessverre grovt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun har jo heller ikke tatt dette opp selv??? Ingen av dem så på det som viktig eller interessant å snakke om før NÅ?

Absolutt ingen skal trenge å komme ut i det hele tatt, om han er bifil eller hetero er totalt irrelevant, med mindre de har hatt ønske om å snakke om dette- noe de ikke har. 

Anonymkode: 6f05b...f54

Hun kan jo ikke ta opp noe hun ikke vet om.

Selvfølgelig er det relevant når man velger å gå inn i et forhold med noen. Velger man å lyve må man å ta konsekvensene av det.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ishavsrøya skrev (16 minutter siden):

Men i alle dager, dette skulle du da fortalt lenge før dere giftet dere, så hun hadde ett valg... For meg personlig hadde dette vært veldig avtennende. Jeg hadde verken datet eller giftet meg med en bifil mann.  Men det er min mening. Hva andre gjør bryr jeg meg ikke om. Men lurer på om du bevist ikke fortalte henne dette.

Nei, det skulle jeg ikke, er ikke noen plikt og vi giftet oss av en grunn. At dette skal forandre hele forholdet sier mer om henne enn meg.  Har datet flere kvinner som har sagt at de har hatt sex med kvinner og det er ikke noe avtennende det. Litt sykt at man skal dømme noen så hardt etter å fortelle noe sånn, jeg ville være åpen om det, men ventet. Vi er gift og jeg trodde ikke hun ville reagere på denne måten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
SPOCA skrev (Akkurat nå):

Hun kan jo ikke ta opp noe hun ikke vet om.

Selvfølgelig er det relevant når man velger å gå inn i et forhold med noen. Velger man å lyve må man å ta konsekvensene av det.

Lyve??? Han har ikke løyet

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Julianx34 skrev (1 minutt siden):

Nei, det skulle jeg ikke, er ikke noen plikt og vi giftet oss av en grunn. At dette skal forandre hele forholdet sier mer om henne enn meg.  Har datet flere kvinner som har sagt at de har hatt sex med kvinner og det er ikke noe avtennende det. Litt sykt at man skal dømme noen så hardt etter å fortelle noe sånn, jeg ville være åpen om det, men ventet. Vi er gift og jeg trodde ikke hun ville reagere på denne måten.

Hvordan er situasjonen nå? Hvor lenge er dette siden? Har dere snakket om hvordan veien ser ut videre? For barnet sin del kan det kanskje være lurt å vurdere terapi? DU har jo alt på det rene, så det blir jo i såfall hun som vil nøle med det - tipper hun skjønner selv hvor slem hun er mot deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lyve??? Han har ikke løyet

Han har ihvertfall holdt henne for narr og ikke vært ærlig.

Hvis du var sammen med partner som egentlig tente på et annet kjønn enn deg selv, f.eks at mannen din egentlig er homofil, mener du fremdeles det er greit å holde skjult? Seriøst? Du hadde ikke hatt et problem med at den du f.eks trodde var heterofil var homofil? Eller den du trodde var homofil var heterofil? Det var liksom greit?

Hvis man ikke kan være ærlig fra start, tenker jeg at forholdet ikke er mye å samle på fra start.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
SPOCA skrev (2 minutter siden):

Hvis du var sammen med partner som egentlig tente på et annet kjønn enn deg selv, f.eks at mannen din egentlig er homofil, mener du fremdeles det er greit å holde skjult? Seriøst? Du hadde ikke hatt et problem med at den du f.eks trodde var heterofil var homofil? Eller den du trodde var homofil var heterofil? Det var liksom greit?

Hvis man ikke kan være ærlig fra start, tenker jeg at forholdet ikke er mye å samle på fra start.

Hvis han hadde vært homofil hadde det vært helt annen sak? Da hadde han jo ikke vært tiltrukket av kvinner? Bifil har jo NULL å si for deres ekteskap???? Er du så blåst at du ikke forstår forskjellen? 

Han har jo vært ærlig??? Hun har ikke vært interessert i å vite dette, og det at de burde hatt denne samtalen tidligere er irrelevant, for ingen av dem har tidligere tenkt dette var viktig å snakke om - ergo burde det ikke være viktig nå heller.

