Gå til innhold

Moren til bonusdatter gir meg aldri et oppmuntrende ord

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ts her

Jeg trekker meg fra tråden nå, for jeg gidder ikke å bruke lørdagskvelden på å forklare og unnskylde meg til bitre bio mødre, som fremdeles sliter 14 år etter at mannen deres forlot de for en bedre dame! 🤣 

Ha en fortreffelig helg

Anonymkode: 251eb...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor spør du ikke hvorfor moren ikke tok telefonen når hun var hjemme?

Moren hadde slått av lyden fordi hun var med typen sin, hadde hun sagt til datteren.

Jeg mener ikke at moren trenger å si "Takk", men det er da helt vanlig å si et eller annet i en sånn situasjon.

Faren satt i et møte der han ikke kunne ha lyd på telefonen sin fordi han var opptatt, ikke fordi han ikke hadde lyst eller ikke orket.

Jeg lette etter smykket fordi jeg var i fjøra sammen med jentene, mens faren var inne og laget middag til oss.

Bilen var ikke kjørbar fordi den ble påkjørt da den stod parkert på gaten.

Du stiller mange dumme og naive spørsmål.

Ts

Fars valg er fars ansvar, eiendeler hos far er fars ansvar, fars bil er fars ansvar.  Det er alminnelige deler av voksenlivet. Moren skylder ikke deg eller far noen takk for noe av dette.

Anonymkode: 65695...04d

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts her

Jeg trekker meg fra tråden nå, for jeg gidder ikke å bruke lørdagskvelden på å forklare og unnskylde meg til bitre bio mødre, som fremdeles sliter 14 år etter at mannen deres forlot de for en bedre dame! 🤣 

Ha en fortreffelig helg

Jeg forsvarte deg tidligere i tråden, og mente helt klart at det bar naturlig å takke eller anerkjenne deg for innsatsen i flere av eksemplene du nevner. Men her viser du jo hvordan du reagerer når du blir litt pressa og at mannen hennes gikk fra henne på grunn av deg, da de hadde en ett år gammel baby…? Kan jo tenkes at bitre biomor føler du stjal både mann og barn fra henne? 

At du er akspetert som en i familien og tar din skjerv overfor barnet er naturlig, men biomor skulle kanskje gjerne heller ha sett at faren ga jenta omsorgen hun trengte. Men nå er det du som gjør det. Og det forholder hun seg til. Men ikke forvent en takk!

Anonymkode: d40c8...427

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har ikke falt meg inn å takke stemoren til datteren min. Jeg vet jo hvor udugelig faren er på mange ting så hun har helt sikkert reddet mange situasjoner for han, som dermed kommer datteren min til gode.

Jeg kan jo si noen ord om det i konfirmasjonen om et år👀

Anonymkode: 531e9...305

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ts her

Ha en fortreffelig helg

Huff, der dalte du ned mange hakk TS. Dårlig holdning :( 

Anonymkode: ce4dd...352

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Huff, der dalte du ned mange hakk TS. Dårlig holdning :( 

Anonymkode: ce4dd...352

Jeg skrev det for å irritere de som har stilt meg de samme dømmende spørsmålene om og om igjen, der de tar mødre i forsvar uansett, for det er alltid farens eller bonusmorens ansvar mener de.

Noen av svarene ble bare for dumme rett og slett.

I en del yrker har man ikke lov å ha privat tlf med seg på jobb, ergo er man ikke tilgjengelig hele tiden, men det er hans feil selvfølgelig.

At han laget middag til oss mens jeg var i fjæra med jentene, er også feil for som far skal han alltid være til stede.

At bilen vår ble påkjørt og skadet da den stod parkert på gaten under ferie, er heller ikke lov for da er man en dårlig far/forelder som ikke passer på at slikt ikke skjer.

Jeg orket bare ikke svare saklig etter sånne svar.

Ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Her kommer enda et innlegg om forholdet mellom biologisk mor og bonusmor.

Jeg er bonusmor til en jente på 14 år, og jeg har vært i jentas liv siden hun var 6 år.

Jenta har opp gjennom årene hatt mye problemer med å finne seg venner og å holde på vennskap, og det har vært en del drama og triste stunder på grunn av dette.

Jeg har prøvd så godt jeg kan å støtte og snakke med jenta, hjelpe henne å finne venner gjennom aktiviteter og vi/jeg har tilrettelagt for at jenta og venninnene skal få gjøre fine aktiviteter sammen når jenta er hos oss.

Jeg gir jenta fine presanger både til jul og bursdager, tar henne med på Starbucks og kino både med og uten faren, shopping når hun trenger noe nytt, og jeg snakker med henne om pubertet og ting som er vanskelig som faren ikke er så god på.

Jeg er også jentas stemme i forhold til faren, da faren ser på jenta som yngre enn hun er og faren mener for eksempel at hun er for ung til å bruke bikini.

Faren liker heller ikke at hun bruker annen sminke enn neglelakk. Jeg er heller ikke fan av at tenåringsienter  bruker mye sminke, men neglelakk, mascara og lipgloss må være innenfor tenker jeg.

Jeg har aldri hørt ett positivt ord fra biologisk mor om at jeg er god og snill med jenta hennes, uansett hva det er.

Jentas tanter på farens side får blomster på døren og rosende ord bare de inviterer jenta med seg på H&M en sjelden gang eller inviterer henne når noen av deres barn har bursdag.

Én eller to ganger har hun kommentert til andre at faren er flink til å aktivisere datteren, men aldri sagt noe til han.

