Gå til innhold

17 mai…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer har vært sammen i 4 år, har ei datter sammen og han har to fra før. Nå er det barnemor, altså eksen hans sin 17 mai og hun har nå invitert seg selv å feire sammen med sine barn og min samboer (uten å inkludere meg og vår datter)  Samboer vil ikke på noen måte ha noe mer med henne å gjøre enn det mest nødvendige, da hun for det første gjennom hele forholdet har trengt seg på, på alle måter, med meget upassende forslag o.l. 
 

samtidig er samarbeidet mellom dem helt på kanten og uforutsigbart. Man vet aldri hvor man har henne. 
 

nå har hun også i tillegg gått imot meg da samboer spurte om barnebidrag for litt siden. Hun mente dette var mine ord.. 

 

senest i går hadde hun kommet med seksuelle kommentarer fra den tid de var sammen. 
 

så hva hadde dere gjort ? Hadde dere feiret 17 mai sammen hvis ting var slik? Kan ikke se at det lønner seg for verken barn eller voksne med slik oppførsel.

Anonymkode: f3b54...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har veldig vanskelig for å tro på at denne dama holder på slik uten oppfordring ifra mannen. 
ingen ved sine fulle fem holder på slik. Invitert seg selv? 
Isåfall,hva feiler det mannfolket? Klarer han ikke åpne kjeften å si nei om dette ikke er ønskelig? Truer hun med kniv om hun ikke får komme eller?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Dojakitty. Tror ingenting på at dette er 100% eksen sin skyld. Din mann må ta sin del av ansvaret og er nok ikke så uskyldig som han og du framstiller ham. En relasjon går begge veier, enten det er ekteskap, vennskap eller noe annet, og det er meget sjelden bare den enes skyld når relasjonen er negativ. 

Så til hovedspørsmålet, skal dere feire 17. mai med henne og barna? Tja. Har dere lyst? Og er det en mulighet for at det å gjøre noe hyggelig sammen kan bedre forholdet mellom dere? Hvis svaret er ja på minst ett av disse synes jeg dere skal vurdere det, men dere har uansett lov til å si nei helt uavhengig av hva som har foregått tidligere. 

Anonymkode: e1cff...3ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at hun ikke inviterer deg og din datter med. Da hadde jeg forventet at samboeren din tok det opp med henne. Det må være alle eller ingen. 

Blir egentlig ganske sjokkert over mye av det jeg leser her i slike tråder om denne typen tematikk ….om hvor kompromissløse og lite inkluderende disse eks-partnerne er. Ikke det minste vanskelig å skjønne hvor barn lærer utestenging og drittsekkoppførsel. 

Anonymkode: 6b99b...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (1 time siden):

Har veldig vanskelig for å tro på at denne dama holder på slik uten oppfordring ifra mannen. 
ingen ved sine fulle fem holder på slik. Invitert seg selv? 
Isåfall,hva feiler det mannfolket? Klarer han ikke åpne kjeften å si nei om dette ikke er ønskelig? Truer hun med kniv om hun ikke får komme eller?

Selvsagt funnes det folk som gjør der 

Anonymkode: a0627...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (1 time siden):

Har veldig vanskelig for å tro på at denne dama holder på slik uten oppfordring ifra mannen. 
ingen ved sine fulle fem holder på slik. Invitert seg selv? 
Isåfall,hva feiler det mannfolket? Klarer han ikke åpne kjeften å si nei om dette ikke er ønskelig? Truer hun med kniv om hun ikke får komme eller?

Det er så sant som det er sagt. Han sier nei men hun ignorerer det. Mitt spørsmål var vel mer om det hadde vært passende å fortsatt feire 17 mai sammen med slik holdning, hvor mange kameler må man svelge her?. Hadde jeg kunne vist frem bildebevis her så hadde jeg med glede gjort det😅 men dette er reelt. I fjor så hadde hun sett for seg å feire jul sammen med oss.. så det har alltid vært pågang.

Anonymkode: f3b54...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han må si nei takk, eller bare NEI. Om hun ignorerer det, vil det jo vise seg når han ikke dukker opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (1 time siden):

Har veldig vanskelig for å tro på at denne dama holder på slik uten oppfordring ifra mannen. 
ingen ved sine fulle fem holder på slik. Invitert seg selv? 
Isåfall,hva feiler det mannfolket? Klarer han ikke åpne kjeften å si nei om dette ikke er ønskelig? Truer hun med kniv om hun ikke får komme eller?

Hun har faktisk kommet med mye løse trusler. Men da dette ikke har fungert har hun valgt å endre taktikk. Som for eksempel dette med å snakke om deres relasjon, «husker du da vi hadde sex i en sånn bil» osv osv. lista er veldig lang og uoverkommelig for min del som er blitt satt helt til siden. Men det nytter ikke å inngå noe avtale. For det hun har bestemt det er bestemt. Og da ender det bare med mer bråk. 

Anonymkode: f3b54...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor pike skrev (1 minutt siden):

Han må si nei takk, eller bare NEI. Om hun ignorerer det, vil det jo vise seg når han ikke dukker opp. 

Jeg er redd han sier nei.. og hun fortsatt kommer til å feire denne 17 mai dagen. Det hadde vært veldig hyggelig hvis omstendighetene hadde vært mye mer annerledes.. hun spiller veldig på barna. De forteller at «vi vil feire med mamma der hun bor» far har forklart dette, men enda så er ikke det bra nok. 

Anonymkode: f3b54...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Merkelig at hun ikke inviterer deg og din datter med. Da hadde jeg forventet at samboeren din tok det opp med henne. Det må være alle eller ingen. 