Vil også understreke at konen NEKTER å fortelle om sin egen historie, selv når hun blir spurt. Hadde det vært andre veien hsdde du ment hun skjulte noe.
Denne meningen din er dobbeltmoralsk og homofobt av deg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
SPOCA skrev (6 minutter siden):

Vet du hva bifil er? 

Han tenner på kvinner. Han tenner på menn. Han tenner på den han er i relasjon med, og per nå er det en kvinne. Han tenner på henne, er interessert i henne - han er ikke interessert i andre kvinner og heller ikke andre menn. 

Har han ikke sagt "jeg er hetero", så har han ikke løyet. Ikke litt, engang. Det er ikke engang sikkert at han har tenkt på det selv. Jeg tenker ikke over at jeg er hetero. Det ville aldri falt meg inn å fortelle en partner at jeg er hetero. Men jeg burde kanskje kommet ut av heteroskapet? Eller gjelder det kun de som ikke kun liker det omvendte kjønn?

Anonymkode: fd070...8a4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det sier mye om hennes holdninger og kunnskap når hun tenker at du ikke elsker henne 100% pga det.

Anonymkode: 9ce62...f76

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvis han hadde vært homofil hadde det vært helt annen sak? Da hadde han jo ikke vært tiltrukket av kvinner? Bifil har jo NULL å si for deres ekteskap???? Er du så blåst at du ikke forstår forskjellen? 

Han har jo vært ærlig??? Hun har ikke vært interessert i å vite dette, og det at de burde hatt denne samtalen tidligere er irrelevant, for ingen av dem har tidligere tenkt dette var viktig å snakke om - ergo burde det ikke være viktig nå heller.

Vil også understreke at konen NEKTER å fortelle om sin egen historie, selv når hun blir spurt. Hadde det vært andre veien hsdde du ment hun skjulte noe.
Denne meningen din er dobbeltmoralsk og homofobt av deg. 

Du fatter virkelig ikke poenget. Det er virkelig ikke homofobt eller dobbeltmoralsk av meg.

Personkarakteristikker kan du holde for deg selv. Som man ser seg selv, ser man andre, er alt jeg har å si.

For å spe det inn med en teskje; det er supert å være homofil, heterofil, bifil, grønn, blå eller rød. Mennesker må få lov til å elske og ha sex med hvem de vil.

Problemet her handler ikke om seksualiteten eller legning. Det handler om åpenhet, eller mangel på den.

Jeg er selv biseksuell, men ikke bifil (jeg kan ikke tenke meg et forhold til en kvinne, men har ikke et problem med å ha sex med dem). Det er min preferanse. Jeg er heterofil av legning (forelsker meg kun i menn) og biseksuell. Og min kommende ektemann vet alt om min fortid og min seksualitet. Akkurat som jeg har god innsikt i hans. For meg er det veldig viktig at vi er åpne med hverandre.

Uansett. For meg er det viktig fordi det handler om åpenhet og ærlighet, og jeg er opptatt av at vi har et så trygt forhold at vi kan dele alt slikt med hverandre. 

Det handler jo ikke om hva det har å si, men hvor stort og gjennomgripende dette er. Det handler om at jeg da ikke ville kjent min partner fullt og helt hvis jeg ikke visste om det. Det er som å se et menneske på nytt. Den man trodde han var, er ikke den han faktisk er. Det er ganske viktig og gjennomgripende for min del. 

Hvordan kan man stole på en person som holder en så stor del av seg selv skjult? Jeg ville ikke klart det. Jeg hadde følt meg ført bak lyset. 

Jeg hadde forøvrig støttet min samboer om han var biseksuell som meg selv, men jeg forventer at han er ærlig om det.

Endret av SPOCA
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Virker som du tar litt feil av nyansene, her, kanskje? Det handler om mangel på åpenheten.

Og personlig har jeg faktisk vært sammen med en bifil mann. Han var åpen om dette tidlig, og derfor var det også aldri et problem. Jeg elsket ham som person, og hans seksuellt fortid var derfor irrelevant. Så du bommer dessverre grovt. 

Nei, jeg bommer ikke grovt bare fordi du velger å komme med stadig ny informasjon. Det vi skrev om, var forskjellen på sex med menn og sex med kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vet du hva bifil er? 