Hvorfor er mange biologiske mødre slik?

Hun er 14 hvorfor bikini? 

Anonymkode: 2c036...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ts her

Jeg har muligens utrykket meg litt klønete, men mener når jeg tar meg ekstra av henne i vanskelige perioder.

Jenta sliter med dårlig søvn, oppvåkninger, mareritt, angst og av og til sengevæting.

Faren har ikke like god tålmodighet med jenta som jeg har, og forstår ikke alt hun sliter med.

Overnatting med veninner som er populært i denne alderen, er ikke så lett når man sliter med det som jenta gjør.

Det er jeg som ofte gir moren beskjed om hvordan jenta har hatt det når hun har vært hos oss, og hvis noe har vært ekstra bra eller dårlig.

Faren ser ikke alltid nytten av at det er viktig at moren også vet hvordan jentas samsvær har vært.

ts

Et lite tips, det finnes inkontinenstruser hun kan bruke. Legen kan skrive de ut på blå resept 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun ønsker seg bikini og sier at badedrakt er for småunger.

Alle jentene i klassen har bikini

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fru Uperfekt skrev (2 minutter siden):

Et lite tips, det finnes inkontinenstruser hun kan bruke. Legen kan skrive de ut på blå resept 

Vi har disse trusene, men hun har tisset så mye at det har kommet i sengen likevel.

Nå vil hun ikke bruke de mer 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi har disse trusene, men hun har tisset så mye at det har kommet i sengen likevel.

Nå vil hun ikke bruke de mer 

Ts

Hvilken av de har dere prøvd? 

Ellers kan dere teste ut https://helsestasjonsbutikken.no/sengevaeting-alarm-rodger.html men den må dere betale for selv 

Endret av Fru Uperfekt
La inn link om alternativ til reseptvarer
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hun ønsker seg bikini og sier at badedrakt er for småunger.

Alle jentene i klassen har bikini

Ts

Merkelig, jeg bor i Norges mest største by rett ved en veldig populær badestrand og her går de fleste i badedrakt frem til de er 16-17 år. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Merkelig, jeg bor i Norges mest største by rett ved en veldig populær badestrand og her går de fleste i badedrakt frem til de er 16-17 år. 

Ikke sikkert det stemmer at alle i klassene har bikini og at det er noe hun sier, men hun synes det er mer voksent å bruke bikini når hun bader/soler seg.

Badedrakt bruker hun i svømmehallen og på skolen.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Herrgud.. etter å ha lest tråden. 
Hva er det med enkelte her? 
uansett hva ts sier må dere si henne i mot og rakke henne ned? Blir ts irritert, ja da synker hun mange hakk og er dum.
hvor er moderatorene her? 
Hadde jeg hatt en så fantastisk stemor eller voksenperson i livet til barna mine, som ofret alt for de hadde jeg vært svært takknemlig, og vist det på alle måter. Bonusmoren har ingen juridisk ansvar eller forsørgerplikt til jenta, likevel ofrer hun alt. 
Som mor bør hun takke bonusmor for alt hun gjør for datteren hennes. 
Min sønn er 16 år og har kjæreste. Når hennes foreldre gjør ting for han og tar han med på turer og div er jeg takknemlig og takker. Som da de tok han med på legevakten en gang han ble syk når han var der. De takker også oss for det vi gjør for deres datter. Dette er normal folkeskikk. 
når andre voksne tar seg av barnet vårt så takker vi. 
mulig denne moren er sjalu og konkurrerer mot bonusmamma. 
Normale oppegående mennesker viser takknemlighet for slike ting. 
det ligger nok enten sjalusi bak, eller en personlighet, vansker med eget liv etc. det er alltid en grunn bak. 
ts må likevel få lov å lage en tråd der hun lufter sine tanker. 

ikke gi næring til de ekle svarene du har fått. Enkelte må bare. Hadde du laget en tråd med motsatt problemstilling hadde du fått samme kverulerende svarene på den. 

Anonymkode: d55fe...743

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Vi har også flere ganger foreslått ..."

Jeg hengte meg opp i denne setningen. Det virker som at TS ikke skjønner at hun er bonusmor. Bør bonusmødre blande seg i det hele tatt?

Bør en del kvinner finne seg mannfolk uten tidligere kull?

Anonymkode: 868a0...1d5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hengte meg opp i denne setningen. Det virker som at TS ikke skjønner at hun er bonusmor. Bør bonusmødre blande seg i det hele tatt?

Altså hallo? Hele tråden handler om kjipe svar til ts der det hun gjør for jenta er en selvfølge da det er hennes plikt som bonusmor, og så kommer du med dette? 
det blir jo feil uansett hva bonusmor gjør. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så alle menn med barn skal ikke finne seg ny partner mener du? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Fordi hun ønsker seg det?? 
ikke alle liker badedrakt når de skal sole seg. 
noen liker badedrakt andre bikini. 
denne jenta ønsker bikini. 
Oslo er ikke er sted der alle 16-17 åringer bruker badedrakt nei. 
Hva andre bruker er dessuten irrelevant i saken da jenta vil ha bikini. 
hva vil du egentlig med kommentaren din? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva mener du jeg bør gjøre da når jeg bor sammen med jenta halve tiden av hennes liv?

Skal jeg sitte på en stol i et hjørne og ikke snakke til henne, eller ikke svare når hun snakker til meg?

Skal jeg være usynlig?

Fortell meg hvordan du mener jeg/bonusmødre skal oppføre seg når de bor sammen med partnerens barn?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...