Gå til innhold

Moren til bonusdatter gir meg aldri et oppmuntrende ord

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tror generelt i livet, at du ikke skal forvente så mange gode ord fra eksene til din partner.

Anonymkode: f2d9c...868

Nei, og det er jo synd når det er barn i bildet. Der er jo poenget her.

Jeg gidder heller ikke å skryte til eksene til kona mi. Men hun har jo heller ikke barn med de, så det ville jeg vært rart. Ikke tar de med ungene våre på noe gøy heller. 

Anonymkode: a5d12...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

TS, jeg tipper du får din takk når jenta blir voksen 🙂. Min stedatter er forlengst voksen, og hun takker meg flere ganger i året for at jeg har tatt meg godt av henne. Jeg får lange, håndskrevne kort med så mye ros at jeg nesten blir flau. Og da hun fikk barn, fikk jeg bestemortittelen ❤️. Så bare vis kjærlighet og omtanke i barndoms- og ungdomstiden, det resulterer i et eviglangt godt forhold. Ikke forvent så mye av moren. Det er ikke det som betyr mest.

Anonymkode: 7376b...4b2

• Liker 8
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor gjorde du ikke det?

Jeg behandler henne som om hun var min egen datter.

Ts

Anonymkode: 251eb...a71

Fikk aldri god kjemi med henne. 

Anonymkode: 8e786...710

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her

Da jenta var mindre hjalp vi henne å bake kake og kjøpte blomster fra henne til moren sin bursdag.

Da hadde jenta med seg kake og blomster hjem til moren, etter endt samvær hos oss.

Vi har også flere ganger foreslått at moren kan få ha jenta hos seg på bursdagen sin hvis hun ønsker det, selv om det er våre samværsdager.

Da svarer moren bare "ok" på melding. Aldri noe sånt som :" Å så hyggelig foreslått av dere å la Kari være her på min bursdag".

Hadde det vært noen andre som gjorde det samme, hadde superlativene haglet inn på mobilen.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her

Da jenta var mindre hjalp vi henne å bake kake og kjøpte blomster fra henne til moren sin bursdag.

Da hadde jenta med seg kake og blomster hjem til moren, etter endt samvær hos oss.

Vi har også flere ganger foreslått at moren kan få ha jenta hos seg på bursdagen sin hvis hun ønsker det, selv om det er våre samværsdager.

Da svarer moren bare "ok" på melding. Aldri noe sånt som :" Å så hyggelig foreslått av dere å la Kari være her på min bursdag".

Hadde det vært noen andre som gjorde det samme, hadde superlativene haglet inn på mobilen.

Ts

Hvor mange ganger tror du moren har hjulpet ungen med kort og gaver til andre, uten at superlativene haglet inn på mobilen?  Det er en typisk ting som pappaer får skryt for mens damer tas for gitt.

Anonymkode: 65695...04d

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor mange ganger tror du moren har hjulpet ungen med kort og gaver til andre, uten at superlativene haglet inn på mobilen?  Det er en typisk ting som pappaer får skryt for mens damer tas for gitt.

Jenta har ALDRI kommet hit med gaver eller kort til sin far på bursdagen (som moren har hjulpet henne med)

Ts

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvem gjør du det for?

Jenta, eller for å få skryt og bli sett som en oppofrende uselvisk bonusmor?

Det er fint at du gjør de tingene, men gjør det av riktig årsak. Forholdet til bonusdatter, omsorg og fine stunder mellom dere er din gevinst. Dersom du trenger takk, bli sett og anerkjent slik du fremstiller, så virker det ikke så veldig ekte.

Vi er også ulike i hvordan vi bruker superlativer, som du sier. Det at du ville sendt ut i hytt og fleng betyr ikke at andre gjør det samme. Og selv om mor er flink til å gjøre det til andre, så er du faktisk den nye kjæresten til eksen hennes. Jeg synes du forventer litt mye av henne, egentlig. Det er sikkert sårt og, at det er du som er sammen med barnet hennes når hun har det tøft. Du kommer ikke til å bli bestevenninna til mor, og det bør du egentlig forstå..

Anonymkode: f0fb2...61b

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Altså, slike ting er helt normalt å gjøre med en tenåringsjente? Hva mener du man skal gjøre sammen med jenter i den alderen? Slike ting skal jo være på ungdommens premisser, og hva hadde en 14åring satt mer pris på?

Anonymkode: 5f6b1...b77

De jeg kjenner som er bonusmor er meget ressurssterke damer som stiller opp som trener i idrettslaget, er på turneringer, tar med tenåringer i skibakken, ting som bidrar til dannelse og utdannelse, utenlandsferier. Dvs de stiller opp som om barnet var deres egen.  De har veldig mye mer substans enn shopping og starbucks.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jenta har ALDRI kommet hit med gaver eller kort til sin far på bursdagen (som moren har hjulpet henne med)

Ts

Mor l har helt sikkert sørget for gaver til andre uten å få noe skryt for det.  Naturlig at du baker og ordner bursdag til far.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De jeg kjenner som er bonusmor er meget ressurssterke damer som stiller opp som trener i idrettslaget, er på turneringer, tar med tenåringer i skibakken, ting som bidrar til dannelse og utdannelse, utenlandsferier. Dvs de stiller opp som om barnet var deres egen.  De har veldig mye mer substans enn shopping og starbucks.