Blir egentlig ganske sjokkert over mye av det jeg leser her i slike tråder om denne typen tematikk ….om hvor kompromissløse og lite inkluderende disse eks-partnerne er. Ikke det minste vanskelig å skjønne hvor barn lærer utestenging og drittsekkoppførsel. 

Anonymkode: 6b99b...8b7

Hun har ryddet meg og jenta vår unna for lengst. Og hun oppfatter seg selv som en del av familien vår enda. Og det er jeg redd hun vil fortette med i lang lang tid. Snakker ofte om «før i tiden» virker som hun ikke greier å gi slipp på det som var.. 

Anonymkode: f3b54...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier han at han sier nei eller har du hørt han faktisk si nei til henne.

Anonymkode: 52a3d...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg og samboer har vært sammen i 4 år, har ei datter sammen og han har to fra før. Nå er det barnemor, altså eksen hans sin 17 mai og hun har nå invitert seg selv å feire sammen med sine barn og min samboer (uten å inkludere meg og vår datter)  Samboer vil ikke på noen måte ha noe mer med henne å gjøre enn det mest nødvendige, da hun for det første gjennom hele forholdet har trengt seg på, på alle måter, med meget upassende forslag o.l. 
 

samtidig er samarbeidet mellom dem helt på kanten og uforutsigbart. Man vet aldri hvor man har henne. 
 

nå har hun også i tillegg gått imot meg da samboer spurte om barnebidrag for litt siden. Hun mente dette var mine ord.. 

 

senest i går hadde hun kommet med seksuelle kommentarer fra den tid de var sammen. 
 

så hva hadde dere gjort ? Hadde dere feiret 17 mai sammen hvis ting var slik? Kan ikke se at det lønner seg for verken barn eller voksne med slik oppførsel.

Anonymkode: f3b54...81a

Her må nok din samboer ta grep og sette ned foten. Og du må nesten samarbeide med han ut fra situasjonen dere er i. Du skal ikke kommunisere med eksen hans annet enn å være typ voksen, passe avmålt og høflig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er så sant som det er sagt. Han sier nei men hun ignorerer det. Mitt spørsmål var vel mer om det hadde vært passende å fortsatt feire 17 mai sammen med slik holdning, hvor mange kameler må man svelge her?. Hadde jeg kunne vist frem bildebevis her så hadde jeg med glede gjort det😅 men dette er reelt. I fjor så hadde hun sett for seg å feire jul sammen med oss.. så det har alltid vært pågang.

Anonymkode: f3b54...81a

Jeg hadde ikke omgitt meg med sånne mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun har ryddet meg og jenta vår unna for lengst. Og hun oppfatter seg selv som en del av familien vår enda. Og det er jeg redd hun vil fortette med i lang lang tid. Snakker ofte om «før i tiden» virker som hun ikke greier å gi slipp på det som var.. 

Anonymkode: f3b54...81a

Men hvorfor har hun så mye kontakt med dere/samboer? Er ikke samboer flink nok til å sette grenser? Han bør jo på ingen måte godta at hun ekskluderer deg og din datter. 

Anonymkode: 6b99b...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det samboeren din som må mer på banen og sette tydeligere grenser. Hun hadde ikke hatt mulighet til å holde på slik om han gjorde det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet ? 
Du dier jo at mannen ikke vil ha noe med exen å gjøre, og da feirer dere 17. mai hjemme hos dere selv selvfølgelig ? 
Er det noe å bruke energi egentlig ? 
Hun bestemmer ikke over dere og deres egne planer 

Anonymkode: 3fd7a...1b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sier han at han sier nei eller har du hørt han faktisk si nei til henne.

Anonymkode: 52a3d...f5a

De snakker så og si aldri sammen på telefon for det er ikke mulig å snakke med henne på telefon. Alt går gjennom meldinger og der skriver han i alle fall klart nei. Men det er det å akseptere det. Det tror jeg er veldig vanskelig.

Anonymkode: f3b54...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er problemet ? 
Du dier jo at mannen ikke vil ha noe med exen å gjøre, og da feirer dere 17. mai hjemme hos dere selv selvfølgelig ? 
Er det noe å bruke energi egentlig ? 
Hun bestemmer ikke over dere og deres egne planer 

Anonymkode: 3fd7a...1b9

Problemet er at hun muligens ikke tar et nei for et nei. Og dermed så har hun jo kontroll. Ungene kommer jo først. Og hva vil de si når 17 mai ikke blir annet enn diskusjon og krangling. Det går jo ikke an..Hun bor jo langt unna i forhold til oss. Og dermed så regner vi rett og slett med at hun kommer til tross for at hun vet hvor han står.

Anonymkode: f3b54...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Problemet er at hun muligens ikke tar et nei for et nei. Og dermed så har hun jo kontroll. Ungene kommer jo først. Og hva vil de si når 17 mai ikke blir annet enn diskusjon og krangling. Det går jo ikke an..Hun bor jo langt unna i forhold til oss. Og dermed så regner vi rett og slett med at hun kommer til tross for at hun vet hvor han står.

Anonymkode: f3b54...81a

Si at dere reiser bort den dagen. 

Anonymkode: 6b99b...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (1 time siden):

Her er det samboeren din som må mer på banen og sette tydeligere grenser. Hun hadde ikke hatt mulighet til å holde på slik om han gjorde det. 

Hadde det vært så lett.. hun tar ikke et nei for et nei. Han sier at «det er din 17 mai så de skal være hos deg» men da legger hun ord i munnen på han.. som for eksempel at han er frustrert over andre ting enn henne og 17 mai.. Hele veien har det vært slik. Og hun spiller veldig på sine egne følelser og bruker unga sine som et våpen. Jeg sitter på siden og ser på og ender opp med å måtte feire 17 mai sammen med dattera og min familie uten samboer😅 synes det er rimelig spesielt😅

Anonymkode: f3b54...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...