Gå til innhold

Setter stor pris på svar, problemer med skolemøte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en problemstilling her. 
jeg skal i et møte med skolen til barnet mitt og jeg fikk tidenes angstanfall i helga, fordi jeg sliter veldig med å få til dette møtet med fysisk oppmøte. 
Blir det dumt å ta det på skype? 
Dette blir et møte der øvre myndigheter blir med, da en lærer på skolen har gjort grove ting mot barnet mitt. 
Jeg er rett og slett redd jeg mister kontrollen og blir så sint at det klikker helt. 
hjemme på skype kan jeg roe meg mer ned, og ikke være i samme rom som denne læreren 

Anonymkode: 51448...564

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke den andre forelder med?

Ta med advokat! Og møt!!

Anonymkode: 904ef...8e7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, mitt råd er at du tar med deg en person du stoler på, i møtet. Spesielt om du blir veldig emosjonell og angstfulle, da kan det være lurt å ha med en som kan notere og som du kan reflektere med i etterkant. Og som kan dempe deg litt om du blir for engasjert. Er nok ellers lurt å møte opp in persona men om du ikke klarer det kan du alltids be om at det tas på nett. 

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg noen, lurt uansett når det gjelder alvorlige ting. 

Anonymkode: c8932...949

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta grep. Hvis du trenger hjelp for å fungere kontakter du lege. Hvis du er psyk og ikke klarer følge opp barnet skikkelig må far steppe inn og følge opp.

Anonymkode: 15d97...e15

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva har egentlig skjedd? 

Ved grove ting mot barnet er det vel politiet som skal inn?

Anonymkode: fd8c5...5eb

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved skype signaliserer du at du tar dette på veldig lite alvor. Jeg hadde reagert med bekymring mot deg som omsorgsperson dersom du gjorde dette i en så alvorlig sak som du skisserer, uten en åpenbar grunn. 

Anonymkode: ae4e8...974

• Liker 21
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du må ta grep. Hvis du trenger hjelp for å fungere kontakter du lege. Hvis du er psyk og ikke klarer følge opp barnet skikkelig må far steppe inn og følge opp.

Anonymkode: 15d97...e15

Jeg fungerer helt fint. Er i full jobb. Far også. 
han klarer ikke møte i samme rom som denne læreren heller. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ved skype signaliserer du at du tar dette på veldig lite alvor. Jeg hadde reagert med bekymring mot deg som omsorgsperson dersom du gjorde dette i en så alvorlig sak som du skisserer, uten en åpenbar grunn. 

Alle vet at vi tar dette svært alvorlig. 
vi har stått ondene kampen 1 år. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva har egentlig skjedd? 

Ved grove ting mot barnet er det vel politiet som skal inn?

Anonymkode: fd8c5...5eb

Vil ikke utlevere det her inne. 
Dette er en personalsak mellom lærer og arb giver. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alle vet at vi tar dette svært alvorlig. 
vi har stått ondene kampen 1 år. 

Ja, det gjør du nok, men det er ikke det du signaliserer ved å foreslå skype.

Da får du heller gi beskjed om at du ikke er interessert i å være i rom med vedkommende, og at det må være separate møter. 

Det at du er redd for å miste kontroll over deg selv i et møte er ikke akkurat til din fordel..

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har en problemstilling her. 
jeg skal i et møte med skolen til barnet mitt og jeg fikk tidenes angstanfall i helga, fordi jeg sliter veldig med å få til dette møtet med fysisk oppmøte. 
Blir det dumt å ta det på skype? 
Dette blir et møte der øvre myndigheter blir med, da en lærer på skolen har gjort grove ting mot barnet mitt. 
Jeg er rett og slett redd jeg mister kontrollen og blir så sint at det klikker helt. 
hjemme på skype kan jeg roe meg mer ned, og ikke være i samme rom som denne læreren 

du er voksen og har barn, dette er en del av livet :)

Anonymkode: d7efb...505

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kosemose skrev (11 minutter siden):

Hei, mitt råd er at du tar med deg en person du stoler på, i møtet. Spesielt om du blir veldig emosjonell og angstfulle, da kan det være lurt å ha med en som kan notere og som du kan reflektere med i etterkant. Og som kan dempe deg litt om du blir for engasjert. Er nok ellers lurt å møte opp in persona men om du ikke klarer det kan du alltids be om at det tas på nett. 