Ikke hør på dette TS, shopping kino og Starbucks er fine aktiviteter med en 14 åring. Bonusforeldre som er trenere hører til sjeldenhetene. Det er ikke aktivitetene du gjør det er noe galt med, det er kanskje det voldsomme behovet for å bli anerkjent av mor. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Vet ikke, men vil tippe sjalusi. Jeg hadde vært overlykkelig om du var bonusmor til mine barn 🥰 min eks har fått ny kjæreste, og jeg håper virkelig hun er en bra person! Jeg kommer til å gjøre mitt for å få til et godt samarbeid og verdsette det hun gjør i alle fall☺️ 

Anonymkode: 96085...38c

En ting til.. Selv om mange i tråden her tydeligvis tenker det er en selvfølge at man skal stille opp med tid og penger.. Hva skjedde med å vise litt takknemlighet? Jeg er veldig takknemlig når folk gjør noe eller tar med barna mine på noe, om det er vennefamilier, besteforeldre, tanter eller andre. Hvorfor kan man ikke vise takknemlighet over en bonusmor som faktisk prøver og gjør en god innsats for barnet?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke hør på dette TS, shopping kino og Starbucks er fine aktiviteter med en 14 åring. Bonusforeldre som er trenere hører til sjeldenhetene. Det er ikke aktivitetene du gjør det er noe galt med, det er kanskje det voldsomme behovet for å bli anerkjent av mor. 

Bonusmødrene som er i en annen liga får ihvertfall velfortjent skryt. Og de gjør det ikke for å bli anerkjent av mor. De ser på barna som sine egne, og alle ser at de tilfører barna en masse som foreldren ikke kunne ha klart selv.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

En ting til.. Selv om mange i tråden her tydeligvis tenker det er en selvfølge at man skal stille opp med tid og penger.. Hva skjedde med å vise litt takknemlighet? Jeg er veldig takknemlig når folk gjør noe eller tar med barna mine på noe, om det er vennefamilier, besteforeldre, tanter eller andre. Hvorfor kan man ikke vise takknemlighet over en bonusmor som faktisk prøver og gjør en god innsats for barnet?

Hvis det er positivt. Lobbying for sminke, stabucks og shopping er ikke nødvendigvis positivt hvis moren har ulike verdier.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ts her

Jeg har muligens utrykket meg litt klønete, men mener når jeg tar meg ekstra av henne i vanskelige perioder.

Jenta sliter med dårlig søvn, oppvåkninger, mareritt, angst og av og til sengevæting.

Faren har ikke like god tålmodighet med jenta som jeg har, og forstår ikke alt hun sliter med.

Overnatting med veninner som er populært i denne alderen, er ikke så lett når man sliter med det som jenta gjør.

Det er jeg som ofte gir moren beskjed om hvordan jenta har hatt det når hun har vært hos oss, og hvis noe har vært ekstra bra eller dårlig.

Faren ser ikke alltid nytten av at det er viktig at moren også vet hvordan jentas samsvær har vært.

ts

Da er det far som skal gi deg ros, for å gjøre det han egentlig skal gjøre. Regner med mor gjør alt dette for sin datter, når hun er hos henne? Er det noen som roser "biomor"?

Driver mannen din å roser den nye kjæresten/samboeren til "biomor"?  

Anonymkode: 1e7f3...8ed

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det er positivt. Lobbying for sminke, stabucks og shopping er ikke nødvendigvis positivt hvis moren har ulike verdier.

Nei, det er for så vidt sant. Men står ikke noe om ulike verdier her… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er en inntrenger, en konkurrent. Det er nok greit å søke bekreftelse andre steder. Du gjør vel disse tingene med stedatter for å skape en relasjon med henne og ikke for å imponere mor.

Anonymkode: dd3b6...be4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg hadde vært takknemlig ovenfor deg, TS ❤️

Anonymkode: e4e9e...55f

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1. Gir du ros til mor? 

2. Kan vel godt hende at hun ikke er kjempefornøyd med faren. Selv du beskriver jo han som en fjott. Du er en del av pakka som hun kanskje ikke helt er fornøyd med. 

Anonymkode: 4b524...7d6

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hvem gjør du det for?

Jenta, eller for å få skryt og bli sett som en oppofrende uselvisk bonusmor?

Det er fint at du gjør de tingene, men gjør det av riktig årsak. Forholdet til bonusdatter, omsorg og fine stunder mellom dere er din gevinst. Dersom du trenger takk, bli sett og anerkjent slik du fremstiller, så virker det ikke så veldig ekte.

Vi er også ulike i hvordan vi bruker superlativer, som du sier. Det at du ville sendt ut i hytt og fleng betyr ikke at andre gjør det samme. Og selv om mor er flink til å gjøre det til andre, så er du faktisk den nye kjæresten til eksen hennes. Jeg synes du forventer litt mye av henne, egentlig. Det er sikkert sårt og, at det er du som er sammen med barnet hennes når hun har det tøft. Du kommer ikke til å bli bestevenninna til mor, og det bør du egentlig forstå..

Jeg skriver ikke at moren har det tøft, hvorfor antar du det?

Jeg er heller ikke farens nye kjæreste da vi har bodd sammen i 8 år og vært sammen i 12 år.

Moren har samboer og de har vært sammen i 10 år.

Jeg gjør det av egen fri vilje og fordi jeg må siden jenta sliter mye.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skriver ikke at moren har det tøft, hvorfor antar du det?

Jeg er heller ikke farens nye kjæreste da vi har bodd sammen i 8 år og vært sammen i 12 år.

Moren har samboer og de har vært sammen i 10 år.

Jeg gjør det av egen fri vilje og fordi jeg må siden jenta sliter mye.

Ts

Roser dere morens samboer? Etterspør han ros fra biofar?

Anonymkode: 1e7f3...8ed

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...