AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #81 Del Skrevet 4. mai 2024 Syntes det er litt sært å forvete ros for det du gjør. M dette er jo en relasjon mellom deg og bonus som betyr noe. Ikke ros fra andre, det er vel litt merkelig. Har vært bonus mor to ganger og har da aldri falt meg inn å forvente sånt Anonymkode: ab73a...ef9 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 4. mai 2024 #82 Del Skrevet 4. mai 2024 (endret) Hva om far sier til mor at stemor vil ha mer skryt fra henne mtp innsatsen hun gir da? Vil det være en god løsning? Hva tror du mor vil si? Eller bør det være bra nok for ts at ts, far og barna er vant med positive tilbakemeldinger? Endret 4. mai 2024 av lillevill 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #83 Del Skrevet 4. mai 2024 Hvorfor kan ikke fare ta seg av henne om natten selv? Eller la moren gjøre det? Hvis TS vil ha ros for å gi omsorg, kanskje jenta er utilpass. Kanskje far bør skjerpe seg evt la henne bo mer hos mora si en periode. Anonymkode: 65695...04d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #84 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor kan ikke fare ta seg av henne om natten selv? Eller la moren gjøre det? Hvis TS vil ha ros for å gi omsorg, kanskje jenta er utilpass. Kanskje far bør skjerpe seg evt la henne bo mer hos mora si en periode. Anonymkode: 65695...04d Far hjelper til han også, men han trenger å sove siden han står opp 05:30 for å gå på jobb, mens jeg jobber ofte ettermiddag og kan legge meg nedpå igjen når jenta er på skolen eller hun sover. ts Anonymkode: 251eb...a71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #85 Del Skrevet 4. mai 2024 Just now, AnonymBruker said: Far hjelper til han også, men han trenger å sove siden han står opp 05:30 for å gå på jobb, mens jeg jobber ofte ettermiddag og kan legge meg nedpå igjen når jenta er på skolen eller hun sover. ts Anonymkode: 251eb...a71 Hvorfor kan hun ikke få bo mer hos moren ? Hvis far ikke ønsker å endre sin jobbsituasjon soik at han kan ta seg av sin egen unge som tydeligvis trenger han. Tenk deg hennes perspektiv, våkne og være redd og tisse seg ut og så gidder ikke far stå opp en gang. Anonymkode: 65695...04d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #86 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hvorfor kan hun ikke få bo mer hos moren ? Hvis far ikke ønsker å endre sin jobbsituasjon soik at han kan ta seg av sin egen unge som tydeligvis trenger han. Tenk deg hennes perspektiv, våkne og være redd og tisse seg ut og så gidder ikke far stå opp en gang. Anonymkode: 65695...04d Det er ikke svart eller hvitt. Ting blir ikke bra fordi om faren ikke trenger å stå opp før klokken 7. Ts Anonymkode: 251eb...a71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #87 Del Skrevet 4. mai 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke svart eller hvitt. Ting blir ikke bra fordi om faren ikke trenger å stå opp før klokken 7. Ts Anonymkode: 251eb...a71 Kanskje moren er frustret fordi jenta har det vondt, og hverken blir tatt vare på av far eller mor pga opplegget dere kjører. Ikke rart at dere ikke får ros. Jeg synes det er en uting med foreldre som trumfer igjennom samvær og så overlater omsorgen til ny kjæreste eller au pairen. Anonymkode: 65695...04d 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 4. mai 2024 #88 Del Skrevet 4. mai 2024 Spør dere mor hva hun synes da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #89 Del Skrevet 4. mai 2024 Ts her. Eksempel på situasjoner det er naturlig å si takk eller et fint ord. -Jenta brakk armen da hun var hos moren, men jenta fikk ikke tak i moren på tlf, så hun ringte meg. Faren var ikke tilgjengelig på tlf pga møte. Jeg slapp alt jeg hadde i hendene (var på jobb) og hivde meg i en taxi for å hente jenta og ta henne på legevakten. Fikk tak i moren etter at jenta hadde blitt behandlet på legevakten, og var med henne helt til moren kom. Fikk ikke et takk eller kommentarer om at det var fint jeg hadde handlet raskt. -Jenta mistet smykket hun hadde fått av mormoren til jul i fjæra, da hun og kusinen lette etter krabber. Jeg gikk ut i vannet og lette rundt i over en halvtime og fant smykket til slutt. Jenta var overlykkelig over å ha fått tilbake smykket, og fortalte moren at jeg fant det og at jeg endte opp med forkjølelse og sykmelding fra jobb en uke. Moren sa ingenting til meg. -Vi var på ferie i Danmark for to år siden, og faren skulle levere jenta til moren i Oslo til en viss dato. Bilen klikket og for ikke å forsinke samværet til moren, så tok jeg fly med jenta til Norge. Jenta var 12 og hadde fint klart å ta direkte fly til Gardermoen men siden moren ikke hadde likt det, fulgte jeg jenta og brukte mye penger på billett. Ikke et takk eller noe som helst. Anonymkode: 251eb...a71 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #90 