Gå til innhold

Fortalte kona at jeg var bifil, tabbe.

Julianx34

Anbefalte innlegg

Hei, jeg og kona har vært sammen i noen år, og i fjor så giftet vi oss. Jeg elsker henne over alt på jord og vi har hatt et godt forhold, inntil nylig. Hun spurte om jeg hadde noen hemmeligheter, sa jeg kunne fortelle alt. Vi satt nede i stua og så på film og koste oss med litt vin. Vel, jeg innrømmet at jeg er bifil, og at jeg har ligget med gutter/menn før. Hun ble helt sjokkert, satte seg opp og skrudde av filmen. Nesten sint sa hun "så du elsker meg ikke hundre prosent da?", prøvde å forklare at det var lenge siden men så at hun ikke likte det der, selvom hun sa at jeg kunne fortelle alt.

Jeg trodde at det er greit og sunt å kunne åpne seg opp om fortiden og seksualiteten sin. Når jeg spurte om hun hadde hatt andre partnere eller vært med en jente så ble hun bare sur og gikk. Den neste dagen og sånn sa hun til og med noe sånt som "tenk at du har hatt sex med en gutt" (var for 20 år siden). Føler meg liksom ikke like maskulin som før og det går litt utover sexlivet, hun er liksom ikke interessert mer. Hva i pokker gjør jeg? Var det feil å åpne seg "for mye?"

• Hjerte 32
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvorfor i all verden hadde du ikke fortalt om din bifile legning i starten av forholdet ? 
Det er jo en vesentlig opplysning for tilliten mener jeg. 
Jeg hadde reagert likedan som din kone, og det mest pga jeg ikke hadde stolt på en som spiller på begge lag. 
I et langt forhold så vet en ikke hva som dukker opp 

Anonymkode: eca28...9aa

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun fikk sikkert litt sjokk. La henne få litt tid på seg. Når det er sagt, så ville jeg ikke reagert som henne. Hadde heller syntes at det var fint og spennende og satt pris på at du hadde turt å fortelle og følt meg stolt over tillitserklæringen.
Det er ingenting galt med deg og du var modig som fortalte❤️

Anonymkode: bbb72...2c6

• Liker 19
  • Hjerte 4
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Det betyr jo ikke at du kommer til å være utro! Hva du likte før, eller hadde kommet til å like om du skulle bli singel er jo irrelevant. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor i all verden hadde du ikke fortalt om din bifile legning i starten av forholdet ? 
Det er jo en vesentlig opplysning for tilliten mener jeg. 
Jeg hadde reagert likedan som din kone, og det mest pga jeg ikke hadde stolt på en som spiller på begge lag. 
I et langt forhold så vet en ikke hva som dukker opp 

Altså det var jo veldig lenge siden og jeg er ikke særlig tiltrukket av det samme kjønn lengre, men skulle kanskje sagt det tidligere ja, men skjønner liksom ikke helt hvorfor det skulle være relevant. Nå blir det brukt som et argument i krangler og sånn. Hvorfor skulle hun ikke stolt på meg? Vi er jo gift. Hun spør hvor mange "gutter" jeg har hatt sex med, noe jeg ikke har lyst til å si og da bare fnyser hun og blir ekkel.

• Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min mann åpnet seg om sin bi-side over 10 år inn i forholdet. Det endret ikke mitt syn på ham på noe vis. Om ikke annet førte det oss nærmere. Han er fortsatt den samme maskuline mannen jeg ble sammen med for 15 år siden.
Han har ikke levd ut denne siden av seg selv, men er nysgjerrig. Vi snakker mye om at han skal få utfolde denne delen av seg selv sammen med meg. 

Poenget er at vi alle er forskjellige, vi har ulike syn på ting og reagerer forskjellig. 

Jeg skjønner ikke helt hvordan din kone tolker det faktum at du er bifil som at du elsker henne mindre? Hva er forskjellen på om du har hatt heteroseksuelle erfaringer eller om du har hatt homoseksuelle erfaringer? Bare for at du i prinsippet kan tenne på flere folk (både kvinner og menn), så elsker du henne mindre? 

Anonymkode: 20ed0...505

• Liker 13
  • Hjerte 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Folk er forskjellige og håndterer slike ting forskjellig. Det ser du fra svarene du har fått til nå også. Men det du har gjort (fryktelig) feil, er å ikke si noe fra starten. Du har holdt det skjult, og indirekte løyet. For meg hadde det vært en dealbreaker. Jeg har ikke noe ønske om å være sammen med en bifil mann. Så jeg hadde reagert som din kone. I tillegg hadde jeg gått.  Og du beskriver det som en "tabbe" å være ærlig. Det sier det meste om deg. Hun fortjente å omsider får vite, og til å få mulighet til å ta avgjørelsen om hun ønsker å være gift med en bifil mann eller ikke.

