Gå til innhold

Tips til bruk av ingefærkjøtt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lager en del ingefærshots og da sitter jeg igjen med mye ingefærkjøtt etter jeg har silt drikka.

Er det noen som har tips til hvordan jeg kan bruke det? Synes det er så innmari dumt å kaste det.

Anonymkode: 911c0...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frys det, og bruk når du trenger i diverse matretter? Mange asiatiske retter hvertfall.. har ikke mer peiling enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svartkatt skrev (4 minutter siden):

Frys det, og bruk når du trenger i diverse matretter? Mange asiatiske retter hvertfall.. har ikke mer peiling enn det.

Jeg prøvde å fryse i en isterningaboks, men det ble ikke bra resultat. 😅 Kan jo forsøke igjen. Synes det er unødvendig å kaste så mye ingefær når det mest sannsynlig kan brukes igjen. 

Anonymkode: 911c0...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du fryser i silikonform som kan brukes til isbiter, tror jeg det blir enklere å få ingefærmosen ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparkling_Pink skrev (2 timer siden):

Om du fryser i silikonform som kan brukes til isbiter, tror jeg det blir enklere å få ingefærmosen ut igjen.

Frøs det i noen hvite isterningbokser så får jeg forsøke å bruke det til noe før jeg lager ny runde med ingefærshot. 

Anonymkode: 911c0...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og lurer på om mosen kan legges på syltelake og brukes som pålegg på knekkebrød og brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrevet (endret)

Fryser biter. Tar av skall og kutter i passe porsjonsbiter. Hver enkelt bit inn i plastfolie og samler i brødpose i fryser. Tar ut og hakker ved behov. Kan bli litt blå men like bra.

Endret av Frøkenfryden
Så det var mos, antar du kan fryse slik likevel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparkling_Pink skrev (16 minutter siden):

Jeg sitter og lurer på om mosen kan legges på syltelake og brukes som pålegg på knekkebrød og brød.

Hørtes ut som et spennende ide. Får prøve det neste gang 🙈

Anonymkode: 911c0...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (13 minutter siden):

Fryser biter. Tar av skall og kutter i passe porsjonsbiter. Hver enkelt bit inn i plastfolie og samler i brødpose i fryser. Tar ut og hakker ved behov. Kan bli litt blå men like bra.

Jeg har bare selve kjøttet etter det er blenda for å få ingefærshot. 

Anonymkode: 911c0...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har bare selve kjøttet etter det er blenda for å få ingefærshot. 

Anonymkode: 911c0...51c

Ja jeg las litt slurvete, beklager, men tenker kanskje små plastfoliepakker likevel funker. Skrape ut når tint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...