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kanskje moren er frustret fordi jenta har det vondt, og hverken blir tatt vare på av far eller mor pga opplegget dere kjører. Ikke rart at dere ikke får ros. Jeg synes det er en uting med foreldre som trumfer igjennom samvær og så overlater omsorgen til ny kjæreste eller au pairen. Anonymkode: 65695...04d Hva babler du om? Gå og legg deg , du skriver bare tull, eller les alt jeg har skrevet i tråden her. Jeg har kjent jenta siden hun var 6 år. Ts Anonymkode: 251eb...a71 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #91 Del Skrevet 4. mai 2024 lillevill skrev (4 minutter siden): Spør dere mor hva hun synes da? Får sjeldent et svar ts Anonymkode: 251eb...a71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 4. mai 2024 #92 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Får sjeldent et svar ts Anonymkode: 251eb...a71 Da hadde jeg tolket det som at hun ikke ønsker å snakke med deg, og far. Desverre. Eller hun tenker at dere ikke vil lytte. Jeg tror du må gi slipp på ideen om at mor skal komme til deg med takk. Jeg tror det må være nok at far gjør det. Altså at far sier til deg, tusen takk for at du var der når x brakk armen og tusen takk for at du fant smykket og tusen takk for at du la ut for flybillett, jeg betaler deg tilbake. Ikke forvent det av mor når hun ikke en gang har lyst å kommunisere. Bare gi slipp på den ideen. Hun vil nok aldri møte deg på det. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #93 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er jo fint å gi tilbakemelding på ekstra ting man har gjort for et barn som har det vanskelig. Jeg gir komplimenter til kollegaer, venner og har også gjort det til bio mor de gangene hun har gjort noe ekstra for jenta, eller gjort oss en tjeneste som jeg/vi setter pris på. Jeg gjør det med venner, kolleger eller andre. Å rose jentas tanter fordi de inviterer henne med i familieselskap som er helt obligatorisk, eller sende blomster på døren for å vise at hun setter pris på de er nok for å holde seg inne med de mtp barnevakt nær, jenta ikke kan være hos oss. Det handler nok om at hun ikke liker meg eller faren Ts Anonymkode: 251eb...a71 Hei TS. Jeg er bonusbarn og hadde gjerne ønsket meg en stemor som deg. Selv om jeg ikke hadde noe i nærheten av det du beskriver, er nok sjalusi et nøkkelord her. Biologiske mødre kan være sjalu på relasjonen mellom eget barn og stemor. Dette oppstår ikke mellom tanter og onkler, fordi de representerer ingen reell trussel. Det kan være biologisk mor ikke selv ser sin egen sjalusi. Min mor vil aldri innrømme for seg selv eller se sin egen sjalusi, selv om hun hadde mye av den. Den omsorg eller de gode hendelser jeg hadde med min stemor, ble aldri verdsatt av min mor. Det skyldes ikke at hun var en utelukkende dårlig mor, hun var bare utrygg. Det skyldes hennes egen barndom igjen. Så kjære stemor: ikke søk etter ros og aksept via biologisk mor, søk det i din bonusdatter. Du finner det i gleden hun viser deg, smil og omsorg hun gir deg, og støtte hun søker hos deg når hun trenger det. Du finner det også i at hun kanskje tidvis er trassig mot deg og vanskelig, det er fordi hun i så fall er trygg nok på deg til å vise disse følelsene. Tenk at du ikke trenger biologisk mor sin aksept fordi du vet selv at du gjør en bra jobb. Det kan godt være aksepten og skryten kommer, men da mange år ned i rekka.. Anonymkode: ce4dd...352 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #94 Del Skrevet 4. mai 2024 11 minutter siden, AnonymBruker said: Ts her. Eksempel på situasjoner det er naturlig å si takk eller et fint ord. -Jenta brakk armen da hun var hos moren, men jenta fikk ikke tak i moren på tlf, så hun ringte meg. Faren var ikke tilgjengelig på tlf pga møte. Jeg slapp alt jeg hadde i hendene (var på jobb) og hivde meg i en taxi for å hente jenta og ta henne på legevakten. Fikk tak i moren etter at jenta hadde blitt behandlet på legevakten, og var med henne helt til moren kom. Fikk ikke et takk eller kommentarer om at det var fint jeg hadde handlet raskt. -Jenta mistet smykket hun hadde fått av mormoren til jul i fjæra, da hun og kusinen lette etter krabber. Jeg gikk ut i vannet og lette rundt i over en halvtime og fant smykket til slutt. Jenta var overlykkelig over å ha fått tilbake smykket, og fortalte moren at jeg fant det og at jeg endte opp med forkjølelse og sykmelding fra jobb en uke. Moren sa ingenting til meg. -Vi var på ferie i Danmark for to år siden, og faren skulle levere jenta til moren i Oslo til en viss dato. Bilen klikket og for ikke å forsinke samværet til moren, så tok jeg fly med jenta til Norge. Jenta var 12 og hadde fint klart å ta direkte fly til Gardermoen men siden moren ikke hadde likt det, fulgte jeg jenta og brukte mye penger på billett. Ikke et takk eller noe som helst. Anonymkode: 251eb...a71 Hvorfor