Han tenner på kvinner. Han tenner på menn. Han tenner på den han er i relasjon med, og per nå er det en kvinne. Han tenner på henne, er interessert i henne - han er ikke interessert i andre kvinner og heller ikke andre menn. 

Har han ikke sagt "jeg er hetero", så har han ikke løyet. Ikke litt, engang. Det er ikke engang sikkert at han har tenkt på det selv. Jeg tenker ikke over at jeg er hetero. Det ville aldri falt meg inn å fortelle en partner at jeg er hetero. Men jeg burde kanskje kommet ut av heteroskapet? Eller gjelder det kun de som ikke kun liker det omvendte kjønn?

Anonymkode: fd070...8a4

Jeg viser til siste svar. Dette handler om åpenhet, rett og slett. At du ikke synes det er viktig å være ærlig er ikke mitt problem.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
SPOCA skrev (Akkurat nå):

Jeg viser til siste svar. Dette handler om åpenhet, rett og slett. At du ikke synes det er viktig å være ærlig er ikke mitt problem.

Han har jo aldri vært ikke-åpen, så dere som snakker om mangel på åpenhet tar feil.

Hun har bare ikke brydd seg. Det kan hun takke seg selv for.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For min egen del hadde denne informasjonen vært en deal breaker. Hadde jeg visst det i datingperioden/tidlig i forholdet ville jeg avsluttet. Jeg er ikke interessert i å være sammen med en mann som tenner på menn. Det er det mange som ikke er. På sett og vis har du lurt kona di og du er ikke den du har utgitt deg for å være. Enkelte ting forteller man om før man gifter seg og får barn

Anonymkode: e813a...2ce

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han har jo aldri vært ikke-åpen, så dere som snakker om mangel på åpenhet tar feil.

Hun har bare ikke brydd seg. Det kan hun takke seg selv for.

Den som sitter med opplysninger som kan være viktige bør informere om dem.

Det er vanskelig å bry seg om noe man ikke visste om i utgangspunktet. Hvis man går inn i et forhold som mann og kvinne er som regel konklusjonen at man er heterofile. Sånn er samfunnet vårt i dag. Hvis den ene plutselig sier at man er polyamorøs, bifil eller biseksuell, eller hva det nå måtte være, så er det kanskje greit å være ærlig om. Det handler jo om å bygge tillit og være åpne med hverandre.

Om hun er helt vanlig straight vanilje så kan det jo godt tenkes hun ikke engang tenker i de baner at andre er forskjellige. De betyr jo ikke at hun er et dårlig menneske eller at hun ikke bryr seg, men hun har ikke trengt å ta stilling til det. Da er det jo opp til han å opplyse henne.

Og som biseksuell selv så tenker jeg at et forhold hvor jeg måtte leve i skjul med mine seksuelle preferanser høres forferdelig kjipt ut, men det er meg. Jeg foretrekker faktisk en partner som elsker meg for den jeg er, fullt og helt. 

Endret av SPOCA
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
SPOCA skrev (2 minutter siden):

Den som sitter med opplysninger som kan være viktige bør informere om dem.

Det er vanskelig å bry seg om noe man ikke visste om i utgangspunktet. Hvis man går inn i et forhold som mann og kvinne er som regel konklusjonen at man er heterofile. Sånn er samfunnet vårt i dag. Hvis den ene plutselig sier at man er polyamorøs, bifil eller biseksuell, eller hva det nå måtte være, så er det kanskje greit å være ærlig om. Det handler jo om å bygge tillit og være åpne med hverandre.

Om hun er helt vanlig straight vanilje så kan det jo godt tenkes hun ikke engang tenker i de baner at andre er forskjellige. De betyr jo ikke at hun er et dårlig menneske eller at hun ikke bryr seg, men hun har ikke trengt å ta stilling til det. Da er det jo opp til han å opplyse henne.

Og som biseksuell selv så tenker jeg at et forhold hvor jeg måtte leve i skjul med mine seksuelle preferanser høres forferdelig kjipt ut, men det er meg. Jeg foretrekker faktisk en partner som elsker meg for den jeg er, fullt og helt. 

Helt feil.

Man har ikke noe ansvar for å være tankeleser eller vite hva den andre synes er relevant.

Den andre må fortelle hva som er relevant. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...