Anonymkode: ef68f...b02

• Liker 11
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker det er stor forskjell på å si man er bifil, og det å ha hatt sex med gutter/menn i ung alder. Skjønner konas reaksjon… 

Anonymkode: ccc2e...dff

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biphobia er dessverre en ting. Det er utrolig kjipt. 

Også bør man aldri spørre spørsmål man egentlig ikke vil ha ærlige svar på.. Sukk. 

Forhåpentligvis går dette over. 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun føler nok på mindreverdighet eller usikkerhet. Hun har ikke pikk og vil aldri få pikk og er kanskje redd for at du skal ønske å ha sex med pikk igjen. Homofile menn har mye mer sex enn heterofile menn og kanskje det er sånn at hun tror du kommer til å være utro med mye større sannsynlighet nå, du liker jo 50% flere enn heterofile menn.

Eller kanskje hun er skaphomofob? Eller ikke liker tanken på at andre menn har gitt deg analsex, at det er avventende for henne? Kanskje hun er redd for at du skal ønske at hun bruker strap on på deg og at hvis hun ikke gjør det så vil du føle at dere har mindre bra sex?

Det kan være tusen grunner. Men litt rart at dette ikke har vært snakket om tidligere kanskje. Hvorfor har du ikke sagt noe? Hennes reaksjon kan handle om at hun føler du har holdt dette hemmelig for henne.

Endret av Blåttvann
  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Folk er forskjellige og håndterer slike ting forskjellig. Det ser du fra svarene du har fått til nå også. Men det du har gjort (fryktelig) feil, er å ikke si noe fra starten. Du har holdt det skjult, og indirekte løyet. For meg hadde det vært en dealbreaker. Jeg har ikke noe ønske om å være sammen med en bifil mann. Så jeg hadde reagert som din kone. I tillegg hadde jeg gått.  Og du beskriver det som en "tabbe" å være ærlig. Det sier det meste om deg. Hun fortjente å omsider får vite, og til å få mulighet til å ta avgjørelsen om hun ønsker å være gift med en bifil mann eller ikke.

Anonymkode: ef68f...b02

En dealbreaker? Synes ikke det her er noe man spør om egentlig, har hatt tidligere partnere som har ligget med på jenter og gutter de også. Det kom bare opp først nå. Jeg er jo den samme som hun giftet seg med

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tenker det er stor forskjell på å si man er bifil, og det å ha hatt sex med gutter/menn i ung alder. Skjønner konas reaksjon… 

Anonymkode: ccc2e...dff

Ja, det her er det jeg egentlig angrer mest på, det at jeg sa "gutter" så at hun gremte seg over tanken. Er kleint å gå forbi yngre kjekke gutter med henne på gata nå, er som at hun liksom ser om jeg kikker på de.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Julianx34 skrev (2 minutter siden):

Altså det var jo veldig lenge siden og jeg er ikke særlig tiltrukket av det samme kjønn lengre, men skulle kanskje sagt det tidligere ja, men skjønner liksom ikke helt hvorfor det skulle være relevant. Nå blir det brukt som et argument i krangler og sånn. Hvorfor skulle hun ikke stolt på meg? Vi er jo gift. Hun spør hvor mange "gutter" jeg har hatt sex med, noe jeg ikke har lyst til å si og da bare fnyser hun og blir ekkel.

Vel, du satte deg sjøl  og din vurdering  av hva som er viktig i et forhold som standard. 
Du gjorde det som var best for deg den gang da , og når du unnskylder deg med at det var så lenge siden så var det jo like idiotisk å fortelle henne det så mange år i etterkant. 
Jeg hadde tenkt « hva mere er det han har holdt skjult?» 

Lite smart å undervurdere din kone

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (3 minutter siden):

Kanskje hun er redd for at du skal ønske at hun bruker strap on på deg og at hvis hun ikke gjør det så vil du føle at dere har mindre bra sex?

Ja, og nå blir sånn som det her også feil plutselig, vi hadde snakket om å krydre opp sexlivet og har til og med vurdert trekant men det kan jeg bare legge på hylla nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis hun ikke innen rimelig tid godtar deg for den du er, så blir kanskje løsningen å gå hver til sitt. Jeg tenker at hun er lite raus hvis hun lager så dårlig stemning ut fra dette.

For øvrig synes jeg at hvorvidt du er bifil ikke er noe du har plikt til å fortelle uoppfordret om i en relasjon. Det viktigste er at man ikke er utro og det er ingen grunn til å tro at bifile er mer utro enn andre. 

Anonymkode: bbb72...2c6

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er noe man forteller partner lenge før man gifter seg.

Anonymkode: 05547...06b

• Liker 20
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kona di har biphobia. Hun har fordommer mot bifile og tror bifile må ha sex med begge kjønn hele tiden for å være fornøyd, og bare liker hvert kjønn halvveis. 

Anonymkode: b2a42...f2e

• Liker 6
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Tror nok at sjokket er at hun er gift med en mann hun tydeligvis ikke kjenner så godt som hun burde. En mann med hemmeligheter og sider av seg som hun aldri hadde sett for seg. Dette sjokket er ekte, og er ikke biphobia.

Det du burde gjøre er å ta et steg tilbake, svare ut spørsmålene som hun kommer med og la henne få litt tid til å summe seg. 

Dette er ikke anledningen hvor du skal gå i forsvarsmodus, holde tilbake informasjon eller aktivt jobbe for å få henne på "rett spor" igjen.

Anonymkode: 7b884...cf7

• Liker 16
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Min mann åpnet seg om sin bi-side over 10 år inn i forholdet. Det endret ikke mitt syn på ham på noe vis. Om ikke annet førte det oss nærmere. Han er fortsatt den samme maskuline mannen jeg ble sammen med for 15 år siden.
Han har ikke levd ut denne siden av seg selv, men er nysgjerrig. Vi snakker mye om at han skal få utfolde denne delen av seg selv sammen med meg. 

Poenget er at vi alle er forskjellige, vi har ulike syn på ting og reagerer forskjellig. 

Jeg skjønner ikke helt hvordan din kone tolker det faktum at du er bifil som at du elsker henne mindre? Hva er forskjellen på om du har hatt heteroseksuelle erfaringer eller om du har hatt homoseksuelle erfaringer? Bare for at du i prinsippet kan tenne på flere folk (både kvinner og menn), så elsker du henne mindre? 

Anonymkode: 20ed0...505

Det er jo derfor menn ikke bør åpne seg opp om sine følser for kona. Man får bare irrasjonelle følsesutbrudd imot seg som seinere, til all tid, vil bli brukt imot deg. Til alle menn der ute, åpne dere for kompiser dersom dere bærer på følser eller noe du trenger prate med noen om. Ts, du tabbet deg ut.

Anonymkode: e0679...fdb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Julianx34 skrev (42 minutter siden):

Hei, jeg og kona har vært sammen i noen år, og i fjor så giftet vi oss. Jeg elsker henne over alt på jord og vi har hatt et godt forhold, inntil nylig. Hun spurte om jeg hadde noen hemmeligheter, sa jeg kunne fortelle alt. Vi satt nede i stua og så på film og koste oss med litt vin. Vel, jeg innrømmet at jeg er bifil, og at jeg har ligget med gutter/menn før. Hun ble helt sjokkert, satte seg opp og skrudde av filmen. Nesten sint sa hun "så du elsker meg ikke hundre prosent da?", prøvde å forklare at det var lenge siden men så at hun ikke likte det der, selvom hun sa at jeg kunne fortelle alt.

Jeg trodde at det er greit og sunt å kunne åpne seg opp om fortiden og seksualiteten sin. Når jeg spurte om hun hadde hatt andre partnere eller vært med en jente så ble hun bare sur og gikk. Den neste dagen og sånn sa hun til og med noe sånt som "tenk at du har hatt sex med en gutt" (var for 20 år siden). Føler meg liksom ikke like maskulin som før og det går litt utover sexlivet, hun er liksom ikke interessert mer. Hva i pokker gjør jeg? Var det feil å åpne seg "for mye?"

Jeg er bifil kvinne, gift med en mann. Han synes ikke det er kinky eller sexy, men har ingen problemer med det. Han fikk vite om min legning på 4 eller 5 date. Hadde han fått vite om det etter vi giftet oss ville han naturligvis blitt såret og følt seg lurt. 

Anonymkode: 00375...302

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bare det er tull at man må utlevere alle detaljer fra tidligere sex liv. Uanset om det handler om en jente som har hat "mange" menn eller en man som har hat mange (eller bare en). Man lever i dag ikke i fortiden, så lenge man elsker personen og er en god partner. 

Dette gjør deg på ingen måtte mindre mandig TS! Syntes du har vært tøf som åpnet opp om dette, veldig synd at hun ikke håndterer det bedre. Forhåpentligvis blir hun mer fornuftig med lit tid ❤️ 

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...