Gå til innhold

Fortalte kona at jeg var bifil, tabbe.

Julianx34

Anbefalte innlegg

Julianx34 skrev (43 minutter siden):

Hei, jeg og kona har vært sammen i noen år, og i fjor så giftet vi oss. Jeg elsker henne over alt på jord og vi har hatt et godt forhold, inntil nylig. Hun spurte om jeg hadde noen hemmeligheter, sa jeg kunne fortelle alt. Vi satt nede i stua og så på film og koste oss med litt vin. Vel, jeg innrømmet at jeg er bifil, og at jeg har ligget med gutter/menn før. Hun ble helt sjokkert, satte seg opp og skrudde av filmen. Nesten sint sa hun "så du elsker meg ikke hundre prosent da?", prøvde å forklare at det var lenge siden men så at hun ikke likte det der, selvom hun sa at jeg kunne fortelle alt.

Jeg trodde at det er greit og sunt å kunne åpne seg opp om fortiden og seksualiteten sin. Når jeg spurte om hun hadde hatt andre partnere eller vært med en jente så ble hun bare sur og gikk. Den neste dagen og sånn sa hun til og med noe sånt som "tenk at du har hatt sex med en gutt" (var for 20 år siden). Føler meg liksom ikke like maskulin som før og det går litt utover sexlivet, hun er liksom ikke interessert mer. Hva i pokker gjør jeg? Var det feil å åpne seg "for mye?"

Makan ass💞 Føler virkelig med deg. Skikkelig kjipt at det ble sånn her!

Viktig at dere fortsetter å ha en dialog om dette ihvertfall for hun kan jo ikke bli helt isdronning pga dette når dere har vært i lag i såpass mange år. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så trist. Forhåpentligvis klarer hun å akseptere det med betekningstid. For meg personlig er avsmaken for bifile menn vanskelig å forstå, men alle er ikke like åpne. Interessant at det virker som det er en dobbelstandard når det kommer til menn og kvinner på dette området. Er ikke like innafor for en mann å dumpe en kvinne fordi hun har hatt sex med andre kvinner, eller? 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Julianx34 skrev (25 minutter siden):

En dealbreaker? Synes ikke det her er noe man spør om egentlig, har hatt tidligere partnere som har ligget med på jenter og gutter de også. Det kom bare opp først nå. Jeg er jo den samme som hun giftet seg med

Ja, det her er det jeg egentlig angrer mest på, det at jeg sa "gutter" så at hun gremte seg over tanken. Er kleint å gå forbi yngre kjekke gutter med henne på gata nå, er som at hun liksom ser om jeg kikker på de.

Kjekke gutter? Huff.. Hadde det vært en engangsgreie i ungdommen, hadde det vært lettere å leve med.

Anonymkode: 39914...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Julianx34 skrev (23 minutter siden):

Ja, og nå blir sånn som det her også feil plutselig, vi hadde snakket om å krydre opp sexlivet og har til og med vurdert trekant men det kan jeg bare legge på hylla nå.

Når du har "seilt under falskt flagg" i disse samtalene så kan du nok regne med at de samtalene ligger på hylla en stund ja. Samtalene vil sees i et nytt lys...

Anonymkode: 00375...302

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo derfor menn ikke bør åpne seg opp om sine følser for kona. Man får bare irrasjonelle følsesutbrudd imot seg som seinere, til all tid, vil bli brukt imot deg. Til alle menn der ute, åpne dere for kompiser dersom dere bærer på følser eller noe du trenger prate med noen om. Ts, du tabbet deg ut.

Anonymkode: e0679...fdb

Ja, trist at det skal være sånn. Nå har hun liksom noe på meg som hun kan bruke når vi "krangler".

Anonymbruker*** skrev (1 minutt siden):

Så trist. Forhåpentligvis klarer hun å akseptere det med betekningstid. For meg personlig er avsmaken for bifile menn vanskelig å forstå, men alle er ikke like åpne. Interessant at det virker som det er en dobbelstandard når det kommer til menn og kvinner på dette området. Er ikke like innafor for en mann å dumpe en kvinne fordi hun har hatt sex med andre kvinner, eller? 

Opplever at det er mer normalt og akspetert at kvinner er bifile i forhold til menn ja.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjekke gutter? Huff.. Hadde det vært en engangsgreie i ungdommen, hadde det vært lettere å leve med.

Anonymkode: 39914...c8e

Ja, det er jo ikke feil å se at noen er kjekke, men det betyr jo ikke at jeg har lyst til å være utro heller nødvendigvis. Det verste er at sønnen vår er en veldig fin gutt og at jeg er redd for at hun tror at jeg blir tiltrukket av han. Snart får jeg vel ikke lov til å bade eller være alene hjemme med han lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Julianx34 skrev (4 minutter siden):

Jeg har prøvd å være så ydmyk og svare på det hun spør om, men føler det umaskulint når hun spør "så hva er den yngste gutten du har ligget med? Synes du han der er kjekk". Hjelper ikke akkurat heller at vi har en sønn sammen på seks år heller. Hun nekter å svare på noe som helst av det jeg spør om og bare hugger det tilbake.

Men hvorfor er det så viktig for deg å fremstå som maskulin nå? Jeg skjønner ikke hvorfor det skal bety noe.

Å være maskulin i dette betyr at du tar ansvar for hva du er og står for, og rakrygget svarer ut spørsmål uten å spørre tilbake eller forvente noe tilbake. 

Det er jo du selv som fremstiller deg umaskulin ved å gå rundt grøten, ikke svare på spørsmål og stille spørsmål tilbake.

Stå opp for deg selv og den du er! Det fortjener faktisk hun også oppi dette. 

Anonymkode: 7b884...cf7

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å være maskulin i dette betyr at du tar ansvar for hva du er og står for, og rakrygget svarer ut spørsmål uten å spørre tilbake eller forvente noe tilbake. 

Det er jo du selv som fremstiller deg umaskulin ved å gå rundt grøten, ikke svare på spørsmål og stille spørsmål tilbake.

Stå opp for deg selv og den du er! Det fortjener faktisk hun også oppi dette. 

Anonymkode: 7b884...cf7

👏🏻👏🏻👏🏻

Anonymkode: e3f28...286

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er bifil kvinne, gift med en mann. Han synes ikke det er kinky eller sexy, men har ingen problemer med det. Han fikk vite om min legning på 4 eller 5 date. Hadde han fått vite om det etter vi giftet oss ville han naturligvis blitt såret og følt seg lurt. 

Det er noe HELT annet med bifil kvinne enn med bifil (homofil) mann. 

Anonymkode: 04d75...3e3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er noe HELT annet med bifil kvinne enn med bifil (homofil) mann.

Anonymkode: 04d75...3e3

Eh, kan du forklare hva du mener med det?

• Liker 4
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv biseksuell, og hadde du vært min mann hadde jeg blitt skikkelig forbanna. Ikke grunnet at du er bifil, men fordi jeg hadde sett på det som et grovt tillitsbrudd. Jeg hadde rett og slett sett på det som at du hadde løyet for meg. Jeg hadde faktisk revurdert forholdet.

Vet du hvorfor? Fordi jeg hadde begynt å tvile på deg og lurt på hva annet du holdt skjul for meg.

Selv var jeg ærlig fra start med min samboer, skulle bare mangle. Det er helt uhørt å la være å si slikt i starten av forholdet.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette burde du faktisk ha informert henne om på et tidlig stadie. Min kjære fortalte tidlig at han hadde vært utforskende og hatt sex med en mann. Han anser seg likevel ikke som bifil, men uansett synes jeg det er fint at han fortalte meg om det. Jeg har ingen problemer med det i dag - men om jeg plutselig hadde fått vite det flere år ut i forholdet, ville jeg nok ha syntes det var ugreit at det ikke ble nevnt langt tidligere.

Anonymkode: 603d0...b54

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Folk er forskjellige og håndterer slike ting forskjellig. Det ser du fra svarene du har fått til nå også. Men det du har gjort (fryktelig) feil, er å ikke si noe fra starten. Du har holdt det skjult, og indirekte løyet. For meg hadde det vært en dealbreaker. Jeg har ikke noe ønske om å være sammen med en bifil mann. Så jeg hadde reagert som din kone. I tillegg hadde jeg gått.  Og du beskriver det som en "tabbe" å være ærlig. Det sier det meste om deg. Hun fortjente å omsider får vite, og til å få mulighet til å ta avgjørelsen om hun ønsker å være gift med en bifil mann eller ikke.

Anonymkode: ef68f...b02

Hva har det å si at vedkommende er bifil så lenge han ikke har noe ønske om å være utro ved å ligge med menn? 

Jeg synes du framstår fordømmende og homofob. Trådstarter har ikke gjort noe galt.

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

isw skrev (1 minutt siden):

Hva har det å si at vedkommende er bifil så lenge han ikke har noe ønske om å være utro ved å ligge med menn? 

Jeg synes du framstår fordømmende og homofob. Trådstarter har ikke gjort noe galt.

Det er ikke homofobi å si at man ikke ønsker å være sammen med en bifil mann. Det er en preferanse. Preferanser må være lov. Akkurat som de som ikke ønsker å bli sammen med en overvektig kvinne, det må være lov å si det.

Jeg er forøvrig både biseksuell og overvektig. 

Det som derimot hadde vært homofobi eller diskriminering hadde vært om brukeren utrykte hat og fordømmelse over disse grupper mennesker generelt. Men, jeg leser ikke dette her. Det er lov å si at jeg ikke ønsker å være sammen med en bifil mann, samtidig som man synes det er greit med bifile ellers i samfunnet. Det går an å ha to tanker i hodet samtidig. 

Å slenge rundt seg med personkarakteristikker slik er lite matnyttig.

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SPOCA skrev (Akkurat nå):

Det er ikke homofobi å si at man ikke ønsker å være sammen med en bifil mann. Det er en preferanse. Preferanser må være lov. Akkurat som de som ikke ønsker å bli sammen med en overvektig kvinne, det må være lov å si det.

Jeg er forøvrig både biseksuell og overvektig. 

Det som derimot hadde vært homofobi eller diskriminering hadde vært om brukeren utrykte hat og fordømmelse over disse grupper mennesker generelt. Men, jeg leser ikke dette her. Det er lov å si at jeg ikke ønsker å være sammen med en bifil mann, samtidig som man synes det er greit med bifile ellers i samfunnet. Det går an å ha to tanker i hodet samtidig. 

Å slenge rundt seg med personkarakteristikker slik er lite matnyttig.

Innlegget jeg siterte var bittert og hatefullt, og rakket ned på trådstarter. Hvis en bifil person har «valgt en side» og ønsker å leve et heterofilt liv, så kan vedkommende ha ligget med så mange personer av samme kjønn som vedkommende vil tidligere, og det har ingen betydning for framtiden. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (8 minutter siden):

Jeg er selv biseksuell, og hadde du vært min mann hadde jeg blitt skikkelig forbanna. Ikke grunnet at du er bifil, men fordi jeg hadde sett på det som et grovt tillitsbrudd. Jeg hadde rett og slett sett på det som at du hadde løyet for meg. Jeg hadde faktisk revurdert forholdet.

Vet du hvorfor? Fordi jeg hadde begynt å tvile på deg og lurt på hva annet du holdt skjul for meg.

Selv var jeg ærlig fra start med min samboer, skulle bare mangle. Det er helt uhørt å la være å si slikt i starten av forholdet.

Lett å si det der, men jeg mistenker faktisk at kona mi er bifil og har ligget med jenter hun også men at hun føler seg ukomfortabel og presset til å fortelle dette nå, derav reaksjonen hennes. Det verste er at hun driver sier sånn "ja når skal du fortelle han (sønnen) vår det da? :)". Vi er gift, men hun er skikkelig usaklig og drar det altfor langt. "Jasså derfor dere dusjer sammen ;)". Vurderer egentlig å ta meg en pause fra henne etter alt det her.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

isw skrev (Akkurat nå):

Innlegget jeg siterte var bittert og hatefullt, og rakket ned på trådstarter. Hvis en bifil person har «valgt en side» og ønsker å leve et heterofilt liv, så kan vedkommende ha ligget med så mange personer av samme kjønn som vedkommende vil tidligere, og det har ingen betydning for framtiden. 

Jeg leste ingenting hatefullt i det innlegget. Jeg forstår godt reaksjonen deres.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg eksperimenterte med en kamerat i tenårene dvs suging og analsex, har tenkt tanken på hvordan det hadde hvert å prøve dette igjen i senere år, men å droppe den bomba til kona hadde jeg ikke tatt sjansen på, da hadde jeg heller ville eksperimentert med samme kjønn i all hemmelighet, da det er svært mye å tape på å «stå frem»

Anonymkode: 41924...b38

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man har da ikke biphobia fordi man ikke ønsker å være sammen med en som er biseksuell, det er som en over sier en preferanse. Jeg liker menn som liker kvinner, en som liker begge kjønn er ikke en mann for meg, men sikkert nok av kvinner som kan leve med en bifil mann, så fremt han faktisk er ÅPEN om dette fra starten av. Flere homofile og som ikke vil ha en biseksuell partner for det blir komplisert og man foretrekker en som holder seg til en ting.

Her har ts latt være å si noe, han er bifil og hatt sex med flere menn... Altså jeg skjønner ikke at noen synes det er greit her har han seilt under falsk flagg i årevis, at hun føler seg rundlurt nå skjønner jeg godt. Stakkars dame.

Anonymkode: 93a00...4fe

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julianx34 skrev (1 minutt siden):

Lett å si det der, men jeg mistenker faktisk at kona mi er bifil og har ligget med jenter hun også men at hun føler seg ukomfortabel og presset til å fortelle dette nå, derav reaksjonen hennes. Det verste er at hun driver sier sånn "ja når skal du fortelle han (sønnen) vår det da? :)". Vi er gift, men hun er skikkelig usaklig og drar det altfor langt. "Jasså derfor dere dusjer sammen ;)". Vurderer egentlig å ta meg en pause fra henne etter alt det her.

Det har du ingen forutsetning for å si. Det du derimot gjør er å prøve å legge skylden for egen uærlighet over på henne. Uansvarlig. Skjønner godt hun er sint på deg. Håper du går, så kanskje finne hun seg en bedre mann som faktisk er ærlig med henne. ;)

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
isw skrev (2 minutter siden):

Jeg er bifil og gift men en mann, men har ikke "valgt en side". Men mann (hetro) kan se en dame og synes hun er sexy. Han kan bli betatt av en kvinnelig kollega. Han er gift og trofast, ikke blind eller død. Jeg bifil og kan se en mann ELLER dame og synes han elle hun er sexy. Jeg kan bli betatt av BÅDE kvinnelige og mannelige kollega. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...