Barnet mitt har knapt vært på skolen etter hendelsen. Skal nå bytte skole etter ferien. Så dette er siste møte vi skal ha med skolen, og dette er et møte læreren skal be mitt barn om unnskyldning. Men etter masse løgner og benektelse vil nok ikke det skje, og det kommer jeg ikke til å tåle 

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør du nok, men det er ikke det du signaliserer ved å foreslå skype.

Da får du heller gi beskjed om at du ikke er interessert i å være i rom med vedkommende, og at det må være separate møter. 

Det at du er redd for å miste kontroll over deg selv i et møte er ikke akkurat til din fordel..

Vi har hatt mange separate møter, men dette møtet er for at skolen skal rydde opp med elev. 
alle foreldre hadde mistet kontroll i en situasjon lærer har gjort noe utilgivelig overfor barnet sitt, og ødelagt et helt skoleår. 
vi har instanser i ryggen som skal være med oss på møtet og som støtter oss 110% 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har hatt mange separate møter, men dette møtet er for at skolen skal rydde opp med elev. 
alle foreldre hadde mistet kontroll i en situasjon lærer har gjort noe utilgivelig overfor barnet sitt, og ødelagt et helt skoleår. 
vi har instanser i ryggen som skal være med oss på møtet og som støtter oss 110% 

Hvis du oppriktig mistenker at barnet ditt kommer dårlig ut av møtet så sier du fra på forhånd at dersom det ikke kommer en unnskyldning så er det uaktuelt for dere å møte opp, og da avlyses møtet.

Dersom de bekrefter at unnskyldning kommer, så må du i allefall være der. Skal barnet være der alene, tenkte du? 

Hvis det er slik at alle hadde mistet kontroll i en slik situasjon så er det vel ikke så farlig om du mister litt kontroll heller?

Du må stille opp, støtte, delta og gjøre det som kreves av deg som mor.

Dersom det er så alvorlig som du skisserer så må du anmelde, så kan du eventuelt gi faen i å dra på møtet, men la politiet ta seg av saken.

• Liker 14
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Setter ikke dette barnet i en veldig uheldig situasjon??? 
Tenker at hvis barnet er utsatt for noe alvorlig krenkende eller lovbrudd bør skolen unnskylde på vegne av denne læreren. 
Eleven skal ikke måtte stå i en slik situasjon hvis det er så grovt som du hentyder til. Det kan fort bli et nytt traume for barnet!! 
Her må far ta seg sammen og bli med for å støtte deg!!! 

Anonymkode: 38143...a5e

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten er dette så grovt at dere politianmelder og fremtidige møter skjer via politi/rettsvesen. Da har det ingen hensikt å ordne opp dere imellom. 

Eller så er det mindre grovt, og du og far må bare besinne dere. 

Ta gjerne med advokat/utenforstående. Både for selvbeherskelse og eventuell etterprøvbarhet. 

Anonymkode: 9e7e1...801

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter ikke dette barnet i en veldig uheldig situasjon??? 
Tenker at hvis barnet er utsatt for noe alvorlig krenkende eller lovbrudd bør skolen unnskylde på vegne av denne læreren. 
Eleven skal ikke måtte stå i en slik situasjon hvis det er så grovt som du hentyder til. Det kan fort bli et nytt traume for barnet!! 
Her må far ta seg sammen og bli med for å støtte deg!!! 

Anonymkode: 38143...a5e

Barnet er 16 år og skolen skal ordne opp med ungdommen, ikke oss foreldre. 
Jeg vil være med på skype der det er lettere for meg. Jeg sliter ikke med angst, men har fått anfall siste tiden grunnet situasjon. 
å bryte sammen med angstanfall i et møte ser verre ut 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Barnet er 16 år og skolen skal ordne opp med ungdommen, ikke oss foreldre. 
Jeg vil være med på skype der det er lettere for meg. Jeg sliter ikke med angst, men har fått anfall siste tiden grunnet situasjon. 
å bryte sammen med angstanfall i et møte ser verre ut 

Du har tenkt å sende 16 åringen din alene?

Herregud, ta deg sammen. Det er ikke hva som er lett for deg som er viktig her. Skjerpings!!

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...