skal mor takke deg/dere når far ikke tar seg av nødsituasjon, ikke sørger for at bilen fungerer så det blir masse stress, og ikke tar ordentlig vare på dyre eiendeler når jenta er på besøk. I ssmtlige av disse situasjonene er det FAR som burde takke. Anonymkode: 65695...04d 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #95 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvorfor gjorde du ikke det? Jeg behandler henne som om hun var min egen datter. Ts Anonymkode: 251eb...a71 Om du behandler henne som din egen datter trenger du ikke bekreftelse fra hennes mor om du gjør en bra innsats som bonusmor. Dette forholdet er selvstendig mellom deg og bonusdatteren din og relasjonen dere to opparbeider er ikke avhengig av hverken far eller mor nå hun blir voksen og også velger en relasjon videre med deg. Jeg har selv en bonusdatter som har flyttet ut for mange år siden og vi er nære hverandre fremdeles. Det eneste du må ta et skritt tilbake på er foreldres rettigheter til å sette grenser og andre praktiske saker. Utover det kan du øse ut kjærlighet og trygghet. Anonymkode: 00ab9...99d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #96 Del Skrevet 4. mai 2024 16 minutter siden, AnonymBruker said: Hva babler du om? Gå og legg deg , du skriver bare tull, eller les alt jeg har skrevet i tråden her. Jeg har kjent jenta siden hun var 6 år. Ts Anonymkode: 251eb...a71 Du høres ut som en sjarmerende dame TS Anonymkode: 65695...04d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #97 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hei TS. Jeg er bonusbarn og hadde gjerne ønsket meg en stemor som deg. Selv om jeg ikke hadde noe i nærheten av det du beskriver, er nok sjalusi et nøkkelord her. Biologiske mødre kan være sjalu på relasjonen mellom eget barn og stemor. Dette oppstår ikke mellom tanter og onkler, fordi de representerer ingen reell trussel. Det kan være biologisk mor ikke selv ser sin egen sjalusi. Min mor vil aldri innrømme for seg selv eller se sin egen sjalusi, selv om hun hadde mye av den. Den omsorg eller de gode hendelser jeg hadde med min stemor, ble aldri verdsatt av min mor. Det skyldes ikke at hun var en utelukkende dårlig mor, hun var bare utrygg. Det skyldes hennes egen barndom igjen. Så kjære stemor: ikke søk etter ros og aksept via biologisk mor, søk det i din bonusdatter. Du finner det i gleden hun viser deg, smil og omsorg hun gir deg, og støtte hun søker hos deg når hun trenger det. Du finner det også i at hun kanskje tidvis er trassig mot deg og vanskelig, det er fordi hun i så fall er trygg nok på deg til å vise disse følelsene. Tenk at du ikke trenger biologisk mor sin aksept fordi du vet selv at du gjør en bra jobb. Det kan godt være aksepten og skryten kommer, men da mange år ned i rekka.. Anonymkode: ce4dd...352 Takk for fine ord 😍 Ts Anonymkode: 251eb...a71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappy Skrevet 4. mai 2024 #98 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har aldri hørt ett positivt ord fra biologisk mor om at jeg er god og snill med jenta hennes, uansett hva det er. Jeg forstår ikke hvorfor du forventer å få skryt for at du tar vare på barnet når du frivillig har kommet inn i den familien ? Man kan ikke forvente å få skryt for hver minste ting man gjør. Når du velger en mann som har barn så er det en selvfølge spør du meg at du også tar del i livet til barnet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #99 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor skal mor takke deg/dere når far ikke tar seg av nødsituasjon, ikke sørger for at bilen fungerer så det blir masse stress, og ikke tar ordentlig vare på dyre eiendeler når jenta er på besøk. I ssmtlige av disse situasjonene er det FAR som burde takke. Anonymkode: Hvorfor spør du ikke hvorfor moren ikke tok telefonen når hun var hjemme? Moren hadde slått av lyden fordi hun var med typen sin, hadde hun sagt til datteren. Jeg mener ikke at moren trenger å si "Takk", men det er da helt vanlig å si et eller annet i en sånn situasjon. Faren satt i et møte der han ikke kunne ha lyd på telefonen sin fordi han var opptatt, ikke fordi han ikke hadde lyst eller ikke orket. Jeg lette etter smykket fordi jeg var i fjøra sammen med jentene, mens faren var inne og laget middag til oss. Bilen var ikke kjørbar fordi den ble påkjørt da den stod parkert på gaten. Du stiller mange dumme og naive spørsmål. Ts Anonymkode: 251eb...a71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2024 #100 Del Skrevet 4. mai 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du høres ut som en sjarmerende dame TS Anonymkode: 65695...04d Og du skriver dumme ting og har ikke fått med deg alt jeg har skrevet, så du kan ikke trekke slutninger/ konklusjoner ut i fra det lille jeg har opplyst om. Ts Anonymkode: 251eb...a71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå